Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaa kirkosta eroaminen vielä tämän vuoden puolella!

Vierailija
07.12.2018 |

Nyt viimeistään on aika erota kirkosta, jos haluaa säästää ensi vuoden jeesusverot!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tienaamme miehen kanssa yhtä paljon (noin 100 € ero). Mies kuuluu kirkkoon, minä en. Arvatkaa kumpi saa enemmän rahaa käteen? No mies! Miehellä vähennyksenä matkakulut, minulla ei mitään. 

Ei se kirkollisveron vaikutus kovin suurelta näytä. 

Vierailija
42/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylän pastorilla uusi BMW M5. Sinne ne veroeurot menee.

Vierailija
44/47 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän nyt on pakko vastata. AY-liike on tehnyt viimeisesn sadan vuoden aikana paaaljon enemmän köyhien ja pienituloisten eteen kuin kirkko. Kirkko antaa vain pieniä avustuksia, mutta valtarakenteita se ei muuta. Päinvastoin kirkko pönkittää asemaansa ja piispojen huikeita palkkoja. Hyväntekeväisyyteen kirkko antaa vain 1-2% kaikesta liikevaihdostaan vuodessa. Muu menee kirkon palkkoihin ja rakennuksiin ja toimintaan jolla pyritään pitämään väki kirkollisveronmaksajana. Hyväntekeväisyyteen menee siis vain murusia.

Sensijaan ay-liike on tuonut 5-päpiväisen työviikon. Kirkko kannatti 6-päivästä työviikkoa...

AY-liike on ajanut tasa-arvoa ja naisten asemaa paremmaksi. Kirkko vastustaa naisten aseman parantamista kirkossa, ja etenkin tasa-arvoa naisille kirkossa.

Siinä pari esimerkkiä. Ihmetyttää kuina seurakuntalaiset edelleen kiltisti maksavat niin kirkkoherroille kuin piispoille aika lailla käsittämättömiä palkkoja ja luontaisedut asumisetuineen päälle. 150.000 euroa piispalle... onko mitään tolkkua. Hyvin voisi olla vain puolet siitä kun asumisedun ja muut edut saa silti siihen. No, kuvastaa seurakuntalaisten ajattelua. Piispalle antavat rahaa, vaikka köyhille se ois tarpeen..

Vierailija
45/47 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
46/47 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit eroaa minä en.

Vierailija
47/47 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kompensoin kirkollisveroa sillä, etten kuulu ammattiliittoon. Loimaan kassa + yhdistys riittää minulle.

Oho, melkoinen logiikka. AY liike on saanut suomalaisille paljon hyvinvointia aikaan mutta kirkko on usein jopa vastustanut noita aloitteita. Teet itsellesi karhunpalveluksen. Kirkko ajaa vain kirkon etua ja pappien. Ei muiden. Silleen ovat vissiin onnistuneet sut aivopesemään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi