Olen 33v ja mulla on velaton asunto.
En voi kertoa kellekkaan ettei kukaan pida snobina.... Niin ajattelin kertoa teille. Mita ajatuksia herattaa?
Kommentit (28)
Ei ihmeempiä, hyvä tilanne! Ollaan miehen kanssa 29 vuotta ja lainasta maksettu nyt 60%. Nykyisellä maksusuunnitelmalla ollaan viiden vuoden päästä velattomia. Tosin varmaan sitä ennen otetaan lisää lainaa ja ostetaan isompi asunto, mikä pk-seudulla tarkoittanee 100 keur lisälainaa.
Mulla ei ole, koska tässä asunnossa asuu vela.
Ei sulta löytyisi ääkkösiä? No vitsivitsi. Mutta oikeasti ajattelen että hieno homma! Joko olet perinyt/sijoittanut/tehnyt lujasti töitä/ tai joku muu vaihtoehto. Itsellä vielä asuntolainaa jäljellä, mutta ei kohtuuttomasti. Tulot on säännölliset, joten ei hätää toistaiseksi. Voidaan siis olla aidosti hyvillään toisen puolesta, kateus on niin turhaa!
Ai niin, hyvää itsenäisyyspäivää!
Niin minullakin. Mutta toki ne saavat kylässä käydä. Saarnaaminen on kyllä kiellettyä ;-)
Oltiin 26 ja 32v kun ostettiin 200k omakotitalo ilman senttiäkään velkaa ja käteisellä uusi autokin siihen pihaan. Silti olisi ollut mukavampaa, että ei olisi ollut perintörahoja käytettävissä, vaan läheiset tallella.
Eipä tuossa mitään. Olen 40 ja asuntomme on ollut jo vuosia velaton. Sen tosin tietää vain minä ja avovaimoni.
Sain pienen perinnon jolla muutin ulkomaille ja Ostin pienen Asunnon. Olen tehnyt lujasti toita myoskin, sain pian ostettua isomman ja paremmalta paikkaa. Pahoittelut, ookkoseni jaivat kotimaahan! Ja kiva tietaa etta on myos muita!
Miten muut saatte itsenne motivoitua saastamaan, mihin ylipaataan saastatte rahaa? Minulla meinaa olla motivaatiopula kun Olen 'saavuttanut kaikki'.
Ap
Minäkin valitsin asuntoni sillä perusteella, ettei siellä olisi veloja eikä juuri muitakaan. Halusin asua asunnossani omassa rauhassa.
Onnea valtavasti!
Itse 31, ja vaihdettiin viime vuodenvaihteessa isompaan asuntoon, kun lapsiluku (taas:D) kasvoi. Velkaa riittää vielä 20 vuodeksi, mutta joku päivä olisi tarkoitus päästä velattomuuden piiriin!
Mullakin on velaton. Yhtään velaa ei pyöri nurkissa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Onnea valtavasti!
Itse 31, ja vaihdettiin viime vuodenvaihteessa isompaan asuntoon, kun lapsiluku (taas:D) kasvoi. Velkaa riittää vielä 20 vuodeksi, mutta joku päivä olisi tarkoitus päästä velattomuuden piiriin!
Miksi pitäisi välttämättä päästä velattomaksi? Eihän sillä ole loppujen lopuksi mitään merkitystä. Asunnon voi aina myydä ja velat voi kuitata pois.
No vähän pitäis tietää missä ja minkä kokoinen. Näytti esim. jossain pohj. Savossa saavan omakotitalon 25 000€:lla. Mulla olis 16 tuollaista velattomana. Ja joka 5:s kuukaus vois ostaa uuden jos ei tuhlailis rahoja.
Jos muistimme nykyisen talon niin saisimme ostettua velattoman kerrostalokaksion tai kolmion. Meillä on kuitenkin monta lasta, joten tarvitaan isompi asunto (ja velkaa)
Vierailija kirjoitti:
Sain pienen perinnon jolla muutin ulkomaille ja Ostin pienen Asunnon. Olen tehnyt lujasti toita myoskin, sain pian ostettua isomman ja paremmalta paikkaa. Pahoittelut, ookkoseni jaivat kotimaahan! Ja kiva tietaa etta on myos muita!
Miten muut saatte itsenne motivoitua saastamaan, mihin ylipaataan saastatte rahaa? Minulla meinaa olla motivaatiopula kun Olen 'saavuttanut kaikki'.
Ap
Säästän/sijoitan, että voi halutessani vähentää työntekoa tai lopettaa ne kokonaan ennen virallista eläkeikää. Toisaalta omaan eläkeikään on yli 30 vuotta, joten en edes ole vakuuttunut saanko koskaan varsinaista eläkettä. Siksipä on hyvä säästää.
Muistimme=myisimme, ihana autocorrect taas
Jos asunnon nykyinen arvo on +200000€ niin se on sitten aika hyvä juttu sinulle.
Oletko jo miettinyt mikä voisi olla seuraava isompi rahallinen hankinta, nyt kun asunto on velaton?
Olen 333v ja minulla on velaton asunto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea valtavasti!
Miksi pitäisi välttämättä päästä velattomaksi? Eihän sillä ole loppujen lopuksi mitään merkitystä. Asunnon voi aina myydä ja velat voi kuitata pois.
Tekisi mielenis anoa, että kadehdittavan ihailtavaa ja hurmaavaa optimisia ja luottamista omiin valintoihin ja päätöksiin. Olen varmaan itse huon ihminen, kun en osaa luottaa ja uskoa itse aivan samalla tavoin.
Mulla oli, ku täytin 31v, mutta lapsen sain vasta 38v.