Te, jotka olette lapsena saaneet tukkapöllyä/selkäsaunaa? Sis. Gallupin
Ihan omaa vertailevaa tutkimusta teen, että onko kaikki ruumiillista kuritusta saaneet ihan rappiolla ;)
Enkä mitenkään puolustele asiaa, kunhan vaan kiinnostaa, eli jos olet saanut, niin:
-Minkä ikäinen olet
-ammattisi
-nykyinen luonteesi?
-Oletko itse sortunut tekemään näin lapsellesi
Aloitan itse:
-28 v.
-Restonomi
-lyhytpinnainen, täydellisyyteen pyrkivä
-Kerran :`(, mutta pyrin siihen ettei tulisi toistumaan...
Kommentit (18)
Vierailija:
Ihan omaa vertailevaa tutkimusta teen, että onko kaikki ruumiillista kuritusta saaneet ihan rappiolla ;)Enkä mitenkään puolustele asiaa, kunhan vaan kiinnostaa, eli jos olet saanut, niin:
-Minkä ikäinen olet
Olen 28 vuotta myös
-ammattisi
Toimittaja
-nykyinen luonteesi?
Äkkipikainen kiukkupussi ja hellä ja rakastava puoliso ja äiti : )
Ikävä kyllä olen, enkä pidä siitä enkä sitä oikeutettuna. En tosin myöskään ylidramatisoi sitä, ei se kenenkään elämää pilaa jos muut asiat on kunnossa. Mutta siis yritän koko ajan kasvaa ja olen mielestäni hyvin kasvanut pois siitä lapsuudesta opistusta mallista.
-Minkä ikäinen olet ? 37 v ihan kohta
-ammattisi? Log. tradenomi
-nykyinen luonteesi? Rauhallinen härkä
-Oletko itse sortunut tekemään näin lapsellesi? Toki, hyvällä omallatunnolla. Lapsia ei kasvateta puhumalla, nähty on!
-Minkä ikäinen olet
-ammattisi
-nykyinen luonteesi?
Olen pian 26 v.
Ikuinen opiskelija, ammattipapereita en ole vielä saanut.
Erittäin räiskyvä ja lyhytpinnainen
En ole tukkapöllyä antanut, enkä selkäsaunaa mutta olen antanut luunappeja.
Vierailija:
-Minkä ikäinen olet
-ammattisi
-nykyinen luonteesi?
- 30v.
- toimintaterapeutti
- iloinen, tasapainoinen äiti-ihminen, joskin äkkipikainen
- en ainakaan vielä, vanhin lapsi on 3v. , joskus kylläkin joudun keskittymään siihen etten ottaisi lasta kovakouraisesti (siis tarpeettoman kovakouraisesti) kiinni kiukunpuuskassa
Vierailija:
-Minkä ikäinen olet
-ammattisi
-nykyinen luonteesi?
-24v
-sairaanhoitaja
-aika herkkä, väsyneenä joskus lyhytpinnainen
-kerran, läppäsin takaisin kun paloi pinna lyövään 3-vuotiaaseen, sen jälkeen itkettiin molemmat :(((
Vierailija:
-Minkä ikäinen olet ? 37 v ihan kohta
-ammattisi? Log. tradenomi
-nykyinen luonteesi? Rauhallinen härkä
-Oletko itse sortunut tekemään näin lapsellesi? Toki, hyvällä omallatunnolla. Lapsia ei kasvateta puhumalla, nähty on!
Asiat KYLLÄ hoituvat puhumalla. Jos ei puhe auta, niin sitten voin karjaista (yleensä väsyneenä tulee helpommin korotettua ääntä). Ääritilanteessa jäähy tai tavaran takavarikointi. Mutta lapsen huomioiminen ja ystävällismielinen ote toimii parhaiten, myös ennaltaehkäisevässä mielessä.
Juu ja mulla on 3 vilkasta poikaa. Voi kun olisikin rauhallisia, jotka vain lukevat kirjaa jne. Vaikka he sitäkin tekevät.
Vierailija:
Asiat KYLLÄ hoituvat puhumalla. Jos ei puhe auta, niin sitten voin karjaista (yleensä väsyneenä tulee helpommin korotettua ääntä). Ääritilanteessa jäähy tai tavaran takavarikointi. Mutta lapsen huomioiminen ja ystävällismielinen ote toimii parhaiten, myös ennaltaehkäisevässä mielessä.Juu ja mulla on 3 vilkasta poikaa. Voi kun olisikin rauhallisia, jotka vain lukevat kirjaa jne. Vaikka he sitäkin tekevät.
Täällähän sen parhaiten näkee/lukee missä mennään kun lapsia ei kasvateta kurilla...
" siis excuse me, mut onkstää joku fyysisen väkivallan puolusteluketju???"
ap
ai että niitten pitäis olla rauhallisia siksi, että pelkäävät turpiin saamista?????????
GET A LIFE!
-Minkä ikäinen olet -28v
-ammattisi -kotiäiti
-nykyinen luonteesi? -äkkipikainen, sopeutuvainen, laiska
-Oletko itse sortunut tekemään näin lapsellesi -tukkapöllyä olen antanut, selkään en koskaan
* kohta 36v.
* markkinointipäällikkö
* iloinen, innostuva, nopeasti leimahtava ja vielä nopeampi leppymään
* pari kertaa olen ottanut niska hiuksista kiinni, kun lapsi ollut aivan hysteerinen
Se joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee. Joka vitsaa säästää...
Onhan näitä kansansanontoja, mutta ....
On aivan eri asia jos vanhemmat lyövät täysiä (=pahoinpitelevät) lastaan, kuin jos vähän ottaa hiuksista kiinni tai antaa luunapin.
Itse olen aikoinani aivan aiheesta koivuniemen herraa hakenut (kaikista vaikein pala oli hakea se koivuniemen herra). En ole katkera vanhemmilleni, meillä on tänä päivänäkin erittäin läheiset välit.
-Olen 38 v
-koulutus aineenopettaja, ammatti kotiäiti (ei koskaan koulutusta vastaavassa työssä)
-olen aina ollut itsekäs ja kiukkuinen, iän myötä raivarit vähentyneet ;)
-Esikoista revin tukasta ja retuutun 4-6 -vuotiaana. Muille riittänyt luunappi mieheen. Luonne-ero lasten välillä on selvä, mutta myös. Huomasin raivossa annetut kuritukset hedelmättämiksi. Ei siksi että ne oli fyysisiä vaan siksi ettei niillä ollut mitään muuta päämäärää kuin se että lapsi raivostutti mua. Niistä ei siis oppinut mitään...
Toisaalta kyllä ajattelen että sekin piti kokea ja kokeilla. En olisi muuta silloin osannut, joten sitä on turha märehtiä tai katua.
29v. tradenomi. Rauhallinen, masennukseen taipuvainen. Olen pari kertaa tukistanut lasta kun olen hermostunut, olen pyytänyt anteeksi ja yritän hillitä itseäni, en tahdo kasvattaa lapsiani samalla tavalla. Valitettavasti sitä vaan tuntuu aina uudestaan ja uudestaan turvautuvan tähän tuttuun keinoon kun ei muitakaan ole :(
-Minkä ikäinen olet
30
-ammattisi
markkinointialalla
-nykyinen luonteesi?
tempperamenttinen, suutun ja lepyn nopeasti, voisin olla syntyperäinen italiatar
en ole lyönyt, mutta monet monet kerrat olen taluttanut tukasta kiinni pitäen sinne, minne lapsi ei ole useista kehotuksista huolimatta mennyt. Olen kuitenkin pitänyt huolen siitä, että hiuksia on tarpeeksi paksu tuppo kädessä, ettei lasta satu.
-Minkä ikäinen olet -30
-ammattisi -kokki
-nykyinen luonteesi? -äkkipikainen
-Oletko itse sortunut tekemään näin lapsellesi -en