Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valvoin taas lähes koko viime yön

Vierailija
06.12.2018 |

Valvoin taas lähes koko viime yön. Tämä unettomuus vie minut varmaan ennenaikaiseen hautaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala hoitaa itseäsi.

2/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärillä? Joskus lääke voi auttaa katkaisemaan unettomuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama! 

Millainen elämäntilanteesi on?

Itse olen pienen lapsen äiti ja teen kolmivuorotyötä. Olen välillä ihan sekasin ja kärsin unettomuudesta. Aamuvuoroihin mennessä en välttämättä ole nukkunut kun 1-2 tuntia :( Sitten pitää seuraavana päivänä valvoa 3-4 yötä putkeen. Sitten pari vapaata ja sitten jotain ilta-aamuvuoroja. Oon ihan sekasin :( 

Vierailija
4/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, säännölliset elämäntavat ja melatoniini aluksi.

Vierailija
5/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Vaadi lääkäriltä jotain, joka auttaa.

Vierailija
6/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Tämä oli nyt 4. yö putkeen, kun uni ei vain tullut. Mulla on niin stressaava elämäntilanne, että ajatukset vaan pyörii mielessä. Olen työttömänä ensimmäistä kertaa elämässäni ja olen viisikymppinen. Masentaa kun ei saa töitä ja syynä on ilmiselvästi ikä. Meillä on vielä runsaasti asuntolainaa ja ollaan tiukilla, joudutaan ehkä myymään koti ja eihän me uutta lainaa saada, joten vuokralle kai tässä joudutaan. Lisästressiä tuo vanhat vanhempani, jotka ovat täysin riippuvaisia minusta ja en vain millään jaksaisi, vaikka aikaahan mulla nyt on. Emme ole koskaan olleet läheisiä ja vanhempani ovat hankalia ja ärsyttäviä. Ainoa joka mulle auttaa unettomuuteen, on aromaterapia, mutta ei ole varaa käydä nyt. 

Vierailija
7/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nuokaan ei auta läheskään aina. Minäkin harrastan kohtuullisen paljon liikuntaa, aamu alkaa sauvakävelylenkillä, 3 x viikossa jumppa, kerran viikossa uinti ja joka ilta kotijooga. Syön kutakuinkin säännöllisinä aikoina, menen nukkumaan samoihin aikoihin, nousen ylös samaan aikaan, iltaisin en ole koneella, en juo kahvia, syön päivällisen klo 18, enkä sen jälkeen mitään. Alan valmistautua hyvissä ajoin nukkumaanmenoon. Silti en nuku. Melatoniinista ei ollut mitään apua myöskään. (ei ap)

Vierailija
8/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oudolta voi kuulostaa mutta mulla toimii se että muistelen laulujen sanoja. Mahdollisimman pitkä ja hidas biisi on tehokkain, mieli keskittyy siihen että "miten se nyt taas menikään" eikä unettomuuden vatvomiseen ja uni tulee huomaamatta.

Vierailija
9/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nuokaan ei auta läheskään aina. Minäkin harrastan kohtuullisen paljon liikuntaa, aamu alkaa sauvakävelylenkillä, 3 x viikossa jumppa, kerran viikossa uinti ja joka ilta kotijooga. Syön kutakuinkin säännöllisinä aikoina, menen nukkumaan samoihin aikoihin, nousen ylös samaan aikaan, iltaisin en ole koneella, en juo kahvia, syön päivällisen klo 18, enkä sen jälkeen mitään. Alan valmistautua hyvissä ajoin nukkumaanmenoon. Silti en nuku. Melatoniinista ei ollut mitään apua myöskään. (ei ap)

Sinulla on liikaa liikuntaa, antaisit elimistön levätä.

Entä jos kävisit pari viikkoa vain sauvakävelyillä? Taviksellakin voi olla ylikuntotila.

Anna elimistöllelepoa! Kokeile. Voisi rauhoittaa elimistöä ja unikin voisi tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän