Teettekö huomenna itsenäisyyspäivänä perinteen mukaan pipareita?
Kommentit (34)
Tehdään pipareita ja joulutorttuja lähempänä joulua.
Meillä on perinteenä kynttilät sankarihaudoille ja sitten illallinen. Myöhemmin syödään Fazerin Vihreitä Kuulia ja niitä sinivalkoisia toffeen makuisia Marianneja.
Vierailija kirjoitti:
Ei piparit kuulu itsenäisyyspäiväjuhlan perinteeseen. Enkä leipoisi juhlapäivänä.
Me tykätään leipoa yhdessä. Laatuaikaa lasten kanssa leipomalla, eivätkä kasva ihan kädettömiksi. Tehdään toki muutakin, mutta piparit sopii hyvin puuhasteluksi ja ajankuluksi kun eivät malta odotella iltatulia, vähän sama kuin jouluna. Lapset tykkää painella muoteilla ja piirtävät omia piparikuvioita :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei piparit kuulu itsenäisyyspäiväjuhlan perinteeseen. Enkä leipoisi juhlapäivänä.
Me tykätään leipoa yhdessä. Laatuaikaa lasten kanssa leipomalla, eivätkä kasva ihan kädettömiksi. Tehdään toki muutakin, mutta piparit sopii hyvin puuhasteluksi ja ajankuluksi kun eivät malta odotella iltatulia, vähän sama kuin jouluna. Lapset tykkää painella muoteilla ja piirtävät omia piparikuvioita :)
Iltatulia? Revontuliako?
Juon Suomi viinaa ja kattelen pipareiden kuvia netistä.
Voi ihanaa! Jollakin muullakin perheellä tämä sama " perinne". Monta sukupolvea ollut suvussamme tuo tapa.
"Perinteeseemme" kuuluu piparit, tuntematon sotilas tv.stä, sankarihaudoilla käynti, kaksi kynttilää klo.18.00 ikkunoilla, linnanjuhlien katselua ( lähinnä veteraaneja joiden ansiosta aihetta juhlaan onkin) Finlandian soidessa syömme niitä pipareita. Lapset juo mehua, aikuiset kahvia. Semmoset perinteet😊
Itsenäisyyspäivänä klo 18 sytytetään kaksi sinivalkoista kynttilää ikkunan läheisyyteen. Viime vuonna meni nettilasit poikki, parvekkeella sytytin 2 kynttilää.
Vierailija kirjoitti:
Voi ihanaa! Jollakin muullakin perheellä tämä sama " perinne". Monta sukupolvea ollut suvussamme tuo tapa.
"Perinteeseemme" kuuluu piparit, tuntematon sotilas tv.stä, sankarihaudoilla käynti, kaksi kynttilää klo.18.00 ikkunoilla, linnanjuhlien katselua ( lähinnä veteraaneja joiden ansiosta aihetta juhlaan onkin) Finlandian soidessa syömme niitä pipareita. Lapset juo mehua, aikuiset kahvia. Semmoset perinteet😊
Aika kivan perinteen olette luoneet tuolle
päivälle. Taidan vähän matkia.
Täytyy kysyä vaimolta, antaako hän piparia...
Tilataan pitsattimia kottiin ja naatittaan.
Ennen puoltapäivää käydään hakemassa tuoretta Fazerin-leipää marketin paistopisteestä. Vihreät kuulat on jo ostettuna.
Ei kuulu piparit mun itsenäisyyspäivään.
Karjalanpiirakoita aion tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu piparit mun itsenäisyyspäivään.
Karjalanpiirakoita aion tehdä.
Me tehdään riisipiirakoita itse aina jouluksi :)
Kiva, että muutkin jaksavat niitä itse vääntää!
Meilläkin toi perinne, mutta nyt siirrettiin leipominen sunnuntaille