Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka hirvee meteli pitäs kotona olla....?

Vierailija
11.05.2006 |

Kuinka äänekästä teillä on päivisin kotona? Onko kotona pakko olla ääntä ja mekastusta koko ajan?

Olen ensimmäisen lapsen kanssa päivisin kahdestaan joten kun sisällä ollaan niin täällä on suhtkoht rauhallista, mitä nyt kodinkoneet pauhaa, vauva pitää mekkalaa, minä puhun puhelimessa tai höpötän lapselle ja radio soi taustalla mutta ei mitään sen ihmeempää. Vauva nukkuu päikkärit rauhallisessa huoneessa yksinään.

Olen saanut niin ihme kommentteja useamman lapsen äidiltä että niistä päätellen tytöstä tulee suurinpiirtein jotenkin vammanen tällä menolla. Heillä suurinpiirtein sudet ulvoo ja astiat helisee ja se on jotenkin normaalimpaa. Totta kai monta lasta tekee enemmän ääntä joten en nyt ymmärrä että pitäskö täällä alkaa yksinään huutaa että lapsi tottuisi kovaan äänimaailmaan. Onko se jotenkin hienompaa jos lapsi nukkuu kovassa metelissä? Yksikin kaveri ihan oikeasti puhuu huutamalla ja loukkaantuu kamalasti jos huomauttaa että älä huuda koko ajan. Onko olemassa rauhallisia lapsiperheitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se metelitaso vielä nousee :)

Vierailija
2/5 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole luonteeltasi kovaääninen huutaja, ei ole syytä ruveta sellaiseksi nytkään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia yksi, nyt 8vuotias, sekä isä ja äiti, telkkari ja kasa kodinkoneita. Mutta oikeasti, monesti myös huomaa, että me EMME ole normaaleja. Kun menee sukulaisiin, koko joukko on monesti ihan poikki pelkästään siitä huutamisen määrästä mikä siellä on jatkuvasti (eikä kukaan edes riitele, desibelit on vain korkealla). Sen huomaa myös lapsen koulunkäynnissä, sielläkin metelitilanteet ovat hankalia.

Vierailija
4/5 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on ihan ymmärrettävää ettei se pidä kauheeta meteliä :) Ja tottakai se taso siitä nousee... minusta on ihan luonnollista että esim leikki-ikäiset tuottaa meteliä eikä se häiritse jos meillä on lapsia kylässä.

Mutta se tuntuu kummalliselta että joidenkin mielestä lasta pitäisi nyt totuttaa kovempaan huutoon että sen voi viedä joskus vaikkapa hoitoon... Mä nautin rauhallisesta elämästä niin kauan kun voin;)

ap

Vierailija
5/5 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva tosin on jo 1v2kk, mutta sillon ihan vauva-aikana sain jatkuvasti kommentteja (esim. anopilta, muilta miehen sukulaisilta) että vauvan pitäisi tottua meluun (?) ja että ei saa antaa nukkua hiljaisuudessa (ainakaan päiväunia). Siis häh?! Aivan uskomatonta saissea! Kuuluu samaan kategoriaan kuin nämä " pieni vauva pitää jättää yöhoitoon jotta oppii olemaan äidistään erossa"

Ja paskat!!

Nauti vaan hiljaisuudesta ja vauvasikin nauttia siitä!