Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua ei ole rokotettu tuhkarokkoa vastaan enkä ilmeisesti ole sairastanut sitä

Vierailija
06.12.2018 |

Olen syntynyt -66 eikä silloin ollut tuhkarokkorokotetta. Äitini ei muista enää, mitä kukakin lapsista on sairastanut, mutta itse muistan lapsuudestani, kun hän sanoi että minä en ole sairastanut tuhkarokkoa.

Mieheni on syntynyt kahta vuotta aiemmin eli ei ole rokotettu hänkään. Eikä mitään tietoa, onko sairastanut tuhkarokkoa. Armeijassakaan hän ei saanut rokotusta, koska oli juuri silloin sairaana.

Saammeko rokotukset näillä perusteilla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Olen syntynyt -66 ja hakenut 2 x MPR rokotteen terveyskeskuksesta muutama vuosi sitten.

Tarvitsee tuon kaksi pistosta per henkilö ollakseen suojaava. Pistosten välillä joku aika, muistaakseni minulla vuosi?

Vierailija
2/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Täytynee hommata rokotteet meillekin.

Aika outoa, että meidän ikäluokan väliinputoajia ei ole mitenkään erikseen kutsuttu rokotuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, että meidän ikäluokan väliinputoajia ei ole mitenkään erikseen kutsuttu rokotuksiin.

Koska teillä ei ole mitään väliä. Laumasuoja on vaan vitsi, kuten noi 95 % kattavuusluvutkin, koska niihin ei ole laskettu koko väestöä mukaan. Ei ikäryhmääsi.

Pelkkää lääkeyhtiöiden propagandaa.

Vierailija
4/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska teillä ei ole mitään väliä. Laumasuoja on vaan vitsi, kuten noi 95 % kattavuusluvutkin, koska niihin ei ole laskettu koko väestöä mukaan. Ei ikäryhmääsi.

Pelkkää lääkeyhtiöiden propagandaa.

Suoraan sanoen itseäni ei kiinnosta mikään laumasuoja pätkän vertaa, vaan tässä iässä tiedostaa elämän rajallisuuden varsin hyvin, eikä itseään tai puolisoaan halua altistaa millekään sellaiselle vaaralliselle, jonka voi varsin helposti välttää.

Vierailija
5/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hakemaan ne rokotukset, saatte ne kyllä. Aikuisena sairastettu tuhkarokko on tosi ikävä tauti.

Tosi on se kurja sairastaa lapsenakin. Olen 1956 syntynyt eikä rokotusta tuhkarokkoa vastaan vielä ollut.

Muistan vieläkin kuinka tuskallinen tauti se oli. Sairastettiin koko sisarussarja se peräkkäin. Itse en saanut jälkitauteja mutta yksi siskoistani kuuroutui ja veli sai aivokalvontulehduksen. Ei ole leikin paikka se tauti ollenkaan.

Vierailija
6/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää hakemaan ne rokotukset, saatte ne kyllä. Aikuisena sairastettu tuhkarokko on tosi ikävä tauti.

Tosi on se kurja sairastaa lapsenakin. Olen 1956 syntynyt eikä rokotusta tuhkarokkoa vastaan vielä ollut.

Muistan vieläkin kuinka tuskallinen tauti se oli. Sairastettiin koko sisarussarja se peräkkäin. Itse en saanut jälkitauteja mutta yksi siskoistani kuuroutui ja veli sai aivokalvontulehduksen. Ei ole leikin paikka se tauti ollenkaan.

Ai kamala 😮

Täytyy tosiaan hoitaa tämä asia kuntoon.

Vierailija
7/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin lehdessä luki, että ennen 70-lukua syntyneet ovat sairastaneet tuhkarokon melkein kaikki, koska se on niin tarttuva. En tosin tiedä, onko siitä haittaakaan, jos rokotteen saa vaikka olisi sairastanutkin. Kannattaa kysyä terveyskeskuksesta.

Vierailija
8/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös vuosimallis 66, enkä muista sairastaneeni tuhkarokkoa, äitini sanoi myös, etten olisi sairastanut, rokosta ei löydy merkintää neuvolakortista ja toisaalta muistan, että vuotta nuorempi veljeni sairasti taudin juuri ennen ekaluokkaa. Olen terveydenhuoltoalalle koulutettu, eikä koulutuksenkaan yhteydessä ole rokotetta laitettu. Olen nyt työterveyshuollossa saanut rokotteet tänä vuonna. Vaikka olisi sairastanut, ei rokottamisesta ole haittaa eli ap:n kannattaa ottaa rokote!

Vierailija
9/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette selvinneet hengissä noin kauan?!? Kannattaisi lotota!!!! T. Rokotehullu