Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi sairastuu esim oksennustautiin, millä todennäköisyydellä vanhemmat sairastuvat?

Vierailija
06.12.2018 |

Mietin että miten menee yleensä lapsiperheessä. Lapsethan sairastelevat aika paljon tuollaisia tarttuvia tauteja. Saavatko vanhemmatkin ne yleensä aina, kun huolehtivat lapsesta ja siivoavat sairastelun jälkiä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksutauti on tullut lähes aina minulle kun se lapsillakin on. Mut flunssat ei yleensä tartu.

Vierailija
2/7 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (isä) saan lähes kaikki taudit, äiti harvemmin. Oksutaudit tarttuvat välillä äidillekin. Käsiä tietenkin pestään neuroottisesti, mutta harvemmin auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kerran on yrjötauti tarttunut koko perheeseen 2+2. Taisi olla noro kun oli niin raju tauti.

Pari kertaa vain toinen lapsista on sairastanut yrjötaudin ja me muut olemme pysyneet terveinä.

Minulla ja miehellä on ollut 2 kertaa yrjötauti ja lapset pysyi terveenä. 

Meillä on 2 vessaa joka auttaa ettei kaikki sairastu. Sairaille oma vessa ja terveille oma vessa ja hyvä käsihygienia ym.

Vierailija
4/7 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan oltu 8v aikana kolmesti oksennustaudissa. Vanhempi lapsi oksentaa aina vain kerran, nuorempi voi oksentaa useammin, mutta ei holtittomasti.

Kumpikaan vanhemmista ei ole koskaan alkanut oksentamaan. Isällä saattaa olla vatsaoireita, mutta itse en saa niitäkään. En myöskään sairastu flunssiin (viimeksi olis yskässä 3v sitten raskausaikana, kuumetta ollut ehkä 6v sitten viimeksi).

Vierailija
5/7 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut koskaan. Tai saatoin kärsiä vähän ruokahaluttomuudesta, mutta en oksentanut koskaan. Lapsikaan ei kyllä viittä, kuutta kertaa enempää tautia sairastanut.

Mutta en sairasta muutenkaan koskaan. Vissiin olen päiväkotityössä karaistunut kaikille bakteereille. Miehellä oli sikainfluenssakin, enkä saanut sitäkään.  Kuumetta on ollut viimeksi vuonna 2001.

Vierailija
6/7 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut koskaan. Tai saatoin kärsiä vähän ruokahaluttomuudesta, mutta en oksentanut koskaan. Lapsikaan ei kyllä viittä, kuutta kertaa enempää tautia sairastanut.

Mutta en sairasta muutenkaan koskaan. Vissiin olen päiväkotityössä karaistunut kaikille bakteereille. Miehellä oli sikainfluenssakin, enkä saanut sitäkään.  Kuumetta on ollut viimeksi vuonna 2001.

Pakko lisätä vielä tuohon taudittomuuteen, että oli noroviruksessakin toisiksi ainut joka ei sairastunut päiväkodissamme ( meillä on pieni päiväkoti, vain 28 lasta)

Vierailija
7/7 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tarttunut aikuisiin, eikä aikuisesta lapsiin. Huolehditaan hyvästä käsihygieniasta, erilliset käsipyyhkeet ja meillä oli jopa erilliset vessat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme