Ei joululahjoja lapsille
Meillä on 13v ja 15v tytöt ja ajattelin, ettei tänä vuonna ostettaisi lahjoja ollenkaan. Onko kamalan julmaa?
Kommentit (27)
Ei. Meillä ei ole koskaan ostettu lahjoja lapsille, on vietetty joulua muuten yhdessä. Me emme osta lahjoja ympäristösyistä. Tytöt 16 ja 18.
No on siinä tapauksessa että et kerro lapsille etukäteen vaan asia tulee heille täysin puskista jouluaattona. Sitten ihan ok jos keskustelette asiasta lasten kanssa ja he ymmärtävät miksi tällaisen ratkaisun olet tehnyt. Itse en kyllä ymmärrä, että jos ei ole rahasta tiukkaa niin miksi ei voi edes yhdellä paketilla muistaa lapsia.
Rahatilanne todella huono. Auton kanssa on ollut ongelmia ja siihen on mennyt rahaa. Minä olen sairaseläkkeellä ja isäkään ei paljoa tienaa.
Ap
No kerro nyt ainakin etukäteen etteivät pety.
Mulle tää teinien lahjominen on tullut ihan uutena juttuna täällä. Ei meillä ole ostettu sen jälkeen kun mentiin yläasteella.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tää teinien lahjominen on tullut ihan uutena juttuna täällä. Ei meillä ole ostettu sen jälkeen kun mentiin yläasteella.
Omassa lähipiirissä taas kaikki saa lahjoja ihan vauvasta mummoon, hassua jos sulle tosiaan tuli yllätyksenä että yleensä lahjoja annetaan muillekin kuin alle teini-ikäisille.
Onhan tuo julmaa.
Tuon ikäinen toki ymmärtää, jos etukäteen selittää että tänä vuonna ei ole varaa kunnon lahjoihin. Voihan sitä lahjoittaa jotain pientä, vaikka elokuvalipun, suklaakonvehtirasian, dödöpaketin tai jotain muuta pientä ja hyödyllistä, mitä muutoinkin tarvitaan tulevana vuonna. Pystytkö tekemään itse jotain? Pipo, kaulahuivi tms. riippuu toki minkä vuoksi olet sairauseläkkeellä.
Ei se joulu lahjoista ole kiinni, mutta ilmapiiristä kylläkin. Miten muutoin ajattelitte valmistautua joulun viettoon, voisiko kinkusta tinkiä ja varata pikkulahjoihin rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Osta edes suklaarasiat.
Ei. Osta leffalippu.
Vierailija kirjoitti:
Rahatilanne todella huono. Auton kanssa on ollut ongelmia ja siihen on mennyt rahaa. Minä olen sairaseläkkeellä ja isäkään ei paljoa tienaa.
Ap
Oisit ehkä voinut selventää ekassa postauksessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta edes suklaarasiat.
Ei. Osta leffalippu.
Mä ottaisin mieluummin pari suklaarasiaa sen leffalipun hinnalla, joulu ilman suklaata ei oo joulu.
Kai ne sukulaisilta kuitenkin saa lahjoja?
Paras lahja tuon ikäisille on tyhjät i phone paketit. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta edes suklaarasiat.
Ei. Osta leffalippu.
Riippuu teinistä. Meidän teini ei tiedä mitään tylsempää kuin leffassa istuminen
Mekään emme osta lapsillemme mitään lahjoja, koska heidän antamat lahjat ovat niin vaatimattomia. Siis kelatkaa jotain itsetehtyjä pannulappuja ja sukkia. Ostamme mieheni kanssa kunnon luksuslahjoja toisillemme joiden arvo on vähintään 500€ / paketti.
Tuon ikäisille joudut muutenkin koko ajan ostamaan tarpeellista: dödöä, rasvoja, naamanpuhdistusaineita, sukkia, sukkiksia, paitoja, verskoja, harrastusvälineitä jnejne. Voit nyt varmaan ostaa jotain sellaista mitä muutenkin olisitte ostamassa ja paketoida sen? Esim joku Dove suihkusaippua + dödö joulusetti , ponnareita glitterpaketissa muutamalla eurolla, ja tosiaan vaikkapa ne verskat tai lahjakortti ’mennään ostamaan alusvaatteita/farkut/takki mitä nyt seuraavaksi muutenkin on pakko hankkia?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on verska?
Oisko verkkarit? Verryttelyhousut-verskat kuulostaisi loogiselta.
Miksi et ostaisi?