Miten lentokoneella lentämisestä saisi tehtyä imagoltaan "ei-niin-hienoa"?
Matkustamisellahan on vuosikymmeniä ollut vähän sellainen "olen sivistynyt ja jännittävää elämää elävä ihminen" -leima. Ihmisiä jotka eivät matkusta ulkomaille on pidetty juntteina ja ihmisinä, joita ei kiinnosta mikään muu kuin oma takapiha (näin kärjistäen).
Nyt olen huomannut virkistävää asennemuutosta, eivätkä monen mielestä jatkuvat lomalennot olekaan enää niin hieno ja "cool" juttu kuin ennen. Silti minullakin työpaikalla melkein kaikki olettavat, että tottakai on lentoliput jo tilattu, kun ensivuonna saan pitää täydet lomat...
Miten saataisiin aikaan se, ettei ylenmääräinen lentäminen ei olisikaan enää hieno asia jolla voi kehua eikä ulkomaanmatka olisi enää "oikean loman mitta"?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vain keskittyisit omiin asioihisi?
Mitäs jos saastuttaisit vain omaa ilmatilaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi olenko lentänyt. Olen, joitain kymmeniä kertoja elämäni aikana Euroopan sisällä, kaukaisin kohde on ollut Skotlanti.
Nyt en kuitenkaan matkailua enää tarvitse, vaikka rahaa olisi enemmän käytettävissä lomailuun kuin matkustelukausinani opiskelijana.
Vielä muutama vuosi sitten en ymmärtänyt ystävääni, joka matkusteli vain Lapissa, sillä minulla oli monen kohdan lista ulkomaan matkakohteista, jotka halusin nähdä. On ollut todella vapauttavaa huomata, että ihan yhtä ihania lomia voi viettää kotimaassakin ihan junalla kulkien ja mikä parasta, niistä ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa.
Ap
Niin, nyt kun SINUA ei matkailu ENÄÄ kiinnosta, niin se sopiikin sitten kieltää. Olet tismalleen samaa porukkaa kuin ne, jotka huutelevat haittaverosta lisääntymiselle/yksityisautoilulle/lemmikeille, koska eivät ITSE halua lapsia, omaa autoa tai koiraa. Joten eihän se tietenkään heitä haittaa.
Itsehän ajan totaalikieltoa alkoholille, koska en itse juo. 😇
Kyllä minua matkustelu kiinnostaa edelleen ja edelleen minulla on lukuisia matkakohteita, jotka kiinnostavat. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että elää voi yhtä onnellisesti ilmankin. Lisäksi olen ymmärtänyt, että vaikka matkustelu kiinnostaakin niin se on yksi niistä asioista, joissa ei voi mennä "kivaus" edellä, vaan vastuullisuus.
Ap
Aina yhtä huvittavaa kun joku kokee valaistumisen jossakin asiassa ja kokee sn jälkeen tehtäväkseen jakaa tätä tietoa kaikille. Samalla tietysti lytäten ne toisin ajattelijat, joihin itse vielä hetki sitten kuului.
Ihmisellä on tarve tuntea kuuluvansa eliittiin ja kiivetä yhteiskunnan hierarkiassa ylemmäksi muihin nähden. Nyt ap on kehitellyt päässäsi kuplan, jossa tämä eliitti elää mahdollisimman ekologisesti ja sitä kautta kerää pääomaa kamppailua varten eliitin kultapaikoista.
Tarkoitukseni ei ole lytätä ketään, olen vain kertonut omista kokemuksistani ja halunnut aiheuttaa keskustelua siitä, miksi matkustelua pidetään niin coolina.
Ap
Ei kai se mitään erityisen coolia ole muitten kuin köyhien opiskelijoitten mielestä. Ihan tavallista hommaa, jota moni harrastaa koska pitää siitä.
Opiskelijat nimenomaan matkustelee paljon. Itsekin olen opiskelija ja matkustelen useita kertoja vuodessa. Yleensä nämä valittajat ovat jotain suurperheiden vanhempia tms.
Taidat olla kultalusikka suussa syntynyt herkkuperse?
Normiopiskelijalla on huoli miten saada rahat riittämään kirjoihin, asumiseen, ruokaan yms. Matkustamisesta ei voi kuin haaveilla.
Hieno argumentti, Herbert, mutta mahtaako hakemanne termi olla kuitenkin "kermaperse"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi olenko lentänyt. Olen, joitain kymmeniä kertoja elämäni aikana Euroopan sisällä, kaukaisin kohde on ollut Skotlanti.
Nyt en kuitenkaan matkailua enää tarvitse, vaikka rahaa olisi enemmän käytettävissä lomailuun kuin matkustelukausinani opiskelijana.
Vielä muutama vuosi sitten en ymmärtänyt ystävääni, joka matkusteli vain Lapissa, sillä minulla oli monen kohdan lista ulkomaan matkakohteista, jotka halusin nähdä. On ollut todella vapauttavaa huomata, että ihan yhtä ihania lomia voi viettää kotimaassakin ihan junalla kulkien ja mikä parasta, niistä ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa.
Ap
Niin, nyt kun SINUA ei matkailu ENÄÄ kiinnosta, niin se sopiikin sitten kieltää. Olet tismalleen samaa porukkaa kuin ne, jotka huutelevat haittaverosta lisääntymiselle/yksityisautoilulle/lemmikeille, koska eivät ITSE halua lapsia, omaa autoa tai koiraa. Joten eihän se tietenkään heitä haittaa.
Kyllä minua matkustelu kiinnostaa edelleen ja edelleen minulla on lukuisia matkakohteita, jotka kiinnostavat. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että elää voi yhtä onnellisesti ilmankin. Lisäksi olen ymmärtänyt, että vaikka matkustelu kiinnostaakin niin se on yksi niistä asioista, joissa ei voi mennä "kivaus" edellä, vaan vastuullisuus.
Ap
Aina yhtä huvittavaa kun joku kokee valaistumisen jossakin asiassa ja kokee sn jälkeen tehtäväkseen jakaa tätä tietoa kaikille. Samalla tietysti lytäten ne toisin ajattelijat, joihin itse vielä hetki sitten kuului.
Ihmisellä on tarve tuntea kuuluvansa eliittiin ja kiivetä yhteiskunnan hierarkiassa ylemmäksi muihin nähden. Nyt ap on kehitellyt päässäsi kuplan, jossa tämä eliitti elää mahdollisimman ekologisesti ja sitä kautta kerää pääomaa kamppailua varten eliitin kultapaikoista.
Tarkoitukseni ei ole lytätä ketään, olen vain kertonut omista kokemuksistani ja halunnut aiheuttaa keskustelua siitä, miksi matkustelua pidetään niin coolina.
Ap
Ei kai se mitään erityisen coolia ole muitten kuin köyhien opiskelijoitten mielestä. Ihan tavallista hommaa, jota moni harrastaa koska pitää siitä.
Opiskelijat nimenomaan matkustelee paljon. Itsekin olen opiskelija ja matkustelen useita kertoja vuodessa. Yleensä nämä valittajat ovat jotain suurperheiden vanhempia tms.
Normiopiskelijalla on huoli miten saada rahat riittämään kirjoihin, asumiseen, ruokaan yms. Matkustamisesta ei voi kuin haaveilla.Hahah, en ole. Ihan kuule joka ikisen pennosen itse tienaan. Matkustan monta kertaa vuodessa ja elän leveästi. Olen ihan normiopiskelija, samalla tavalla nuo muutkin tuntuu elävän :)
Olet joko trolli tai et tajua eläväsi kuplassa. Vai lasketko bussimatkat kouluunkin matkoiksi?
En minä millään bussilla kulje. Enpä jaksa väitellä asiasta kanssasi enempää, taidat itse elää jossain kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden reissaamaan kunhan valmistun ensin koulusta. Haluan nähdä kaikkia uusia paikkoja ja nollata kunnolla aivoja maailmalla.
En halua mitenkään latistaa, mutta maapallolla ei ole uusia paikkoja.
Uskon, että tulen löytämään hyvin paljon uusia paikkoja. 😊
Vierailija kirjoitti:
Trumpin veli halusi olla lentäjä, mutta hänen kunnianhimoinen isänsä vastusti ajatusta.
Isä kysyi pojaltaan miten lentäjän ammatti eroaa bussikuskin työstä?
Nautimme yhä tämän latistavan isän kylvämistä hedelmistä.
Mua huvittaa lentäjän ja bussikuskin vertailu. Ei voi mitenkään vertailla, täysin eri duuneja. Siis kumpikaan ei ole toistaan parempi tai huonompi millään tavalla, mutta täysin eri duuneja eikä mitään muuta yhteistä kuin kulkupelin kuljettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä lentäminen mitään hienoa ole. Joka niin väittää ei ole paljoa lentokoneessa ollut. Istun parhaillani silmät ristissä Helsinki-Vantaan loungessa ja odotan jatkolentoa. Takana taas yksi nukkumaton yö lentokoneessa USA:sta Suomeen. Vajaan viikon työreissussa USA:han ei ehdi tottumaan oikein mihinkään aikaan ja siksi yöunet ovat taas kerran jääneet viimeisen 5 päivän aikana tosi vähäisiksi. Nimimerkillä 7 työreissua USA:han tänä vuonna tehnyt + muutama keski euroopan lento siihen vielä päälle.
Tämä. Ei ne Euroopan sisäiset lennotkaan kivoja ole kun yleensä aikataulu on näännyttävä. Kuuden koneella Helsinkiin, siitä eteenpäin CDG tms, suoraan kokoushotellille/toimistolle, päivä tykitystä ja viimeisillä koneilla kotiin, tai parin päivän versio jossa kokous loppuu seitsemän maissa, kasilta yhdessä päivälliselle ja seurustelua yhteentoista, aamusta tiukasti asiaan. Missä se luksus? Ne kivoimmat lennot ja matkat ovat olleet pidempiä vierailuja, jossa paikalliset ovat auttaneet tutustumaan uuteen paikkaan ja kulttuuriin työnteon ohessa. Ja meilläkin tehdään lomamatkoja, ei minun halustani vaan opettajamies ja lapset äänestävät minut kumoon, heistä on kiva päästä lomalla ulkomaille. Taitaa täälläkin ne innokkaimmat matkustajat olla liikemiesten rouvia jotka surffailevat netissä etsien kivoja paikkoja mahdollisimman kaukaa joihin raahata puolikuollut mies lomalle "rentoutumaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä siis ole kieltämässä lentämistä keneltäkään, vaikka mielestäni lentämistä pitäisi verottaa huomattavasti enemmän. Niin paljon, ettei äkkilähtö tule halvemmaksi kuin kotimaanmatka eikä lippuja voisi ostaa hetken mielijohteesta.
Suurin osa maailman ihmisistä ei kuitenkaan pysty matkustamaan maansa rajojen ulkopuolelle ja ihmisten olisi hyvä ymmärtää, että mahdollisuus matkustamiseen on hyvin poikkeuksellinen etu, joka pitää käyttää harkiten (jos ollenkaan) ja josta pitää pystyä maksamaan sellainen hinta, joka ainakin osittain kattaa matkan aiheuttamat haitat.
Ap
Täh? Siis haluat lentämisestä "ei coolia", mutta haluat verotukset kovemmiksi? Nimenomaan kovempi verotus tekee siitä taas entistä enemmän coolia 😂😂
Ei päde haittaverotukseen. Vrt. tupakointi. Vain harva on niin kyyninen tai yksinkertainen, että lähtisi toisten paheksunnan määrällä kovin pitkään pätemään, kun maksu kirpoo lompakossa ankarasti. Ei synny kriittistä massaa ihailijoita millään, joten hölmöläinen vain nolaisi itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Normiopiskelijalla on huoli miten saada rahat riittämään kirjoihin, asumiseen, ruokaan yms. Matkustamisesta ei voi kuin haaveilla.
On mulla herkkupeppu joo ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä siis ole kieltämässä lentämistä keneltäkään, vaikka mielestäni lentämistä pitäisi verottaa huomattavasti enemmän. Niin paljon, ettei äkkilähtö tule halvemmaksi kuin kotimaanmatka eikä lippuja voisi ostaa hetken mielijohteesta.
Suurin osa maailman ihmisistä ei kuitenkaan pysty matkustamaan maansa rajojen ulkopuolelle ja ihmisten olisi hyvä ymmärtää, että mahdollisuus matkustamiseen on hyvin poikkeuksellinen etu, joka pitää käyttää harkiten (jos ollenkaan) ja josta pitää pystyä maksamaan sellainen hinta, joka ainakin osittain kattaa matkan aiheuttamat haitat.
Ap
Täh? Siis haluat lentämisestä "ei coolia", mutta haluat verotukset kovemmiksi? Nimenomaan kovempi verotus tekee siitä taas entistä enemmän coolia 😂😂
Ei päde haittaverotukseen. Vrt. tupakointi. Vain harva on niin kyyninen tai yksinkertainen, että lähtisi toisten paheksunnan määrällä kovin pitkään pätemään, kun maksu kirpoo lompakossa ankarasti. Ei synny kriittistä massaa ihailijoita millään, joten hölmöläinen vain nolaisi itsensä.
Sinä tässä nolaat itsesi. Tekisi varmaan sullekin hyvää käydä vähän ulkomailla välillä. Huomaa kyllä ettet ole hetkeen täältä Pohjolasta poistunut😘
Huonosti voit selvästi. :(
Lentäminen on jo pitkään ollut out. Ei voi mitään sille ettei taukit tajua.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on fakta, että lentäminen on nykypäivänä todella tärkeä liikkumisen muoto ja valtavassa kasvussa. Ilmailuliikenne kasvaa niin valtavasti kokoajan ettei edes lentoyhtiöt itse meinaa pysyä mukana. Henkilökuntaa tarvitaan hirveästi lisää (lentäjät, matkustamohenkilökunta jne.). Lentämisen/ilmailun todellinen kulta-aika on käsillä ja se kasvaa tulevaisuudessa vielä entistä enemmän.
Koita Ap päästä nyt yli tuosta katkeruudestasi. Sinun kannattaa itse toimia oman aatteesi mukaan, eli älä missään nimessä lennä. Toisiin ihmisiin et kuitenkaan valitettavasti voi vaikuttaa ollenkaan. Olet vain pieni ihminen tässä suuressa maailmassa.
Mukavaa viikonloppua ap :)
Miten ilkeä trolli selittää mielipiteiden, uskomusten, näkökulmien ja muodin muuttumisen? Miksi puolueiden suosio vaihtelee? Eihän täällä ole kuin pieniä ihmisiä. Vai onko jossain suurempiakin? Balilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Normiopiskelijalla on huoli miten saada rahat riittämään kirjoihin, asumiseen, ruokaan yms. Matkustamisesta ei voi kuin haaveilla.Hieno argumentti, Herbert, mutta mahtaako hakemanne termi olla kuitenkin "kermaperse"?
Voi olla. Voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeesti joku pitää lentämistä jotenki "coolina"? Enpä oo ennen tätä ketjua tollasta asiaa edes ajatellut! Mulle lentokone on kulkuneuvo siinä missä auto, juna, laiva tai vaikka polkupyörä. Lentokoneella yksinkertaisesti pääsee pitkät matkat huomattavasti muita kulkuneuvoja nopeammin.
Nyt on selittelyn makua, niin moni inttää tätä samaa, ja samalla nuotilla. Teeskennellen, että tunteilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, niin ollaan asian herroja. Oletko pyhässä irrallisuudessasi tullut koskaan miettineeksi, etteikö kuitenkin ne pitkät matkat itsessään olisi sinusta coolia? Ja vielä viileempää on nykyisin sanoa juuri noin kuin sinä. Että lentämisellä leuhkiminen on toki junteille, mutta pitäähän meidän muidenkin rentoutua?
Ei sitten tule mieleen, ettei sinne pitkälle ole tarpeen mennä, jos ei ole edes varaa niin pitkään lomaan, että matkustamisen voi hoitaa pallon pintaa pitkin? Mikä järki on reuhtoa viikoksi jonnekin vain huvin vuoksi? Se on verovapauksin tuettua aadeehoodeepuuhaa.
Oletko tyhmä? Onko oikeesti ihan käsittämätön ajatus että ihmiset matkustaa sen KOHTEEN takia eikä lentämisen? Heti kun mukavampi mutta saman hintainen ja yhtä nopea matkustusmuoto keksitään vaihdan siihen ilomielin! Siihen asti ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lentää vaikka en todellakaan ajattele että se on mitenkään coolia tai edes mukava matkustusmuoto. Ja se missä haluaa viettää lomansa on jokaisen henkilökohtainen asia! Ihan sama onko sun mielestä järkeä lähteä lomalla etelän lämpöön! Sen kun pysyt täällä, se on ihan sallittua! Mutta kaikki ei tykkää pimeydestä ja räntäsateessa!
Vierailija kirjoitti:
Lentäminen on jo pitkään ollut out. Ei voi mitään sille ettei taukit tajua.
Olkoon vaikka miten out! Lampaat seuraa laumaa, sen kun jäätte nauttimaan tästä ihanasta ilmastosta! Olen todella mielelläni taukki tässä asiassa. Te fiksut ja muotitietoiset voitte kaikessa rauhassa täällä kumisaapaissa sateessa tarpoessanne päivitellä miten taukki ja moukka olenkaan! Sillä aikaa minä rentoudun hyvää kirjaa lukien upeissa maisemissa luksushotellin altaalla drinkkiä siemaillen.
Pyorallako sita pitaisi Atlantin yli yrittaa kun haluaa nahda sukua Suomessa?
Joskus 60-luvulla lentaminen saattoikin olla vahan "coolia", kun istuimet olivat isoja ja hyvaa ruokaa tarjottiin posliinilautasilta. Ei enaa pitkaan aikaan, valttamaton paha.
Ihan maan sisalla joutuu pakolla lentamaan lastensa luo kun asuvat toisella puolella maata, lento kestaa 4 1/2 tuntia, autolla menisi kaksi paivaa.
AP voi huoletta olla lentamatta ja saada siita hyvaa mielta, ei yksikaaan kone jata lentamatta sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeesti joku pitää lentämistä jotenki "coolina"? Enpä oo ennen tätä ketjua tollasta asiaa edes ajatellut! Mulle lentokone on kulkuneuvo siinä missä auto, juna, laiva tai vaikka polkupyörä. Lentokoneella yksinkertaisesti pääsee pitkät matkat huomattavasti muita kulkuneuvoja nopeammin.
Nyt on selittelyn makua, niin moni inttää tätä samaa, ja samalla nuotilla. Teeskennellen, että tunteilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, niin ollaan asian herroja. Oletko pyhässä irrallisuudessasi tullut koskaan miettineeksi, etteikö kuitenkin ne pitkät matkat itsessään olisi sinusta coolia? Ja vielä viileempää on nykyisin sanoa juuri noin kuin sinä. Että lentämisellä leuhkiminen on toki junteille, mutta pitäähän meidän muidenkin rentoutua?
Ei sitten tule mieleen, ettei sinne pitkälle ole tarpeen mennä, jos ei ole edes varaa niin pitkään lomaan, että matkustamisen voi hoitaa pallon pintaa pitkin? Mikä järki on reuhtoa viikoksi jonnekin vain huvin vuoksi? Se on verovapauksin tuettua aadeehoodeepuuhaa.
Oletko tyhmä? Onko oikeesti ihan käsittämätön ajatus että ihmiset matkustaa sen KOHTEEN takia eikä lentämisen? Heti kun mukavampi mutta saman hintainen ja yhtä nopea matkustusmuoto keksitään vaihdan siihen ilomielin! Siihen asti ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lentää vaikka en todellakaan ajattele että se on mitenkään coolia tai edes mukava matkustusmuoto. Ja se missä haluaa viettää lomansa on jokaisen henkilökohtainen asia! Ihan sama onko sun mielestä järkeä lähteä lomalla etelän lämpöön! Sen kun pysyt täällä, se on ihan sallittua! Mutta kaikki ei tykkää pimeydestä ja räntäsateessa!
Se on yksityisasiasi, missä sinun mielestäsi olisi ihaninta lomasi viettää. Toteutuksessa sitten ei enää olekaan mitään yksityistä, jos käytät siihen yhteisiä, rajallisia resursseja. Jos tätä et ymmärrä, älä puhu muiden älystä mitään.
Ja jos historiantietosikaan eivät riitä, niin mietihän hetki sitä, että vasta kansallissosialistit keksivät laajentaa turismin muidenkin kuin rikkaiden harrastukseksi. Miten kaikki esi-isäsi ovat mahtaneet elämäänsä merkityksen löytää. Oletko sinä jotenkin heitä heikompi, vai oletko niin älykäs lapsi, että osaat kirjoittaa noin hyvin vaikka uhmaikä on vielä päällä?
Miksi asut täällä ylipäätään, jos pimeys ja räntä ovat liikaa? Muuta sinne etelään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yksityisasiasi, missä sinun mielestäsi olisi ihaninta lomasi viettää. Toteutuksessa sitten ei enää olekaan mitään yksityistä, jos käytät siihen yhteisiä, rajallisia resursseja. Jos tätä et ymmärrä, älä puhu muiden älystä mitään.
Ja jos historiantietosikaan eivät riitä, niin mietihän hetki sitä, että vasta kansallissosialistit keksivät laajentaa turismin muidenkin kuin rikkaiden harrastukseksi. Miten kaikki esi-isäsi ovat mahtaneet elämäänsä merkityksen löytää. Oletko sinä jotenkin heitä heikompi, vai oletko niin älykäs lapsi, että osaat kirjoittaa noin hyvin vaikka uhmaikä on vielä päällä?
Miksi asut täällä ylipäätään, jos pimeys ja räntä ovat liikaa? Muuta sinne etelään.
Ei kuule suoraan sanottuna kiinnosta miten esi-isät on aikaansa kuluttaneet! Ja niin kauan kun lentäminen ja lomailu ei ole laitonta se todellakin on jokaisen yksityisasia! Deal with it!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trumpin veli halusi olla lentäjä, mutta hänen kunnianhimoinen isänsä vastusti ajatusta.
Isä kysyi pojaltaan miten lentäjän ammatti eroaa bussikuskin työstä?
Nautimme yhä tämän latistavan isän kylvämistä hedelmistä.
Mua huvittaa lentäjän ja bussikuskin vertailu. Ei voi mitenkään vertailla, täysin eri duuneja. Siis kumpikaan ei ole toistaan parempi tai huonompi millään tavalla, mutta täysin eri duuneja eikä mitään muuta yhteistä kuin kulkupelin kuljettaminen.
Jaa. Mä tunnen yhden lentäjän joka itse vertaa itseään bussikuskiin. Ja sitähän se just on! Julkisen liikennevälineen kuljettamista. Palkka tietysti on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule suoraan sanottuna kiinnosta miten esi-isät on aikaansa kuluttaneet! Ja niin kauan kun lentäminen ja lomailu ei ole laitonta se todellakin on jokaisen yksityisasia! Deal with it!
Eli ei kiinnosta sekään, miten jälkipolvet elämänsä viettävät?
Tilannehan tulee muuttumaan nopeammin kuin ehdit tajuta. Ensin sinua halveksitaan, sitten verotetaan, ja jos aurinkoenergia ei ehdi mullistaa energiatalouden ongelmakohtia, sinä et lennä viihdyttäytymistarkoituksessa edes biopolttoaineilla, koska niillekin on parempaakin käyttöä.
Haluatko siis viivyttää muutosta kaikin keinoin vai teetkö suosiolla myönnytyksiä aikakautesi takia? Onko sitten hauskaa, kun lapsenlapset häpeävät typeryyttäsi?
Ja jos olet liian itsekeskeinen piitataksesi muista, niin ajattele asia vaikka niin, että aina kauemmin lentämistäsi suvaitaan, jos olet valmis sitä edes rajoittamaan ja kompensoimaan aiheuttamaasi vahinkoa ihan itse.
En halua mitenkään latistaa, mutta maapallolla ei ole uusia paikkoja.