kokemuksia imetysapulaitteesta (?)
Olisin kiitollinen kokemuksista ja vinkeistä imetysapulaitteen käytössä. Olen nyt vuorokauden laitetta käyttänyt, yritän saada maidontuotantoa kunnolla käyntiin. Vauva tähän asti ollut koko päivän rinnalla, mutta rinnat ei tuota kunnolla maitoa, eikä vauva jaksa kunnolla imeä. Nielaisee vaan sillon tällön ja nukahtaa myös kun imetän imetysapulaitteen kanssa. Pitää olla koko ajan pitämässä hereillä. Kaikenlaisia kokemuksia olisi kiva lueskella, ehkäpä joku on jopa päässyt lopulta eroon laitteesta? Tällä hetkellä yritän pumpata äidinmaitoa laitteeseen (pumpun pitäisi kanssa auttaa äidinmaidon tuotannon lisäämisessä), mutta laitan myös korviketta. Paljon korviketta olette laittaneet ja kauan olette apulaitetta joutuneet käyttämään, ennen kun maidontuotanto ja vauvan imukyky on " normalisoituneet" ?
Kiitos vastanneille!
Kommentit (3)
heipsan!
Testasin ite tuota laitetta kans, olet kyllä sinnikäs jos jaksat sen kanssa pelata! Itellä ei tullut maitoa oikeastaan ollenkaan ja yritin kans käynnistää maidontuloa laitteen avulla mutta koin liian työlääksi käyttää syöttöjen yhteydessä..tosin itellä on ollut kaikki muutkin keinot käytössä, pumppaus, mammateet jne..mutta en onnistunut=( en tiedä missä vika..olenkin yrittänyt miettiä mikä meni pieleen, mutta en löydä selvää syytä ja poden huonoutta tässä imetyksenepäonnistumisessa..olin varautunut imettämään mahd. pitkään ja vähintää puoli vuotta. Toisin on, vauva 5 vk oikeastaan täysin korvikkeella =(
kiitos vastauksesta, olen vielä apulaitetta käyttänyt, pumppaan aina kun vauva nukkuu, että apulaitteesta voi antaa äidinmaitoa. Tänään menikin laitteesta 80ml eilen illalla työllä ja tuskalla pumpattua äidinmaitoa ja lisäksi 10ml korviketta.
Meillä annettiin kanssa jossain vaiheessa korviketta pullosta, mutta se lopetettiin päivän jälkeen, kun imetyksestä sen jälkeen ei tunutunut tulevan mitään. Vauvalla oli kivulias ote rinnasta sen jälkeen.
Laite on minustakin aika häiritsevä, ja sitoo paljon kotiin, kun pitää olla pumppaamassa eikä sen hökötyksen kanssa kehtaa ihmistenilmoilla imettää.
En tiedä kyllä montako kuukautta tämmöstä jaksaa, jos parannusta ei tapahdu. Mullakin oli suunnitteilla vähintään jouluun asti imettää ja oon tuntenut oloni kanssa tosi huonoksi, kun oon joutunut aloittamaan korvikkeen annon. Kätilökin ehdotti, että antaisin pelkkää korviketta, että voisin alkaa " elämään" . Kyyneleitä ollaan vuodatettu - kerta pumppauksella tänään tuli vaan 10ml ja pumpata täytyy siis usein - juon myös imetysteetä ja päivittäin nelisen litraa nestettä.
Mutta toivo elää yhä...
...eikö täällä ole kohtalotovereita?