Olen 29 eikä biologinen kello tikitä
Olen miettinyt miksi biologinen kello ei kumise vaikka olen jo kohta 30. Lapsen saaminen miltei pelottaa ja mietin miten jaksan, kun olen muutenkin herkkä ihminen joka tarvitsee omaa tilaa. Toisaalta haluaisin oman perheen eikä ajatus lapsista tunnu kuitenkaan vastenmieliseltä. Olen vasta valmistunut korkeakoulusta ja haluaisin luoda uraa. Mutta haluaisin myös perheen jossain vaiheessa. Toki tiedostan että täytyisi alkaa kohta oikeasti ottamaan jo tosissaan ne lapsijutut. Jännittää ja mietityttää silti. Mitä ajatuksia muilla?
Kommentit (74)
Siis jos ei seksiä tee mieli niin ei se sitten tikitä. Jos seksiä tekee mieli niin ehkäsy pois.
Pointtini oli että jos seksiä tekee mieli niin kyllä se tikittää. Se on luonnollista mennä luonnolliseen jujutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti nuorilla naisilla termit vauvakuume ja biologinen kello sekaisin?
Täti 60 v.
Ootko kuullu ikinä sanonnasta, että biologinen kello tikittää?
Katso kommentit 4 ja 10.
Mitä biologisen kellon tikittäminen tarkoittaa? Vauvakuumetta? Sellaista en ole koskaan kokenut, mutta olen silti aina tiennyt, että haluan lapsen.
N30
Seksi on ovela keino hedelmöittyä.
Toki jos ei tee mieli seksiä niin sitten et halua lasta.
Ei kaikki ole seksuaalisia olentoja.
On virhe lähteä olettamuksesta että seksi ei merkitse samaa kuin hedelmöitys.
Kyllä se tässä todellisuudessa on myös sitä. Ei sitä voi mitenkään rajata mieleisekseen että otan vain seksin ja jätän hedelmöityksen väliin. Ei se mene pois ajatuksena edes ehkäisyä käyttäessä.
Se on osa elämän kiertokulkua. Vain pieniosa eliöistä ei onnistu elämässään lisääntyä.
On kiistaton tosiasia että seksi on osa vauvantekoa.
Vain ihminen kykenee valehtelemaan asian itselleen ja tekee siitä esoteerisen uskon asian. He uskovat että seksi ei ole lisääntymistä. Se on ihan uskon asia monille.
Herätkääpä ja tunnustelkaa että tekeekö mieli hankkia vauva? Jos seksihalut heräävät niin siinä sitä taas mennään. Ja tää on tosiasia. Eriasia on jos on perustanut uskonsa valheelle. En minä sitä kiellä, mutta älä kiellä totuutta muilta. Valehtele itsellesi.
Ateisteille on yleisempää uskoa että seksi ei olisi lisääntymistä. He painottavat aina että se on enemmänkin. Toki varmasti on osa parisuhdetta, mutta kyllähän se on lisääntymistä. Siitä ei pääse mihinkään.
Silti kuitenkin ateisti usein tekee itselleen uskonnon ja valehtelee itselleen seksin olemuksesta.
Heitä pelottaa ja samalla haluavat sitä.
Tässä on yksi syy miksi Paavi kielsi kumien käytön.
Näkeehän sen miten ehkäisy on muuttanut seksiä harrastavien todellisuutta vääristyneeksi.
Seksi tosiaan on erottamaton osa lisääntymistä.
Silloin voi päätellä että seksiä harrastava tavallaan haluaa myös lisääntyä kun sitä toimittaa, mutta ehkäisy muuttaa kokonaiskuvan ja samalla muuttaa näiden parkojen realismia.
Vierailija kirjoitti:
Ateisteille on yleisempää uskoa että seksi ei olisi lisääntymistä. He painottavat aina että se on enemmänkin. Toki varmasti on osa parisuhdetta, mutta kyllähän se on lisääntymistä. Siitä ei pääse mihinkään.
Silti kuitenkin ateisti usein tekee itselleen uskonnon ja valehtelee itselleen seksin olemuksesta.
Heitä pelottaa ja samalla haluavat sitä.
Tässä on yksi syy miksi Paavi kielsi kumien käytön.
Näkeehän sen miten ehkäisy on muuttanut seksiä harrastavien todellisuutta vääristyneeksi.
Seksi tosiaan on erottamaton osa lisääntymistä.
Silloin voi päätellä että seksiä harrastava tavallaan haluaa myös lisääntyä kun sitä toimittaa, mutta ehkäisy muuttaa kokonaiskuvan ja samalla muuttaa näiden parkojen realismia.
Tästä he innostuvat ja alkavat jankkaamaan, vaikka tosiaan on kiistaton seikka että seksi on osa lisääntymistä. Siitä ei pääse mihinkään.
Nyt saa riittää! kirjoitti:
Kyllä se tässä todellisuudessa on myös sitä. Ei sitä voi mitenkään rajata mieleisekseen että otan vain seksin ja jätän hedelmöityksen väliin. Ei se mene pois ajatuksena edes ehkäisyä käyttäessä.
Se on osa elämän kiertokulkua. Vain pieniosa eliöistä ei onnistu elämässään lisääntyä.
Vain ihminen kykenee valehtelemaan asian itselleen ja tekee siitä esoteerisen uskon asian. He uskovat että seksi ei ole lisääntymistä. Se on ihan uskon asia monille.
Herätkääpä ja tunnustelkaa että tekeekö mieli hankkia vauva? Jos seksihalut heräävät niin siinä sitä taas mennään. Ja tää on tosiasia. Eriasia on jos on perustanut uskonsa valheelle. En minä sitä kiellä, mutta älä kiellä totuutta muilta. Valehtele itsellesi.
Minun seksuaaliset haluni heräsivät reilusti alle kouluikäisenä. En muista ensimmäistä orgasmiani, koska olin niin pieni lapsi vielä. Tekikö minun silloinkin mieli hankkia vauva, siis oliko haluni tyydyttää itseäni lähtöisin tuosta samasta halusta, miksi se sitten heräsi jo lapsena?
Tietoisesti taas en ole ikinä halunnut lapsia hankkia. Lapsena ja teininä olin sitä mieltä että ehdottomasti ei. Nyt vähän vajaa kolmekymppisenä ja hyvän miehen löytäneenä en ole ihan yhtä jyrkkä asian suhteen, mutta silti edelleen kallistuu reippaasti enemmän sinne ei-missään-nimessä-vaihtoehdon puolelle.
Olen itse sitä mieltä, että ihmisillä on luontaisesti halu nimenomaan harrastaa seksiä, ei niinkään lisääntyä. Lapsia on aina tullut koska niitä tulee seksin harrastamisen myötä. Ja sitten kun niitä on tullut, herää halu huolehtia niistä - näinhän käy monilla, jotka eivät alun perin lapsia edes halunneet. Samoin on eläimilläkin. Kiimassa harrastetaan seksiä, ei suunitella perhettä. Sitten kun ne pennut on maailmaan saatettu, huolehditaan niistä niin pitkään kuin tarvitsee ja siinä se. Ihmisillä nyt vaan on nykyään loistavat keinot (ehkäisy) toteuttaa viettiään (seksiä) ilman ikäviä seuraamuksia (lapsia).
Montaa eri asteista halua lisääntyä on?
Ajatus seksistä, tekee mieli seksiä
Ajatus vauvasta ja hoivahaaveita
Onko muita ulottuvuuksia
Seksiä tästä on vaikea poistaa pois, vaikka moni vela haluaisikin erottaa seksin erilliseksi osaksi ja lisääntymisen omakseen. Se ei vaan käy.
Onko vauvakuume siis joku mysteerinen hämyinen mielihalu hoivata vauvaa ja siihen liittyy myös unet jne.
Jos ap:lla on seksielämää tai hän edes haluaa seksiä, niin hän silloin tavallaan haluaa vauvan. Ainoa haitta on ehkäisy :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt miksi biologinen kello ei kumise vaikka olen jo kohta 30. Lapsen saaminen miltei pelottaa ja mietin miten jaksan, kun olen muutenkin herkkä ihminen joka tarvitsee omaa tilaa. Toisaalta haluaisin oman perheen eikä ajatus lapsista tunnu kuitenkaan vastenmieliseltä. Olen vasta valmistunut korkeakoulusta ja haluaisin luoda uraa. Mutta haluaisin myös perheen jossain vaiheessa. Toki tiedostan että täytyisi alkaa kohta oikeasti ottamaan jo tosissaan ne lapsijutut. Jännittää ja mietityttää silti. Mitä ajatuksia muilla?
Onko sulla hyvää kumppania? Itselläni alkoi tikittää vasta sitten kun tapasin todella hyvän miehen 32 vuotiaana. Sitä ennen olin aina ollut täysin vela.
Kyllä on. Mies on huolehtivainen ja lapsirakas. En usko, että kyse siitä mun kohdalla. Lähinnä mietin mitä itse haluan ja oma jaksaminen mietityttää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt saa riittää! kirjoitti:
Minun seksuaaliset haluni heräsivät reilusti alle kouluikäisenä. En muista ensimmäistä orgasmiani, koska olin niin pieni lapsi vielä. Tekikö minun silloinkin mieli hankkia vauva, siis oliko haluni tyydyttää itseäni lähtöisin tuosta samasta halusta, miksi se sitten heräsi jo lapsena?
Tietoisesti taas en ole ikinä halunnut lapsia hankkia. Lapsena ja teininä olin sitä mieltä että ehdottomasti ei. Nyt vähän vajaa kolmekymppisenä ja hyvän miehen löytäneenä en ole ihan yhtä jyrkkä asian suhteen, mutta silti edelleen kallistuu reippaasti enemmän sinne ei-missään-nimessä-vaihtoehdon puolelle.
Olen itse sitä mieltä, että ihmisillä on luontaisesti halu nimenomaan harrastaa seksiä, ei niinkään lisääntyä. Lapsia on aina tullut koska niitä tulee seksin harrastamisen myötä. Ja sitten kun niitä on tullut, herää halu huolehtia niistä - näinhän käy monilla, jotka eivät alun perin lapsia edes halunneet. Samoin on eläimilläkin. Kiimassa harrastetaan seksiä, ei suunitella perhettä. Sitten kun ne pennut on maailmaan saatettu, huolehditaan niistä niin pitkään kuin tarvitsee ja siinä se. Ihmisillä nyt vaan on nykyään loistavat keinot (ehkäisy) toteuttaa viettiään (seksiä) ilman ikäviä seuraamuksia (lapsia).
Sinulla vääristyy ikävästi ajattelukyky kun oletat että aika on olemassa.
Aikaahan ei ole olemassa se on vain määre ja konsepti oppia hallitsemaan asioita.
Seksuaalinen kehitys alkaa jo ihan sikiönä kun sukupuolielimet ja sukupuolisuus rakentuu.
Tavallaan teet ajasta olkinuken ja tuot siihen negaation pedofiliasta.
Onohda aika ja muista että elinkaareen kuuluu jossain vaiheessa lisääntyminen.
Ennen sitä tapahtuu kehitystä täysikasvuiseksi kärpäseksi. Ennen tätä on muna ja toukkavaihe.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vielä aikaa. Nykylääketiede mahdollistaa sen, että voi turvallisesti synnyttää myös vanhemmalla iällä. Ei kannata stressata.
Mutta mahdolliset jälkeläiset eivät välttämättä ole terveitä.
Tuo on ihan ateistien oma esoteerinen usko ja harhaoppi siitä että seksi on joku oma erillinen laatikko tai kansionsa. Heidän uskossaan siihen ei kuulu lisääntyminen.
Tämä on selvää itsepetosta.
Haluan ateistina auttaa näkemään ettei heidän uskonsa ole yhtään kristinuskoa parempaa harhailua.
Yrittäkääs nyt tajuta että lisääntyminen on osa seksiä. Ei ole erillisia osa-alueita tai kansiota.
Teidän todellisuus on vääristynyt. Älkää menkö lankaan ja tosiaan voisitte kyseenalaistaa ajatteluanne vähän pidemmälle.
Yritän nyt valistaa teitä paremmiksi. Toki voitte pitää uskonne jos se tuo teille turvallisen vaipan siitä että ette halua lisääntyä.
Seksi nyt vaan on lisääntymistä. Onhan se muutakin mutta lisääntymistä se vaan on. Se uskonne tekee siitä ihan muuta ja teillä on ympärillänne uskovaisia, jotka toitottaa samaa valheen ilosanomaa siitä että seksi on erillinen osa tai kansio Windows tyylisessä päättelyketjussanne.
Kansiotte asioita ajattelumallillanne ja ette näe kokonaisuutta.
Oi. Haluan valistaa ja nuhdella teitä paremmiksi ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen herkkä ihminen joka tarvitsee paljon tilaa. Sain vuosi sitten 29-vuotiaana lapsen, ja oman tilan tarvitsijalle on kyllä pahin mahdollinen helvetti, että lapsi roikkuu koko ajan perässä, ei saa käydä edes kusella rauhassa, ei syödä, ei nukkua. Mutta tämän takiaisvaiheen kun vaan kestää, niin joskus varmaan helpottaa. Mieti tarkkaan!
Sori ruma sanavalinta, mutta v-ut tuollaisista herkkyyshyrinöistä. Nyt viimeistään on aika opetella kääntämään katseet pois omasta navasta ja tekemään myös toisten puolesta. Lapsen roikkuminen koko ajan perässä EI OLE ihmiselämän pahin mahdollinen helvetti, vaivatta voi keksiä heti tusinan pahempaa. Vastasyntynyt lapsi on avuton ja tarvitsee vanhempaansa, mutta vuosi-kaksi eteenpäin ja tilanne on jo aivan toisenlainen.
Asioihin voi joissakin määrin varautua ja miettiä, miten toimia, jos tapahtuu x tai y. Esimerkiksi unen puute on tosiaan vakava ongelma, joten siihen kannattaa miettiä apukeinoja jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä biologisen kellon tikittäminen tarkoittaa? Vauvakuumetta? Sellaista en ole koskaan kokenut, mutta olen silti aina tiennyt, että haluan lapsen.
N30
Ihmisillä ymmärtämisessä ongelmia? Biologisen kellon tikittäminen tarkoittaa, että vuodet lasten luonnolliseen tekoon alkavat hiipua. Vauvakuume voi olla jo ennen biologisen kellon "tikittämistä". Vauvakuume on vain yksinkertaisesti kova halu saada lapsi.
Jos on työllistävä tutkinto plakkarissa ja hyvä puoliso, elämä on hyvällä pohjalla. Eikun eteenpäin ilman pelkoja!
Ihminen on elio joka haluaa aina lisääntyä. Ehkäisy on muuttanut pelin kulkua ja näytelmää.
Seksi on ihmisille uskonto ja ihmisten mieli on täynnä uskoja.
Vierailija kirjoitti:
29 ja vastavalmistunut?!
Itsekin tulen olemaan vastavalmistunut tuossa iässä. Lähdin uudelleen opiskelemaan 23-vuotiaana. Yliopistotutkinto kestää viisi vuotta ja aion lähteä ulkomaille vuodeksi opiskelemaan. Mitä ihmeellistä siinä että kaikki eivät lähde suoraan lukiosta yliopistoon tai vaikka tahtovat opiskella uuden alan? Enkä ole vuosikurssini vanhin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30Ihmisillä ymmärtämisessä ongelmia? Biologisen kellon tikittäminen tarkoittaa, että vuodet lasten luonnolliseen tekoon alkavat hiipua. Vauvakuume voi olla jo ennen biologisen kellon "tikittämistä". Vauvakuume on vain yksinkertaisesti kova halu saada lapsi.
Kyllä tuo on se henkinen psykologinen tunne.
Alkukantainen se ensimmäinen oire vauvan haluamisesta on halu harrastaa seksiä.
Niinpä! Mulla on yksi lapsi ja tasan käyn vessassa omassa rauhassa. Ei siinä mitään katastrofaalista ehdi tapahtua.