Synnytyksen jälkeen kauanko alapää kipeänä/hellänä? mulla nyt 4kk synnytyksestä..
Ja edelleen tulee n. joka toinen ilta samanlaista ns.paineen tuntua alapäässä ja esim seisominen ei ole sillloin niin kauhean hauskaa. Sellaista keltasta "valkovuotoa" tulee myös ajoittain aika runsaastkin. Lääkäri jo kahdesti tutkinut paikat ja ekalla kerralla söin antibioottikuurin emättimen bakteerikannan tulehdukseen ja muutaman pakkauksen myös apteekista ilman reseptiä ostettavia emätin puikko-pakkauksia olen myös syönyt. Ja alapää ei sen kun tahdo alkaa paranemaan...
Miten muilla, että onkos samanlaisia kokemuksia? ja millonkas voisin alkaa taas "nauttimaan" normaalista olotilasta alapäässä?
ps. täysimetän vielä
Kommentit (13)
Kävin moneen kertaan poistattamassa kipeää arpikudosta, mutta sitä kasvoi aina lisää ja lisää.
että sain siis synnytyksestä emättimen 2.asteen repeämän.
Ja lääkäri sanonut kummallakin kerralla, kun tutkinut alapään, että tämä johtuu siitä kun imetän, niin mun oma bakteerikanta on ns.häiriintynyt. Ja loppuu viimeistään silloin kun lopetan imettämisen...
Kuullostaako tuo normaalilta?
Itselläni sektio, joten alapäälle ei tapahtunut mitään, mutta kuivaa oli kuin Saharassa niin kauan kun imetin. Se tarkoitti ajoittain epämiellyttävää olotilaa ja seksi ei maistunut ollenkaan kun paikat olivat arkana.
koska limakalvot olivat tosi ohuet ja herkät --> kipeät.
Oli tosi mieltäylentävää ostaa apteekista (lääkärin kehotuksesta) voidetta jossa sanottiin että se on tarkoitettu vaihdevuosioireisiin...
Minulla 5kk synnytyksestä, en juokse juuri sellaisen "paineen" takia. Myös pitkän kävelyn jälkeen voi tuntua epämiellyttävältä. Gynen mukaan on laskeumaa, ja sain lähetteen fysioterapiaan, josta puolestaan saa ohjeet lantiopohjan lihasten jumpalle.
Jumppa tekee lihaksista jämäkämpiä eikä paikkojen pitäisi enää "roikkua" niin pahasti.
Itsekin kävin vaikka kuinka monta kertaa, mutta ei se kipuja poistanut.
Varaisin ajan yksityiselle gynekologille. Fysioterapiasta voisi olla apua, eli lantionpohjalihaksille treeniohjeita.
paineen tunne alapäässä varsinkin iltaisin. Loppu kun lopetin imetyksen. Tosin vieläkin välillä ongelmia (synnytyksestä jo 2,5 vuotta) mutta kaikkien lääkärien mukaan olen hyvin parantunut. Mulla oli kanssa pahat repeytymät.
repeämiä tuli 3asteen verran, peppusuoleen saakka, kesti yli 7viikkoa ennen kuin pystyin edes istumaan. Toisesta istuin n kahden viikon päästä, kolmannesta en vielä tiedä :O