Koska olet viimeksi puhdistanut pyykinpesukoneesi?
Puhdistus tapahtuu 90 asteen pesuohjelmalla ja vaikkapa etikalla.
http://www.siivous.info/kotityot-siivousohjeet/pesukone-etikka-puhdistus
Kommentit (9)
Itselläni on läjäpäin mikrokuituisia siivousliinoja, joilla siivoan kodin askareet. Tarpeeksi iso kasa kun tulee likaiseksi, pesen ne 90 ohjelmalla ja kone puhdistuu samalla. Sillointällöin pyöritän kalkinpoistoaineella tyhjän koneen.
Se on putsattu viimeksi 5-vuotta sitten kun se valmistui tehtaalta. Pyykit tuoksuvat puhtaille ja raikkaille.
En ole ikinä pessy9t pesukonetta, koominen ajatuskin.
No mulla on nyt menossa semmoinen mekaaninen puhdistus.
Pesin yhden kankaan ja se hajosi ihan päreiksi. Nyt pitäisi saada rummun ja nukkasihdin välistä putki auki. Olen irrottanut rummusta siivekkeen ja yritän saada vettä pois ja kaivettua sen letkunpätkän jotenkin auki...
Joo yritän joskus pestä jotain lakanaa tms
90 asteessa, kerran olen tainnut ihan sitruunahapolla pyöräyttää.
Suoritan painepesurilla puhdistuksen. Paljon nopeampaa ja ekologisempaa.
Selittäkää minulle , miksi kone pitää pestä erikseen TYHJÄNÄ 90 asteessa, kun ollaan niin vimmatun ekologisia, että vaatteet pestään säästöohjelmilla? Mitä säästöä siinä tulee?
En ole koskaan käyttänyt konetta tyhjänä 90 asteessa vaan 15 minuutin pikaohjelmalla silloin, kun on pesty todella likaisia työvaatteita tai muuta sellaista, josta on jäänyt roskia koneeseen.
Puhdistanut olen viimeksi silloin, kun nukkasihti oli niin täynnä rakennustarvikkeita, että vesi ei enää poistunut. Puhdistaminen siis tarkoittaa nukkasihdin, tiivisteitten ja pesuainelokeron puhdistamista tarvittaessa.
En mitenkään erityisesti puhdista. Suunnilleen kerran kuussa pesen lakanapyykin 90 asteessa ja sillä on konekin pysynyt kunnossa. Yksi pesukoneenkorjaaja vinkkasi tämän, silloin ei kuulemma sakkaudu zeoliitit ja muut eikä tarvitse treffata korjaajaa. On ollut varsin toimiva neuvo.
Pari kertaa vuodessa.Käytän etikkaa ja pesen 90 asteessa 1-2 lakanaa ja valitsen pisimmän pesuohjelman, noin kolme tuntia. Samassa yhteydessä putsaan nukkasihdin ja tiivisteet. Pesuainelokeron pesen astianpesukoneessa kunhan ensin olen käsin huuhdellut siitä pesuainejäämät hyvin pois. Tosin sinne nykyään lorautetaan vain hiukan huuhteluainetta. Samaan astianpesukoneelliseen menee sitten liesituulettimen ritilä ja roskaämpärit.
Mä oon viimeksi tehnyt ton huhtikuussa ja tänään uusin käsittely. Kyllä oli mustaa nukkaa tiivisteissä pesun jälkeen. Pesen vielä 60 asteen koneellisen tyhjänä.
Pyykkiä pesen lähinnä 40 asteessa ja noin koneellisen viikossa.
Eli suosittelen kyllä puolen vuoden välein.
ap