Miten päästä eroon ns. väärästä miesmausta?
Siis traumatausta lapsuudessa ja siitä eteenpäin miehet olleet järjestään alkoholisteja, väkivaltaisia, semirikollisia, mt-ongelmaisia, pettäjiä, rahattomia ym. Ei mitään muuta yhteistä nimittäjää, mutta pikkuhiljaa aina paljastunut vaikka ja mitä edellä mainittua. Alku ollut toki hyvin lupaava ja romanttinen. Nyt olen sitten tavannut miehen, joka vaikuttaa tosi mukavalle jotenkin erityisellä tavalla ja olen nyt ihan kauhuissani onko tää nyt taas sitä samaa paskaa kun aiemminkin. Olen kyllä käynyt terapiassa työstämässä näitä ongelmia, saanut tietoa, tunnetaitoja ja varmuutta ja siinä ohessa aikuistunut todella paljon viime vuosina. Mutta onko mun tunnemaailma kuitenkin siellä entisessä vai onko mahdollista, että nyt tämä mies ei enää tarjoilisikaan tuota tuttua kaavaa vaan vastaisi sitä, mitä olen nykyään. Mutta mistä ikinä voin tietää? Onko jollain omakohtaista kokemusta tällaisesta kierteestä eroon pääsemisestä.
Kommentit (7)
Tuskinpa sitä nyt noin vaan voi muuttaa itsensä tykkäämään jostain mistä ei tykkää. Joko tykkää tai ei. Sinua ilmeisesti vetää puoleensa tietyt jutut näissä miehekkäissä renttumiehissä, joten joko jatkat kierrettä tai sitten elelet sinkkuna lopun elämääsi. Tuskin sinua mitenkään saa tykästymään joistain nössöistä nörttimiehistä jotka ei ryyppää ja mesoa.
Mulla on kokemusta mutta toisinpäim. Eli oikeastaan aina ihastunut henkisesti epätasapainoisiin naisiin ja kerran alkoholistiin. Nään yhteyden lapsuuteen ja olen aina se hoivaaja. Mutta, lopulta löysin onnen henkilön kanssa, jossa itse asiassa on noita em. piirteitä mutta turvallisemmin. Eli näkyy enemmän herkkyytenä. Ja saan häntä myös hoivata niin paljon kuin haluan! :D
En tiedä vastasiko tämä nyt kysymykseen mutta itselleni auttoi tunnistaa asioita joihin ihastun ja saada se näkymääm turvallisessa muodossa
Auttaisiko vaihtaa ympyröitä missä itse liikut? Jos käyt lähiöbaarissa, tutustut alkoholiin meneviin renttuihin. Jos käyt kiinnostavissa harrastuksissa, tutustut ihmisiin, tutustut ihmisiin, joilla on kiinnostavia harrastuksia.
Kaikki vaihtoon: oma asenne, ympäristö, harrastukset, kaverit, vapaa-ajan huvitukset, jne. Hakeudu tietoisesti itseäsi parempaan seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa sitä nyt noin vaan voi muuttaa itsensä tykkäämään jostain mistä ei tykkää. Joko tykkää tai ei. Sinua ilmeisesti vetää puoleensa tietyt jutut näissä miehekkäissä renttumiehissä, joten joko jatkat kierrettä tai sitten elelet sinkkuna lopun elämääsi. Tuskin sinua mitenkään saa tykästymään joistain nössöistä nörttimiehistä jotka ei ryyppää ja mesoa.
Se tässä onkin, että mä just yritän muuttaa miesmakuani, mutta en tiedä oonko mä onnistunu! Oli todella pitkän aikaa etten ollu kenestäkään kiinnostunu, joten toivon että joku klikki päässä ois lauennu ja saisin nyt itselleni sopivan puolison enkä eläisi koko ajan uudelleen lapsuuden helvettiä. Ihan paska tilanne ja siksi yksin tietty ois helpoin olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko vaihtaa ympyröitä missä itse liikut? Jos käyt lähiöbaarissa, tutustut alkoholiin meneviin renttuihin. Jos käyt kiinnostavissa harrastuksissa, tutustut ihmisiin, tutustut ihmisiin, joilla on kiinnostavia harrastuksia.
Itseasiassa olen just vaihtanu duunia ihan eri tyyliseen, harrastan monipuolisesti liikuntaa, en käy baareissa ym. Olen rauhallinen, kotona ja luonnossa viihtyvä, joten on siis pienoinen ihme, etten ole kunnolliseen mieheen törmännyt omissa ympyröissäni.
Ap
Väkisin vaan kunnon miehiä kohti. Ei siihen muu auta. Sulla on jo hyvä alku kun olet tunnistanut mikä menee vikaan, ja että vika on itsessäsi, ei ympärilläsi.