Onko paikalla ketään joka tietää mammografia
vastauksista? Eli jos lausunnossa hentoa tiiviyttä, joka sopii tulehdukseen, niin voinko olla varma ettei ole pahanlaatuista. Radiologi sanoi, ettei ole mitään huonoa. Mutta nyt kun luin tuon lausunnon alkoi ahdistamaan. Tiivistymä ovat yleensä huolestuttavia.
Kommentit (41)
Itse kävin mammografiassa maanantaina ja olen aivan paniikissa tuloksista jo etukäteen, olen ihan varma, että saan tiedon syövästä. Mietin koko ajan syöpähoitoja ja hiustenlähtöä yms. Tsemppiä ap:lle ja toivon kaikkea hyvää sinulle.
Nyt kannattaa lopettaa tuo upittaminen
Näkyykö se ultrassa millaisesta tiiviydestä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin mammografiassa maanantaina ja olen aivan paniikissa tuloksista jo etukäteen, olen ihan varma, että saan tiedon syövästä. Mietin koko ajan syöpähoitoja ja hiustenlähtöä yms. Tsemppiä ap:lle ja toivon kaikkea hyvää sinulle.
Mullakin on viikon päästä ja pelottaa ihan sikana. Pieni patti rinnassa ja pelkään että on syöpä
Jos on tiiviydessä muutos, niin otetaanko uudet kuvat myöhemmin ja katsotaan, että se häviää. Jos siis kyse on tulehduksesta.
Hei nyt vakavasti.
Soita arkipäivänä sinne, mistä kirjallinen tulos on lähetetty ja kerro ettet täysin ymmärtänyt vastausta ja olet huolissasi yhä vielä.
Kysy milloin on syytä käydä ultraäänitutkimuksessa, se täydentää tutkimuksen.
Pelkoa ei pidä nostattaa pintaan.
Mulle tehtiin myös ultraääni ja siinä näkyi tulehdus myös. Kuitenkin epäilen pitäisikö ottaa uudet kuvat kun tulehdus on pois, niin näkisi ettei kuvissa enää näy muutosta. Lääkärin mielestä ei tarvitse uusia kuvia, vasta joskus myöhemmin taas normiseulonnat.
Mammografia ei aina yksin anna 100% varmaa vastausta vaan sitä täydennetään ultralla jos radiologi sitä haluaa. Tarvittaessa otetaan myös neulanäyte. Jos sinun kohdalla ei ole katsottu tarpeelliseksi, kaikki on varmasti hyvin.
Miksi ei otettu koepalaa? Vain koepala kertoo varmasti onko syöpä vai ei. Hyvänlaatuinenkin voi ajan mittaan muuttua syöväksi, siksi koepalavastaus kertoo vain sen hetkisen tilanteen. Kuvat ei senkään vertaa.
no minulla on mammograafikon koulutus ja toimin asiantuntijana.
Mulle sanottiin ettei ollut tarvetta muille kuin ultralle, se oli kuulemma tulehdus.
Lopeta jo. Voi hyvänen aika. Soita sinne huomenna ja sano, että vastaus jäi epäselväksi sinulle ja haluat keskustella siitä vielä. Täällä kukaan ei voi antaa vastausta näkemättä kuviasi.
On sanottu ettei tarvita kontrollia ja ultra näytti tiiviyden tulehdukseksi. Kuinka ne erotetaan luotettavasti?
Up