Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tajua vauvanhoidon väsyttävyyttä!

Vierailija
08.12.2018 |

Meillä on kuukauden ikäinen vauva, joka itkee vatsaansa melko usein tällä hetkellä. Vauvan kanssa valvon yöt minä, koska mies käy töissä. Se on ok.

Miehellä ei ole mitään empatiakykyä mitä tulee minun levontarpeeseen. Eilen illalla esimerkiksi annoin hänen nukkua illan omia univelkojan pois. Kun viimein tulen sänkyyn klo 22:30 imettämään vauvaa sänkyyn siinä toivossa, että vauva nukahtaisi yöunille, mitä tekee mies. Herää, alkaa jutella, katselee puhelinta ja rupeaa kuuntelemaan musiikkia! Lopetti kyllä heti kun sanoin että minä yritän nyt vauvan kanssa alkaa nukkua.

Toinen esimerkki: vauva heräsi yöunilta klo 4:45. Menin välittömästi vauvan kanssa toiseen huoneeseen jotta mies saisi täydet yöunet. Klo 6:45 mies nousee, jolloin sanon, että haluan nukkua jos vauva kohta nukahtaa. Klo 7:00 on taas vauvan ruoka-aika jolloin nukahtaa rinnalle ja minä nukahdan myös. Klo 9:00 vauva alkaa heräillä ja itkee pikku hiljaa lisää, kunnes olen täysin hereillä. Mies istuu viereisessä huoneessa, kertoi kyllä kuulleensa vauvan itkun. Luuli ilmeisesti että mun univelka kuitataan kahden tunnin aamu-unilla. Tuli ottamaan vauvan vastuulleen kun käskin ja muistutin että minä tarvisin unta, mutta eipä tässä enää nukuta, kun heräsin jo vauvan huudettua vieressäni monta minuuttia.

Arkisin en pyydä uniaikaa vaan torkahtelen kun vauva torkkuu ja valvon kun vauva valvoo. Aina en pysty nukkumaan kun vauva nukkuu..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 11kk poika, joka nukkunut aina huonosti. Ja minähän ne heräilyt olen yöllä ja aamulla hoitanut. Mies ei ole kertaakaan aamulla herännyt vauvan kanssa, että minä saisin nukuttua. Mies on joskus vauvan ollessa 3-4kk SUUTTUNUT, kun hänen piti yöllä kesken uniensa herätä vauvan itkuun, no minä vauvan silloinkin hoidin kun mies kehtasi edes kitistä. Vauva siis syönyt aina vain pullosta, että en ole edes ollut "sidottu" imetykseen.

Minähän koko lapsen hoidan ihan yksin. Ja ihan koko kodin ja kotityötkin. Mies käy töissä, tekee remonttia ja menee omia menojaan miten haluaa. Koskaan ei kysy haluaisinko minä lähteä hetkeksi jonnekkin, että hän olisi lapsen kanssa. Jos tahdon joskus olla ilman vauvaa jossain, minun on vietävä vauva mummolleen. Mies ei vahdi. Kaikista pahiten satutti, kun mies kerran tokaisi "mä en mikskään lapsenvahdiks rupee." Se on sun OMA lapsesi jumankauta! Olen aivan väsynyt, uupunut, rikki ja masentunut ja mies vielä viitsii syyllistää kun olen pahalla päällä ja HÄN ei jaksa katsella mua kun olen äreä koko ajan. Ei me tämmöisestä sovittu. Yhteisymmärryksessä lapsiasioista keskusteltaessa sovittiin, että molemmat osallistuvat ilman muuta lapsen hoitoon ja antaa toisen nukkua kun mahdollista ja antaa toisen tehdä yksinään omiakin juttuja. No mihinkähän se on jäänyt. Mies uhkailee erolla mun ärsyyntyneisyyden takia ja minä en vaan jaksa esittää iloista kun olen oikesti puhki. Miksi miehestä muuttui lapsen myötä tollainen itsekäs paskiainen. Ero olisi kyllä helpompi, saisin olla joskus ihan rauhassa eikä tarvisi katsoa tollasta itsekästä sikaa.

Kylläpä helpotti vähän avautua..

Kylläpä kolahti. Tuo "mä en oo mikään lapsenlikka"- kommentti tuli myös eksän suusta. Herran uni oli pyhää, minä nukuin jos sain siihen tilaisuuden. Elin kolme vuotta tunnin-parin unipätkillä. Ja sitten ihmeteltiin kuinka seksi ei maistu. Ei ollut ihan Einstein tuo mies. 

Vierailija
22/28 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että sellaista. Olen ollut tuossa tilanteessa miehenä, ja voin kertoa että ei se työssäkäyvänkään uni ole autuaaksi tekevää. Kaiken lisäksi saata olla aina varullasi koska teet väärin ja millä tuulella äiti on. Tämä on ihan ok, mutta empatiaa on vaikea antaa ihmiselle joka ei kohtele sinua ihmisenä, vaan huomauttelee kaikesta, käyttää siis henkistä väkivaltaa. Aina se toinen ihminen ei toimi kuten ajattelee tai osaa joka välissä ottaa huomioon. Mene nukkumaan toiseen huoneeseen tai kysy mieheltä josko hän voisi mennä. Ei se isän rooli ole pelkkä työssäkäyntiä vaikka sen kuvan täältä saa, isä saa aika paljon toisen huonoja tuntemuksia niskaansa, ja joka välissä silti pitää olla tukena.

LOL! Empatiaa on tosiaan vaikea antaa ihmiselle joka ei kohtele sinua ihmisenä, nimenomaan.

Niin pätee puolin ja toisin. Ei saa unohtaa että se mies ei ole paskakaivo.

Oot trolli, mutta vastaanpa nyt kuitenkin.

Niin, ei olekaan. Missä kukaan on sellaista vihjannut? Aloittajakin nimenomaan kertoi antavansa miehen nukkua. Mies vaan ei selvästikään osoita tässä asiassa mitään vastavuoroisuutta.

Kyllä se uni on autuaaksitekevää verrattuna siihen että sitä ei saa. Tämä on ihan itsestäänselvyys ja sen "tajuamattomuus" on teeskentelyä.

En todellakaan ole trolli. Nainen sanoo nukkuvansa kyllä. Enkä vähättele äitien taakkaa, vaan sanon että se miehen rooli ei ole helppo sekään. Ymmärystä mies ei saa ja oletko kuullut että valtaosa nuorten isien masennukssista jää hoitamatta niitä vähätellään. Vasta nyt on tajuttu myös neuvolassa kiinnittää huomiota myös isien vointiin.

Nainen nimenomaan ei sano nukkuvansa, siitähän ko. ketjussa on kyse.

(ei hemmetti tällaista jankkaamista on tylsä käydä ja lukea, sori muut siitä. Jätän tän nyt tältä erää tähän.)

Nainen nukkuu, mutta ei tarpeeksi. Mies nukkuu, mutta ei tarpeeksi hänkään. On kohtuutonta tuomita mies joka asiasssa. Miehen oma-aloitteesuuteen voi myös nainen vaikuttaa, mutta kuten sanoit, turha jankata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää sanoa tai opettaa ihan kädestä pitäen että silloin kun hän on poissa töistä on hänelläkin hoitovastuu ja hyvänä puolisona hakee välittömästi itkevän lapsen pois makuuhuoneesta jos sinulla on lepohetki.

Vierailija
24/28 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että sellaista. Olen ollut tuossa tilanteessa miehenä, ja voin kertoa että ei se työssäkäyvänkään uni ole autuaaksi tekevää. Kaiken lisäksi saata olla aina varullasi koska teet väärin ja millä tuulella äiti on. Tämä on ihan ok, mutta empatiaa on vaikea antaa ihmiselle joka ei kohtele sinua ihmisenä, vaan huomauttelee kaikesta, käyttää siis henkistä väkivaltaa. Aina se toinen ihminen ei toimi kuten ajattelee tai osaa joka välissä ottaa huomioon. Mene nukkumaan toiseen huoneeseen tai kysy mieheltä josko hän voisi mennä. Ei se isän rooli ole pelkkä työssäkäyntiä vaikka sen kuvan täältä saa, isä saa aika paljon toisen huonoja tuntemuksia niskaansa, ja joka välissä silti pitää olla tukena.

Mitä ihmettä!? Onko se sinusta henkistä väkivaltaa miestä kohtaan että pyydän itselleni edes viikonloppuaamuna hieman vauvavapaata aikaa, jotta voisin nukkua päätäni selväksi?

En tiedä sinun vaimostasi, mutta minun tapoihin ei kuulu arvostella miestä tekemisistä ja osaamisista vauvan kanssa tai ilman! Siivoan kodin, kuuntelen päivittäin työasiat ja murheet, silitän ja hellin ja annan oma-aloitteisesti miehelle vauvatonta uniaikaa. Mies ei muuten ikinä edes kysy miten mulla on päivä mennyt vauvan kanssa. Ainut mitä olen tässä pyytänyt olisi vähän unta.

-ap

Sanoisin näin naisnäkökulmasta, että USEIMMAT vauvojen äidit /huomauttelevat/ tekevät uudelleen miehen perässä/motkottavat, kun isä hoitaa vauvaa erilailla kuin äiti hoitaisi tai ajattelisi, että pitää hoitaa....USEIMMAT. Toki on pokkkeuksia. Jotkut jopa puree hammasta, että eivät huomauttele miehelleen...tajuavat itse.

Miksi muuten naisten palstoilla keirjojtettaiin juttuja, että antakaa miesten hoitaa omalla laillaan ja sallikaa erilaisuus vanhemmalle? Kyllä ne ihan tarpeeseen ja aiheeseen on tehty.

Vierailija
25/28 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä!? Onko se sinusta henkistä väkivaltaa miestä kohtaan että pyydän itselleni edes viikonloppuaamuna hieman vauvavapaata aikaa, jotta voisin nukkua päätäni selväksi?

En tiedä sinun vaimostasi, mutta minun tapoihin ei kuulu arvostella miestä tekemisistä ja osaamisista vauvan kanssa tai ilman! Siivoan kodin, kuuntelen päivittäin työasiat ja murheet, silitän ja hellin ja annan oma-aloitteisesti miehelle vauvatonta uniaikaa. Mies ei muuten ikinä edes kysy miten mulla on päivä mennyt vauvan kanssa. Ainut mitä olen tässä pyytänyt olisi vähän unta.

-ap

Sanoisin näin naisnäkökulmasta, että USEIMMAT vauvojen äidit /huomauttelevat/ tekevät uudelleen miehen perässä/motkottavat, kun isä hoitaa vauvaa erilailla kuin äiti hoitaisi tai ajattelisi, että pitää hoitaa....USEIMMAT. Toki on pokkkeuksia. Jotkut jopa puree hammasta, että eivät huomauttele miehelleen...tajuavat itse.

Miksi muuten naisten palstoilla keirjojtettaiin juttuja, että antakaa miesten hoitaa omalla laillaan ja sallikaa erilaisuus vanhemmalle? Kyllä ne ihan tarpeeseen ja aiheeseen on tehty.

Kyllä olen törmännyt myös tähän ilmiöön ja hyvä että siitäkin puhutaan.

Itse haluaisin vaan että mies ottaa vauvan vastuulleen ja hoitaa ihan omalla tyylillään, kun/jos minä lepäisin edes vaikka kerran viikossa muutaman tunnin (yksi syöttöväli). Sen sijaan aamullakin otettuaan vauvan, mies tuli makuuhuoneeseen viereeni keinuttelemaan itkevää vauvaa vaikka olin jo sanonut että olisin sitä lepoa tarvinnut. Tuli esittelemään iloisena miten söpö vauva on. Sanoin että olen tuota söpöä naamaa katsonut 24/7 ja suututtaa kun en saanut taaskaan nukkua. Mies höpönassutteli minua ja lähti treeneihin kun vauva piti taas syöttää..

-ap

Vierailija
26/28 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies käy vainulenkillä? Ihme mies jos näin on. Yh-isä

Vierailija
27/28 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kyllä olen törmännyt myös tähän ilmiöön ja hyvä että siitäkin puhutaan.

Itse haluaisin vaan että mies ottaa vauvan vastuulleen ja hoitaa ihan omalla tyylillään, kun/jos minä lepäisin edes vaikka kerran viikossa muutaman tunnin (yksi syöttöväli). Sen sijaan aamullakin otettuaan vauvan, mies tuli makuuhuoneeseen viereeni keinuttelemaan itkevää vauvaa vaikka olin jo sanonut että olisin sitä lepoa tarvinnut. Tuli esittelemään iloisena miten söpö vauva on. Sanoin että olen tuota söpöä naamaa katsonut 24/7 ja suututtaa kun en saanut taaskaan nukkua. Mies höpönassutteli minua ja lähti treeneihin kun vauva piti taas syöttää..

-ap

Anteeksi mutta miehesi kuulostaa kuitenkin mukavalta, vaihdetaanko miehiä?

Vierailija
28/28 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL! Empatiaa on tosiaan vaikea antaa ihmiselle joka ei kohtele sinua ihmisenä, nimenomaan.

Niin pätee puolin ja toisin. Ei saa unohtaa että se mies ei ole paskakaivo.

Oot trolli, mutta vastaanpa nyt kuitenkin.

Niin, ei olekaan. Missä kukaan on sellaista vihjannut? Aloittajakin nimenomaan kertoi antavansa miehen nukkua. Mies vaan ei selvästikään osoita tässä asiassa mitään vastavuoroisuutta.

Kyllä se uni on autuaaksitekevää verrattuna siihen että sitä ei saa. Tämä on ihan itsestäänselvyys ja sen "tajuamattomuus" on teeskentelyä.

En todellakaan ole trolli. Nainen sanoo nukkuvansa kyllä. Enkä vähättele äitien taakkaa, vaan sanon että se miehen rooli ei ole helppo sekään. Ymmärystä mies ei saa ja oletko kuullut että valtaosa nuorten isien masennukssista jää hoitamatta niitä vähätellään. Vasta nyt on tajuttu myös neuvolassa kiinnittää huomiota myös isien vointiin.

Ei tule yllätyksenä että kun puhutaan isien huolista ja avuntarpeesta peukalot suunnataan alas. Minä häpeän tietä jokaista. N43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän