Tuija Siltamäen kolumni: Tästä syystä emme halua lapsia - selkokielinen teksti eikä silti ihmiset ymmärrä? Miten on mahdollista?
Kolumnissa kerrotaan samaa mikä itseänikin ärsyttää; jos vastaa kyselyyn "Miksi et halua lapsia?" vaihtoehdolla "En halua" (vaikka vaihtoehdoissa on myös "Haluan säilyttää elämäntyylini" jne) niin vastausta yritetään silti tulkita. Esim. nämä ei nyt halua muuttaa elämäntyyliään nämä ihmiset (väestökeskus tms).
Mikä siinä voi olla niin vaikea ymmärtää, että en halua = en halua?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama asenne veronmaksuun. En vaan halua tehdä hirveästi töitä, että voisin maksaa veroja. Sitten kun ihmiset kyselee, että miksi et hae töitä, niin eivät vaan tajua, että en halua.
Yhteiskunnan jäsenenä olet lakien kautta tähän velvoitettu. Lastentekoon ei ole olemassa mitään tällaisia velvoittavia rakenteita, joten pointtisi on paitsi irrelevantti niin myös hölmö.
Olet täysin väärässä. Veroja ei tarvitse maksaa jos ei ole tuloja. Voisin hyvinkin tienata 60k vuodessa, mutta olen valinnut tienata 10k, joten en maksa veroja juuri ollenkaan. Kenenkään ei ole pakko tehdä töitä ja rahoittaa viranomaisten elämää.
Maksat silti tuloistasi veroja. Se, miten paljon maksat on eri asia. Maksat myös menoistasi veroja. Ellet sitten elä omavaraistaloudessa suolaa myöten.
Olet täysin väärässä. Veroja ei tarvitse maksaa jos ei ole tuloja. Voisin hyvinkin tienata 60k vuodessa, mutta olen valinnut tienata 10k, joten en maksa veroja juuri ollenkaan. Kenenkään ei ole pakko tehdä töitä ja rahoittaa viranomaisten elämää.