Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 29 eikä biologinen kello tikitä

Vierailija
08.12.2018 |

Olen miettinyt miksi biologinen kello ei kumise vaikka olen jo kohta 30. Lapsen saaminen miltei pelottaa ja mietin miten jaksan, kun olen muutenkin herkkä ihminen joka tarvitsee omaa tilaa. Toisaalta haluaisin oman perheen eikä ajatus lapsista tunnu kuitenkaan vastenmieliseltä. Olen vasta valmistunut korkeakoulusta ja haluaisin luoda uraa. Mutta haluaisin myös perheen jossain vaiheessa. Toki tiedostan että täytyisi alkaa kohta oikeasti ottamaan jo tosissaan ne lapsijutut. Jännittää ja mietityttää silti. Mitä ajatuksia muilla?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä biologisen kellon tikittäminen tarkoittaa? Vauvakuumetta? Sellaista en ole koskaan kokenut, mutta olen silti aina tiennyt, että haluan lapsen.

N30

Naisen biologisen kellon tikitys tarkoittaa sitä, että munarakkuloiden määrä alkaa vähenemään 10-15 vuotta ennen vaihdevuosia (joidenkin mukaan jopa 25-vuotiaana) ja raskautumisen onnistuminen vähenee vuosi vuodelta.

Vauvakuume on pakahduttava tunne, halu saada lapsi. Tulee jos on tullakseen.

Eli kaksi täysin eri asiaa.

Täti 60 v.

Vierailija
62/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä biologisen kellon tikittäminen tarkoittaa? Vauvakuumetta? Sellaista en ole koskaan kokenut, mutta olen silti aina tiennyt, että haluan lapsen.

N30

Ihmisillä ymmärtämisessä ongelmia? Biologisen kellon tikittäminen tarkoittaa, että vuodet lasten luonnolliseen tekoon alkavat hiipua. Vauvakuume voi olla jo ennen biologisen kellon "tikittämistä". Vauvakuume on vain yksinkertaisesti kova halu saada lapsi. 

Kyllä tuo on se henkinen psykologinen tunne.

Alkukantainen se ensimmäinen oire vauvan haluamisesta on halu harrastaa seksiä.

Aivan. Ei elämä ole monimutkaisempaa. Lisääntymien on hedelmöitys.

Ei ihmisen siemen ole kasvin siementä erilaisempi. Hedelmöitys eli pölytys tapahtuu.

Jos henkilö kuvittelee olevansa joku tietty persoona eikä elävä organismi niin hän saatta alkaa valehtelemaan itselleen asioita joita hän "haluaa" ja joita hän ei "halua".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Ihmisillä ymmärtämisessä ongelmia? Biologisen kellon tikittäminen tarkoittaa, että vuodet lasten luonnolliseen tekoon alkavat hiipua. Vauvakuume voi olla jo ennen biologisen kellon "tikittämistä". Vauvakuume on vain yksinkertaisesti kova halu saada lapsi. 

Itse olen aina ymmärtänyt sanonnan biologisen kellon tikittämisestä tunteena, en fysiologisena tilana. Tällainen ilmiöhän on olemassa, jossa ihmiselle lisääntymisajan loppupuolella nousee yhtäkkiä voimakas halu/tarve saada lapsi/vauva. Olisi hassua sanoa velasta, että hänen biologinen kellonsa tikittää. Ehkä olen siis tulkinnut sanonnan väärin ja tällä viitataankin sitten vain ihmisen ikään.

N30

Vierailija
64/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Itse olen aina ymmärtänyt sanonnan biologisen kellon tikittämisestä tunteena, en fysiologisena tilana. Tällainen ilmiöhän on olemassa, jossa ihmiselle lisääntymisajan loppupuolella nousee yhtäkkiä voimakas halu/tarve saada lapsi/vauva. Olisi hassua sanoa velasta, että hänen biologinen kellonsa tikittää. Ehkä olen siis tulkinnut sanonnan väärin ja tällä viitataankin sitten vain ihmisen ikään.

N30

Väärin olet käsittänyt. Jos katsot hiemankin "virallisempia" artikkeleita ja sitä missä yhteyksissä kyseistä fraasia käytetään. Puhekielessäkään en ole ainakaan omissa piireissä törmännyt termin käyttöön muuhun kuin  fysiologiseen ikään viittavana. 

https://www.terve.fi/artikkelit/biologinen-kello-tekee-naisesta-seksipe…

Vierailija
65/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29 ja vastavalmistunut?!

Oletko kuullut maisterintutkinnosta ja siitä, että se kestää viisi vuotta. Kaikki ei heti lukion jälkeen pääse korkeakouluun saati tiedä vielä mitä haluavat isona? Monet myös vaihtaa alaa tai hakeutuu yliopistoon vasta kun työuraakin on jo takana tai lisäkouluttautuvat. Yliopistoonhan voi hakeutua vaikka 70-vuotiaana ja siinä tapauksessa vastavalmistunut voi olla vaikka 75 vuotias.

Vierailija
66/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Naisen biologisen kellon tikitys tarkoittaa sitä, että munarakkuloiden määrä alkaa vähenemään 10-15 vuotta ennen vaihdevuosia (joidenkin mukaan jopa 25-vuotiaana) ja raskautumisen onnistuminen vähenee vuosi vuodelta.

Täti 60 v.

Eihän ap:n aloituksessa olisi tuolla logiikalla mitään järkeä. Ei ap puhu munasolujensa määrästä, vaan siitä onko hänelle iän myötä noussut tarve ja kiire lasten saantiin. Usein kyllä biologisen kellon tikittämisestä puhutaan juuri tuossa yhteydessä.

Vierailija
67/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

N30

Väärin olet käsittänyt. Jos katsot hiemankin "virallisempia" artikkeleita ja sitä missä yhteyksissä kyseistä fraasia käytetään. Puhekielessäkään en ole ainakaan omissa piireissä törmännyt termin käyttöön muuhun kuin  fysiologiseen ikään viittavana. 

https://www.terve.fi/artikkelit/biologinen-kello-tekee-naisesta-seksipe…

Juurihan mm. ap:kin käytti sanontaa yhteydessä haluun saada lapsia. Olen usein törmännyt tällaiseen käyttöön, siksi oletinkin liittyvän biologiasta nousevaan tunteeseen. Eipä tuo liene mikään hirveän virallinen termi ylipäätään. En itse kyllä tosiaan sanoisi vaikka 35-v. velan biologisen kellon tikittävän. Tuntuisi oudolta.

N30

Vierailija
68/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Täti 60 v.

Eihän ap:n aloituksessa olisi tuolla logiikalla mitään järkeä. Ei ap puhu munasolujensa määrästä, vaan siitä onko hänelle iän myötä noussut tarve ja kiire lasten saantiin. Usein kyllä biologisen kellon tikittämisestä puhutaan juuri tuossa yhteydessä.

Ap:n aloituksessa termiä onkin käytetty väärin. Aloitus olisi ollut oikeampi jos oli ollut " Olen 29, eikä vieläkään vauvakuumetta." Biologinen kello ei ole tahdosta tai fiiliksistä riippuvainen. Kuinka rautalangasta täytyy täälläkin asiat vääntää. Naisen lisääntymisvuodet ovat rajalliset= loppupäässä biologinen kello alkaa tikittämään. Saan päänsäryn ihmisten ymmärryksen puuttesta. Aika sulkea palsta. (Eri kuin "60 v. täti").

Vierailija
69/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Täti 60 v.

Jos useampi henkilö käyttää jotain termiä väärässä yhteydessä ei se silti muutu oikeaksi termiksi. Lyhyellä googlettamisella selviäisi tämäkin..

Vierailija
70/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede ei kyllä hyväksy mitään biologisia kelloja.

Halu paritella on yksi perusasia joka kertoo eliölle siitä että tämä haluaa lisääntyä.

Sou simmpple.

Vierailija
71/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin Paavi. Uskoisitte minua kirjoitti:

Tuo on ihan ateistien oma esoteerinen usko ja harhaoppi siitä että seksi on joku oma erillinen laatikko tai kansionsa. Heidän uskossaan siihen ei kuulu lisääntyminen.

Tämä on selvää itsepetosta.

Haluan ateistina auttaa näkemään ettei heidän uskonsa ole yhtään kristinuskoa parempaa harhailua.

Yrittäkääs nyt tajuta että lisääntyminen on osa seksiä. Ei ole erillisia osa-alueita tai kansiota.

Teidän todellisuus on vääristynyt. Älkää menkö lankaan ja tosiaan voisitte kyseenalaistaa ajatteluanne vähän pidemmälle.

Yritän nyt valistaa teitä paremmiksi. Toki voitte pitää uskonne jos se tuo teille turvallisen vaipan siitä että ette halua lisääntyä.

Seksi nyt vaan on lisääntymistä. Onhan se muutakin mutta lisääntymistä se vaan on. Se uskonne tekee siitä ihan muuta ja teillä on ympärillänne uskovaisia, jotka toitottaa samaa valheen ilosanomaa siitä että seksi on erillinen osa tai kansio Windows tyylisessä päättelyketjussanne.

Kansiotte asioita ajattelumallillanne ja ette näe kokonaisuutta.

Oi. Haluan valistaa ja nuhdella teitä paremmiksi ihmisiksi.

Jos olisit paavi niin mammat nuolisivat hikisen suolaisia varpaitasi.

Vierailija
72/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hoppuile, tee uraa. Nykyään niitä kakaroita puserretaan vielä 50 vuotiaanakin. Ehkä mielesi vielä muuttuu ja kenties adoptoit. Ensisijaisesti sun elämä on sulle.

Vierailija
73/74 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan. En halua edes parisuhteeseen. Kissan voisin kyllä hankkia 😊🐱

Vierailija
74/74 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan, ikää 30. Ei vauvan hoivaaminen kiinnosta, pikemminkin todella luotaantyöntävä ajatus. Ahdistaa, kun kaikki muut kyselee, "joko, joko on tulossa vauvoja???". Mutta sitten takaraivossa nakertaa, kadunko jos jätän hankkimatta. Toisaalta mietin myös, että kadunko sitä lasta sitten, kun olen järkyttävän väsynyt, enkä jaksa elää omaa elämääni ja ehdi toteuttaa unelmiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme