"Voiko" hiljattain taloon palkattu ja ensimmäisessä varsinaisessa työpaikassa oleva torjua pomon tai työkavereiden lähentelyt pikkujouluissa?
Tai tietenkin voi mutta vaikuttaako se työsuhteeseen? Valmistuin alkusyksystä ja aloitin nykyisessä työpaikassa syyskuun alussa. Eli koeaika on siis vielä päällä. Puhumattakaan siitä että mulla on vuoden määräaikainen sopimus.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
No jos on tollanen vaara olemassa (että lähentelevät) pysyisin suosiolla poissa.
Sekin voi olla että jään kotiin. Ei sinne tietääkseni ole pakko mennä.
Tietenkin voi ja itse asiassa pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Tai tietenkin voi mutta vaikuttaako se työsuhteeseen? Valmistuin alkusyksystä ja aloitin nykyisessä työpaikassa syyskuun alussa. Eli koeaika on siis vielä päällä. Puhumattakaan siitä että mulla on vuoden määräaikainen sopimus.
Eiku anna kaikille vaan.
Siis voi jestas miten huono! Provo aloitus saa provon vastauksen.
Siis torjuitko jo vai onko ne pikkujoulut vasta tulossa?
Vierailija kirjoitti:
Pikkujoulut on tänään vähän myöhemmin illalla.
Ei, kyllä se kuuluu asiaan, että ensimmäisen vuoden aikana kaikki saa käpälöidä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi kuvittelet, että pomo alkaa ehdottelemaan jotain? Oletko mielestäsi niin vastustamaton?
Kerro iloisena pikkujoulujen alkaessa, että odotat tänäiltana saavasi munaa - (taidepaussi) - ,kun poikakaverisi juna Konnunsuolta tulee illemmalla perille.
Ei ole ihan huono aloitus. Aloitteleva työntekijä voi joutua hankalaan tilanteeseen jo siitä, että pomo on aluksi hänestä selvästi kiinnostunut, vaikkei suoranaisesti lähentelisikään (tai no, miten nyt ottaa ne innokkaat ja "kannustavat" halailut). Pomon mielenkiinto voi pian lopahtaakin niin että hän muuttuu hieman tylymmäksi.
Hyvässä tapauksessa uudelle työntekijälle ei seuraa tästä mitään sen ikävämpää ja huonossa tapauksessa voi seuratakin ja ilman, että se uusi työntekijä voisi puhua asiasta kenellekään.
Sanonpahan vaan, että kuinkakohan monta kertaa eri työpaikoissa näin on tapahtunut jo esim. mulle.
Haluaisitko jatkaa töissä jossa työsuhteen jatko olisi kiinni seksuaalisista palveluksista?
Ei sen pomon tarvitse välttämä ehdottaa mitään ääneen. Se voi hyvinkin katsoa syvälle silmiin keskustellessaan, halata pienimmästäkin syystä, pyytää tanssimaan ja osoittaa erityistä huomiota ja kiinnostusta yms.
Nää on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi kuvittelet, että pomo alkaa ehdottelemaan jotain? Oletko mielestäsi niin vastustamaton?
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä se kuuluu asiaan, että ensimmäisen vuoden aikana kaikki saa käpälöidä. :D
Todellakin! Ja ap nimenomaan meinasi että sekä pomo että työkaverit heittäytyvät fyysisiksi. Melko vaatimatonta, sanoisin.
Torjuminen on riski, mutta toisaalta ei voi olla torjumattakaan ja torjumatta jättäminen on alistumista. Suostuminen ja ns. mukaan lähteminenkin on huono juttu.
Hmm... hankala juttu...
Vierailija kirjoitti:
Taidan sittenkin jäädä kotiin.
Kannattaa jäädä jos todellakin olet niin herkku, ettei kukaan voi pitää näppejään sinusta erossa.
tai tulee paha mieli kun kukaan ei kiinnostu ollenkaan
Siitä on oikeasti vähemmän haittaa, jos kukaan väärä henkilö ei kiinnostu kuin että kiinnostuisi.
Vierailija kirjoitti:
tai tulee paha mieli kun kukaan ei kiinnostu ollenkaan
Minä lähdin aina kotiin, kun porukka alkoi humaltua ja miehet yritti
löhennellä. Sanoin: anteeksi pitää käydä puuterointihuoneessa, mutta menin narikkaan, otin takin ja taksilla kotiin.
No jos on tollanen vaara olemassa (että lähentelevät) pysyisin suosiolla poissa.