Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kanssa Sardiniassa olleita?

11.05.2006 |

Tai mualla Italiassa? Onkos vauvanruoat ja vaipat kalliita? Kannattaako ottaa kotoa mukaan?

Vinkkejä tästäkin aiheesta kaipailen, kuukauden päästä reissuun ja lapsi silloin 8 kk.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sardiniassa oltiin kesällä 2003 parisen viikkoa, kun esikoinen oli 9kk. Ei tosin oltu suomalaisten suosimalla alueella joten en voi tarkkaan sanoa mitä siellä on tarjolla. Vaippoja on tarjolla muistaakseni ainakin Liberoja ja Pamperseja. Halvimmat löytää suurimista supermarketeista (suht samaa hintaluokkaa kuin suomessa), mutta kannattaa olla tarkkana ettei vahingossa osta nk. hajustettuja versioita... ellei sitten satu tykkäämään niistä. Sama koskee myös puhdistuspyyhkeitä.

Isommista supermarketeista löytyy yleensä myös aika laaja valikoima purkkiruokia tosin kaikissa löytämissäni on ollut joko lihaa tai kalaa mukana eli pelkkiä kasvissoseita en ole löytänyt. Hedelmäsoseita on laajalti ja niistä osa orgaanisia ja/tai makeuttamattomiakin. Meillä ainakin lapset ovat tykänneet 8kk+ suunnatuista purkeista (mm. kalkkuna/riisi tai lohi/riisi). Vaippoja ja purkkiruokia voi ostaa myös pienistä kaupoista sekä apteekeista, mutta niissä ovat kyllä kalliimpia.

Tämä siis sekä Sardiniassa, että pohjois-Italiassa.

Itse olen ottanut aina joitakin purkkeja mukaan Suomesta sekä puurotetroja. Italiassa kyllä on myynnissä joitain vauvoille suunnattuja puuroja, mutta ei samassa määrin kuin täällä eikä " valmispuuroja" ole.

Meidän ollessa Sardiniassa siellä oli yli 30C joka päivä ja aurinko porotti. Rannoilla tuuli aina jonkun verran joka oli tietysti mukavaa, mutta samalla hankaloitti aurinkovarjojen pysymistä paikallaan... Esikoisemme kuitenkin pärjäsi hyvin vaikka vasta konttasi silloin. Itse kyllä stressasin siitä, ettei hän varmasti polta ihoaan tms. Ihana saari kyllä on ja ruoka on hyvää!

Jazzimiina

Vierailija
2/4 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi paljon vinkeistä! Ei tarvitse sitten välttämättä kaikkia viikon purkkeja kantaa kotoa mukaan...kun siellä on noin hyvin tarjolla kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka suuntautuu myös Italiaan ja näitä asioita piti juuri rubveta selvittämään. Entäpä äidinmaidonkorvikkeet? Osaako joku neuvoa löytyykö niitä millaisia?

Vierailija
4/4 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoiselle ostettiin niitä jonkin verran eli tietoni on v. 2003. En siis tiedä onko nyt asiat muuttuneet... Silloin ainakin sieltä sai NAN:ia (ja joitain muita minulle tuntemattomia merkkejä). NAN:ia oli kahta erilaista... muistaakseni nro1 ja 2 (?). Muistaakseni tuo nro1 oli alle 6kk ikäiselle ja nro2 sitä vanhemmalle, mutta taisin verrata tuoteselostetta Suomessa myytävään NAN:iin ja tuo 1 oli lähempänä suomalaiseen NAN:iin. Pääosin oli myytävänä jauhemaista korviketta.

Ehkä siis parempi ottaa mukaan Suomesta jauhemaista ja sekoittaa se sitten pulloveteen siellä. Itse olen kyllä pohjois-italiassa juonut myös kraanavettä, mutta ihan vauvalle en sitä heti antaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme