Olen 33v ja mulla on velaton asunto.
En voi kertoa kellekkaan ettei kukaan pida snobina.... Niin ajattelin kertoa teille. Mita ajatuksia herattaa?
Kommentit (28)
No me ollaan miehen kans ihan keskituloisia ja kyllä tämä iso omakotitalo on maksettu siihen mennessä kun ollaan vähän reilu 40v. En pidä mitenkään erikoisena...
Eka yhteinen asunto ostettiin kun valmistuttiin ja aloitettiin vakkariduuneissa 25-vuotiaina. Siitä on sit vaihdettu isompaan pikkuhiljaa ja siis ilman isompia voittoja aiemmista kämpistä. Tai mitään perintöjä. Vanhemmat toki olleet ekassa asunnossa takaajana, sen jälkeen saatu lainat ilman takaajia (kun on riittävästi käsirahaa).
Sitten vissiin mökkilainaa jne :D. Autolainaa ei ole otettu, ne on saatu maksettua ihan käteisellä.
Ja kolme lasta, joiden kans ollaan molemmat oltu kotona suunnilleen siihen asti et ovat 2 v.
Enemoää ottamatta kantaa muuhun mutta tarviiko ihmisen omistaa asunto. Asuminehan on perusjuttuja.
Sama myös auton omistus nykyään on kyseenalaista kun maksamalka esim € 169,- kk voit ajaa uudella autolla vaikka 3 vuotta. Ei korjauskuluja yms.
Olen nyt 28 joten taidan olla jo 34v kun tämä asunto velaton. Lapsen saaminen venyttää suunnitelmia hieman. Muuten olisi jo aiemmin velaton koti. Pankin mielestä tämä on veöaton vasta 12v päästä. Pah.
Olen 44 ja minulla on kaksi velatonta asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
En voi kertoa kellekkaan ettei kukaan pida snobina.... Niin ajattelin kertoa teille. Mita ajatuksia herattaa?
Olen hankkinut asuntoja eri puolilta Suomea, sillä lailla rakentanut eräänlaisen infrastruktuurin.
Käyn paljon tanssimassa, ja aina on oma kämppä lähellä kun pokaan muija. Siellä mä sitten snobina paukuttelen. Tanssijanaiset ovat kyllä tosi helppoja panoja.
Ai niin, siis ei velkaa.
Hyvin puree YLE propaganda.
Ei tarvitse olla velaton, nettovarallisuus on tärkeämpää. Kun syötetään kansalle velaton, velaton propagandaa, voidaan olla varmempia, ettei kansa vaurastu. Köyhää kansaa on helpompi hallita.
Minä sain ensimmäisen asuntoni maksettua omaksi 27-vuotiaana. Nykyistä asuntolainaa (miehen kanssa) on jäljellä vajaa kaksi vuotta, olen 38-vuotias. Tästä ei ole tarkoitus muuttaa pois kuin vasta vanhuksena. Ja ihan on ansiotuloilla kaikki maksettu, ei olla saatu perintöjä.