Vauva ei nuku, en jaksa kun en saa ollenkaan taukoa
Vauva ei suostu nukkumaan ja se tarkoittaa, että en saa hetkeäkään taukoa enkä lepoa. Olen aivan uupunut, haluaisin edes puoli tuntia joskus vauvan päiväunien aikana juoda vaikka kahvin rauhassa. Mutta vauva ei tosiaan suostu nukkumaan päiväunia, joko ei nukahda ollenkaan tai sitten herää vartin päästä (jolloin olen ehtinyt käydä vessassa ja pestä hampaat tms, mutta en levätä hetkeäkään). Yöllä heräilee tunnin välein.. Ollaan käyty lääkärissä ja ei vauvassa mitään vikaa ole. Miten jaksaa?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen vauva? Onko nälkäinen?
8 kk. Ollut tällaista jo monta kuukautta. Ei pitäisi olla nälkäinen, ainakin hän syö vatsansa täyteen aina ennen kuin yritän nukuttaa.
Palkkaa hoitoapua, jos kerran olet yksinhuoltaja.
Oletko kovin hermostunut, kun olet väsynyt? Vauva kyllä vaistoaa, jos äidillä ei ole kaikki hyvin. Koeta saada apua päivällä edes pariksi tunniksi, jotta voi levätä.
Vierailija kirjoitti:
Vauva isälle ja sinä nukut?
Voisikin tehdä noin, mutta isänsä ei ole koskaan kotona paitsi iltamyöhällä ja yöt. On kai kyllästynyt siihen, että täällä ei ole vauvan jälkeen ollut enää mitään rauhaa. En edes viitsi kirjoittaa, mitä mieltä siitä asiasta olen.
Voi tuo pikkuvauva-aika menee niin nopeasti ohi! Nauti nyt masuasukin seurasta :):)
Puhu neuvolassa. Voit saada perhetyöntekijän.
Vierailija kirjoitti:
En ole yksinhuoltaja, naimisissa vauvan isän kanssa olen.
Vierailija kirjoitti:
Voi tuo pikkuvauva-aika menee niin nopeasti ohi! Nauti nyt masuasukin seurasta :):)
Niin vauva on tosiaan lakannut olemasta masuasukki 8 kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä yksinhuoltaja olet jos kertomasi pitää paikkansa.
Unikoulu. Pahoittelut jos isä noin paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä yksinhuoltaja olet jos kertomasi pitää paikkansa.
Joo olen samaa mieltä, mutta virallisesti en silti ole.
Mites pitkä vaunulenkki toimii? Isä vauvan kanssa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Unikoulu. Pahoittelut jos isä noin paska.
Miten tehdään unikoulu sellaiselle vauvalle, joka ei nuku, mutta ei siis itke vaan leikkii vaan? Jos jätän hänet yksin sänkyynsä nukahtamaan, niin ei hän siellä huuda vaan saatan jopa tunnin kuunnella että leikkii sängyssään jotain eikä nukahda (sen jälkeen kyllästyn ja haen pois, koska tiedän, että ei tule nukahtamaan vaikka odottaisin toisenkin tunnin, ja sitten on jo nälkä vauvalla).
Vierailija kirjoitti:
Mites pitkä vaunulenkki toimii? Isä vauvan kanssa ulos.
Vauva on mielellään vaunuissa, mutta ei nukahda niihin vaikka olisi pitkä lenkki. Isä ei lähde vauvan kanssa vaunulenkille kun ei ole koskaan ns. vaunulenkkiaikaan kotona.
Vauva ulos vaunuihin nukkumaan maha täynnä ja sopivasti päällä.
Jos lapsi itkee siksi että on kipeä, ei saa mitään unikouluja aloittaa. Veikkaan, että kyse on siitä tai vaihtoehtoisesti siitä, ettei ole luotu rytmiä vauvalle päiviin. Perhetyöntekijä auttaa siinä.
Allergiat ja refluksi sulettu pois testein?
Pää puoli koholle vauvan sängyssä.
Ja hierojalle, sekä vyöhyketerapeutille että perinteiselle jäsenkorjarille tai kalevalaiselle hierojalle.
perhetyötä.
Mikä on ns vaunulenkki aika jos mies ei sillon kotona? Voihan illallakin tai viikonloppuna vaunuilla.
Vierailija kirjoitti:
AAHHAHAHAHAH! Ai hel-vetti että vtutti aina kuulla tuota mantraa. sitä kun on tuntikausia valvonut ja kuunnelut vauvan itkua, niin ensimmäisenä ei tule mieleen harmi siitä, että tämä vauva-aika menee niin nopeasti ohi.
Minkä ikäinen vauva? Onko nälkäinen?