Kaverini 25v nainen söpöstelee kuin teini
Onko teidän mielestä normaalia, että 25v nainen käyttäytyy kuin teini? Ihailee Ariana Grandea, pukeutuu tyttömäisesti (mekkoja, rusetteja, lyhyitä hameita, korkkareita). Hän käyttäytyy miestenkin seurassa ”söpöstellen”. Alkanut ärsyttää toisen käytös kun tässä iässä pitäisi alkaa olla aikuismaisempi. Olemme molemmat 25-vuotiaita.
Kommentit (53)
Minä olen tyttömäinen vielä 40veenäkin enkä näe siinä mitään pahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisuus on siitäkin hyvää aikaa että saa tehdä ja olla niinkuin itse haluaa.
Mutta kun ei saa. Ellei halua elää loppuelämänsä syrjäytyneenä.
Höpöhöpö. Nyt kun luin aloituksen uudestaan niin eihän tässä edes ole mitään ihmeellistä? Vai onko se ihmeellistä ja erikoista että joku pukeutuu naisellisemmin? Ja aikuisuutta on juuri se ettei anna ympäristön määrittää itseään.
Syrjäytymisen syyt puolestaan tulevat pikemminkin huonosta itsetunnosta tai muista taustaongelmista, ei siitä että elää niinkuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Nyt kun luin aloituksen uudestaan niin eihän tässä edes ole mitään ihmeellistä? Vai onko se ihmeellistä ja erikoista että joku pukeutuu naisellisemmin? Ja aikuisuutta on juuri se ettei anna ympäristön määrittää itseään.
Syrjäytymisen syyt puolestaan tulevat pikemminkin huonosta itsetunnosta tai muista taustaongelmista, ei siitä että elää niinkuin haluaa.
Moni kokee myötähäpeää sille joka erottuu ulkonäöltään ja olemukseltaan joukosta. Aikuisetkin.
Mitä ihmettä. Jotain pahaa söpössä tyylissä? Ei todellakaan. EI se vie pois aikuisuutta! Tuntuupa katkeralta sun kommentoiti. Ilmeisesti miehet tykkää eikä vilkaise sun ylisuurta kaula-aukkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytymisen syyt puolestaan tulevat pikemminkin huonosta itsetunnosta tai muista taustaongelmista, ei siitä että elää niinkuin haluaa.Moni kokee myötähäpeää sille joka erottuu ulkonäöltään ja olemukseltaan joukosta. Aikuisetkin.
24 jatkaa.
Ja myötähäpeän takia menettää sitten ystävänsä. Uusiakaan ystäviä ei saa jos on liian erilainen vaikka kuinka olisi oma itsensä.
Söpöstely ja tyttömäisyys on tietenkin OK, jos se tuntuu ihmisestä luonnolliselta osalta omaa itseä.
Toistensa seurasta voi kuitenkin kaverukset kasvaa erilleen. Itse arvostan ystävissäni älyä ja keskustelutaitoja, en varmaankaan jaksaisi viettää aikaa söpöstelijän kanssa. Mutta minä en voi kenellekään sanelle, mitä "kuuluu" tehdä.
Ehkä sinä ja kaverisi vaan pidätte arvossa erilaisia asioita?
Mekotko on nyt kiellettyjä aikuisilta naisilta? Ja rusetit ja korkkarit? Onneksi olen mies, on tuo maailmanne hullu.
Vinkkinä kuitenkin vielä: naisellisesti pukeutuva erottuu massasta ja on viehättävä, yleensäkin rohkeus asettua kaikenlaisia elämäntuomareita vastaan saa minut syttymään.
Paljon mieluummin tällainen nainen kuin se joka muokkaa itsestään sellaista mitä ajattelee ympäristön haluavan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tyttömäinen vielä 40veenäkin enkä näe siinä mitään pahaa
Niin minäkin perseenympärys on 150cm ja ikää 57v.
Pukeudun mielellään tyttömäiseen koulupukuun ja pliseerattuun ruutuhameeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mekotko on nyt kiellettyjä aikuisilta naisilta? Ja rusetit ja korkkarit? Onneksi olen mies, on tuo maailmanne hullu.
Vinkkinä kuitenkin vielä: naisellisesti pukeutuva erottuu massasta ja on viehättävä, yleensäkin rohkeus asettua kaikenlaisia elämäntuomareita vastaan saa minut syttymään.
Paljon mieluummin tällainen nainen kuin se joka muokkaa itsestään sellaista mitä ajattelee ympäristön haluavan.
Jotkut miehet tykkäävät ap:n kaverin kaltaisista naisista, jotkut eivät taas edes vilkaise sen tyyppisten naisten suuntaan. Useat ihmiset tykkäävät itsensä ja lapsuudenperheen mallien kaltaisista ihmisistä, sillä se on tuttu ja turvallinen tyyli.
Jos tyyli ei kaverillakaan mene ihan överiksi ja pään sisältä löytyy muuta kuin ehkä hieman lapsellista söpöstelyä, niin en olisi ollenkaan huolissani, vaan iloinen, että kaverilla on jotakin omaa. Söpöstely on ehkä hänelle kuin joku harrastus vaatteineen, asusteineen ja roolimalleineen. Se saattaa olla hetken hurma tai sitten kauemmin kestävä innostuksen lähde, jonka parista löytyy muitakin samanhenkisiä ihmisiä. Kaveri etsii nyt itseään ja ehkä erkaantuu ap:stä, mutta niin se kuuluu aikuisen tehdäkin. Ikuisesti ei voi roikkua lapsuudenkavereissaan, vaan jokainen etsii sen oman näköisen tien.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän mielestä normaalia, että 25v nainen käyttäytyy kuin teini? Ihailee Ariana Grandea, pukeutuu tyttömäisesti (mekkoja, rusetteja, lyhyitä hameita, korkkareita). Hän käyttäytyy miestenkin seurassa ”söpöstellen”. Alkanut ärsyttää toisen käytös kun tässä iässä pitäisi alkaa olla aikuismaisempi. Olemme molemmat 25-vuotiaita.
Miten niin pitäis alkaa käyttäytyä aikuismaisemmin?Oletko sä joku henkisesti 60-vuotias?
Keksi hei parempaa ajateltavaa ja lopeta kadehtiminen. Sä kadehdit koska et itse kehtaa tehä samaa.
Mä oon 27 ja pukeudun fiiliksen mukaan tyttömäisesti, poikamaisesti tai välillä jopa pastel goth-tyylisesti. Ei elämä oo niin vakavaa.
Söpöstely on söpöä!
T. turhan aikaisin aikuistunut nainen
Aloituksesta ei oiken selviä, että häiritseekö ap:tä vain kaverin tyttömäisyys ja mekot. Vai että onko kaveri oikeasti lapsen tasolle jäänyt muutenkin. Sillä onhan sellainenkin ilmiö ihan olemassa, missä ihminen ei halua aikuistua. Ja se ei sitten enää ole ihan niin viatonta kuin vain persoonallinen pukeutumistyyli. Siihen liittyy vastuunkannon välttelyä, sitoutumiskammoa ja pakoilua. Nämä vahingoittavat lähipiiriä, joten kyse ei ole enää vain yksilön omasta asiasta.
Hoikka hyväroppainen kaverisi söpöstelee, sinä pallerotyllerö kadehdit.
Voi luoja. Mitäpä jos antaisit toisten elää kuten haluavat? Tuollainen että olisi tietty muotti johon pitää sopia tietyn ikäisenä on niin tunkkainen ajattelutapa. Hän ei elä täällä sinua varten, vaan itseään varten. Sitäpaitsi 25-vuotias on vielä nuori.
Mitä sitten? Anna kaverisi olla millainen on, aika outoa valittaa jossain palstalla tuolla lailla ja yleensäkin ärsyyntyä. Jos niin kamalasti ärsyttää niin katkaise välit, hänellä kyllä varmaan on paljon kavereita jotka ei tuommoisista asioista ärsyynny.
Nämä söpöstelijät on setämiehen mieleen. Ovat aika helppoja tapauksia ja tykkäävät vanhemman sedän taioista! ;)
T:Setämies
Vierailija kirjoitti:
En oikein näkisi mekkojen ja korkkareiden käyttämistä minään kovin kummoisena kapinallisuutena. Sen verran standardia ne kuitenkin naisten pukeutumisessa edelleen on, vaikka Suomessa suositaankin arkena usein aika käytännöllistä pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Nämä söpöstelijät on setämiehen mieleen. Ovat aika helppoja tapauksia ja tykkäävät vanhemman sedän taioista! ;)
T:Setämies
Sinulla nyt ei ole ollut ikinä naista, joten tuskinpa tästä eteenpäinkään. :)
Toki tuonikäisen pitäisi jo osata tietyissä tilanteissa käyttäytyä aikuismaisesti (esim työympäristössä, omien asioiden hoitamisessa jne), mutta kyllähän sitä kaveriseurassa pitäisi saada olla juuri se oma, hullukin itsensä. Se että 25-vuotias söpöstelee ei tarkoita sitä, että hän ei osaisi muuten käyttäytyä ja toimia itsenäisen nuoren aikuisen tavoin.