Mikä ammatti niillä, jotka pitää huolta kodittomista eläimistä?
Voiko tuo olla edes vakituinen työ vai perustuuko kenties vapaaehtoisuuteen...?
Kommentit (4)
Olen ollut mukana yhdessä, jossa on vain vapaaehtoisia ja sitten kai joku työkkärin orja. Eli yhtään varsinaista palkattua ei ole. Vapaaehtoisten koulutuksia on laidasta laitaan ja kaikkia koulutustasoja löytyy ammattikoulusta akateemiseen. Näyttää kyllä siltä, että hoitoala on eniten edustettu. Jännä tästäkin avauksesta huomata, että se vapaaehtoisuus on vierasta. Minulle on oltu vihaisia, kun en voi päivällä tulla vastaanottamaan eläintä. No en voi, olen töissä.
taivaanrannanmaalari tai puidenhalaaja
Kodittomat eläimet ovat pitkälti vapaaehtoisten varassa. Laki kyllä määrää että jokaisen kunnan on järjestettävä löytöeläinten huolto, mutta systeemi on käytännössä toimimaton varmaan monellakin paikkakunnalla. Omallakin asuinkunnalla kukaan ei tunnu tietävän edes löytöeläintalon olemassa olosta, mikä on valitettavasti hyvä asia, koska kyseinen ”löytis” ei ylläpidä mitään kanavaa jossa edes ilmoittaisi sinne päätyneistä eläimistä, ja luultavasti lemmikit päätyvät lopetukseen heti kun lain määräämä 15 vrk:n säilytysaika tulee täyteen :(
Ei varmaan joka paikassa vaadita mitään koulutusta, mutta eläintenhoitajan koulutuksella ainakin voi työskennellä.
Yleensä muutama on palkattuja, paljon ihmisiä tekee vapaaehtoistyönä.