Etukorttien kyselijät!
Ohjeistaako kauppaketjujen esimiehet kassaa kysymään sitä korttia?Kerrataanko se käytäntö aina työvuoron alussa, vai onko taukohuoneessa seinällä valtava taulu, johon kerätään pisteitä kuka on kysynyt eniten?
Jestas, että se on ärsyttävää, jos en kertakaikkisesti halua korttia ja aina se sama jankutus., "oletko omistaja, oliko S-korttia"
Jos on kortti, niin kait sen per##le ihminen ojentaa, lopettakaa se kysely. Nyt oli tutussa kaupassa uusi kassa ja voi sitä ilonpäivää kun hän ei kysellyt mitään ylimääräistä, ostosten jälkeen kiitin vuolaasti hymyn kera, olisipa asia aina näin. Joo pieni asia, mutta sitäkin raivostuttavampi.
Kommentit (24)
Sama kuin lisämyynti "tyrkyttämisen" kanssa, on hemmetin kalliit markkinoinnin ammattilaiset laskeneet etukortin kysymisestä olevan hyötyä, vaikka se muutamaa ihmistä ärsyttäisikin.
Mua ei haittaa jos kysytään, yleensä kyllä näytän etukorttia mutta on päiviä jolloin en vain jaksa kaivaa sitä lompakosta. Sit sanon vaan ystävällisesti että ei ole. Saahan sitä nyt kysyä. Ärsyynnyttekö myös siitä kun kassa kysyy haluatko kuitin??
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa jos kysytään, yleensä kyllä näytän etukorttia mutta on päiviä jolloin en vain jaksa kaivaa sitä lompakosta. Sit sanon vaan ystävällisesti että ei ole. Saahan sitä nyt kysyä. Ärsyynnyttekö myös siitä kun kassa kysyy haluatko kuitin??
Joo kuittikysely on kans melkoisen älyvapaata. Kuitti annetaan AINA ostoksesta, asiakas voi sen itse toimittaa siihen liukuhihnan päässä olevaan roskikseen tai väijyä kotona siitä hintoja tai bonuksiaan.
Tuon ymmärtäisi jos kuittia ei ruokakauppa tulostaisi tarpeettomasti, mutta kun se kuitti tulee sieltä koneesta joka tapauksessa. Onko sekin "hyvää asiakaspalvelua" kun kassa rypistää puolestasi kuitin ja laittaa sen roskiin.
Ap
Meitä todellakin muistutetaan kysymään sitä kanta-asiakkuutta. Ihan joka päivä. Viikoittain esimies käy jopa siinä kassalla selän takana piiskaamassa. Raivostuttavaa. Onneksi olen määräaikainen.