Kassojen meikkaamattomuus hämmästyttää - kevyt meikki on asiakkaan huomioimista
Yllättävän yleistä, että moni nuorikin kaupan kassa monesti on täysin meikittä. Tuntuu että monet jaksavat meikata vain lauantaisin, tai sitten juhlapyhien aattoina, kun asiakkaitakin on enemmän. Kevyen meikin naamaan vetäisyyn menee noin pari minuuttia. Harva nainen on kokonaan meikittä mikään silmänilo. Toisaalta, keskinkertaisenkin näköinen nainen paranee yllättävän paljon ihan kevyelläkin ehostuksella.
Kommentit (69)
Lopetin meikkaamisen muutama vuosi sitten, kun vähensin kosmetiikkaa yms muita myrkkyjä elämästäni.
Ei haittaa vaikka välillä on näppy tai silmäpussit. Asiakaspalvelussa työskentelen.
Miks aina sanotaan et meikkaaminen on muiden huomioonottamista ja kohteliasta ym. Miehetkö ei ota muita ihmisiä huomioon ja ole kohteliaita???
Mä meikkaan sitte ku miehiltä ootetaan samaa ku naisilta..
T. 27 v nainen,joka ei ole koskaan meikannu
Vierailija kirjoitti:
Ripsari, huulikiilto tai -puna. Ehkä tuputella sinne tänne vähän puuteria. Mahdoton homma? Vakiasiakkaana kun käy kaupassa se on tavallaan kuin treffeille menisi. Samat naiset siellä on viikosta toiseen. Ja sitten kun näet näitä meikittä niin tulee sellainen fiilis etteivät ole viitsineet panostaa mitään vaikka tietävät että tuttuja astelee todennäköisesti koska vain ovesta sisään.
Vähän kuin treffeille menisi?!
Eli luaja 😂😂😂
Nyt jos koskaan sopii kliseinen lausahdus: Hanki elämä.
Enhän mä muutenkaan asiakkaiden takia töissä käy.
Palkan takia niitä töitä teen, joten en mä millään lailla muuten huomioi.
On se kumma, että jotkut ihmiset oikeasti kokevat olevat olevansa oikeutettuja näkemään ainoastaan kauniita asioita, ja että olisi kaikkien muiden velvollisuus häpeillä itseään sen takia.
Tietenkin saa meikata halutessaan, etenkin jos saa siitä hyvän mielen ja kokee olonsa mukavaksi meikissä. Mutta se iho ei tietääkseni ole ihmisten pääasiallinen kommunikaatioväline, niin sen kaunistaminen ei mielestäni varsinaisesti kuulu käytöstapojen piiriin, toisin kuin esimerkiksi kohtelias puhe.
Ne kassat on liikkeessä töissä, ei asiakkaita miellyttämässä tällättynä.
Alan 8 tunnin jatkuvalle juoksemiselle meikkaamaan päivittäin sitten, kun miehiltäkin vaaditaan ihonvärin tasaisuutta laittamalla meikkivoidetta, huomion tuomista silmiin laittamalla ripauksella ripsaria ja geeliä hiuksiin - poikkeuksetta. Olen töissä, huolehtimassa, että saat kaipaamasi tuotteet, en miellyttämässä silmääsi.
ihan se ja sama meikkaako kassa vai ei. Tahdon maksaa ostokseni,pakata ne ja lähteä kotiin.
Olkoon vaikka rusahtavan kukertavan pilkullisen raidallinen niin en kyllä huomais vaikka tökkäis silimään että kato nny.
Pyh sanon minä.
En ole siinä kassalla silmänilona, vaan rahastamassa. Harva asiakaskaan muuten on mitenkään ilo silmälle, naama norsunvärkillä vaan työnnetään se visa sinne koneeseen.
Työnteko on ollut huomattavasti mielekkäämpää sen jälkeen kun lopetin meikkaamisen. Tulee huomattavasti vähemmän wink-wink, lääh-lääh kommentteja möhömahaisilta, vanhoilta ukoilta. Haluan tehdä työni rauhassa.
Minä meikkaan mutta en asiakkaita varten. Työhöni kuuluu paljon muutakin kuin kassaa ja olenkin sitä mieltä että voisi siirtyä kokonaan itsepalvelukassoihin. Kyllästyttää katsella kun lompakkoa kaivellaan laukun pohjalta niiiin hiiitaasti ja sitten arvotaan onko rahaa vai pitäiskö kortilla maksaa. Ei osata päättää mahtuuko ostokset kassiin ja välillä tuntuu ettei asiakkaat osaa edes ovesta ulos. Yäk miten inhoan aspa-osiota työssäni. Mutta minä siis meikkaan ja sehän se on tärkeintä. Hohhoijaa taas.
Jos tuollaista edellytetään, niin työnantajan pitää kustantaa tarpeet ja sallia ehostautuminen palkallisella työajalla.
Tykkään tehdä töihin kunnon silmämeikit. Jos oikein panostan niin laitan vielä mustaa tai vihreää huulipunaa ❤
https://www.google.fi/amp/s/www.pinterest.com/amp/pin/50588097061730223…
Yleensä jotain tuollaista 😊
Mä oon niin huono käsistäni että en mä parissa minuutissa saa tehtyä perusmeikkiä mitenkään. Kyllä siinä 15 min vähintään menee jos laitan meikkivoiteet, puuterit, ripsivärit, kulmameikit ja huulimeikit.
Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä kassalla on tai ei ole naamassaan, kunhan perus asiakaspalveluasenne on kunnossa.
Mä en oikeastaan meikkaa töihin koska meikattuna en pysy hyvännäköisenä. Meikkivoiteisena ja puuteroituna ihoni alkaa kiillellä sellaisella luonnottomalla tavalla, jota se ilman meikkiä ei tee. Nyt kun ihossani ei ole enää aknea eikä sen arpia niin en näe syytä peitellä sitä millään, mitä joutuisi korjailemaan pitkin päivää. Ripsivärikään ei minulla pysy nättinä, vaan sitä mustaa tarttuu rasvaisiin yläluomiini ja varisee alaluomelleni. Luomiväritkään eivät pysy rasvaisissa yläluomissani siistinä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ihmetyttää jotkut tosi tökeröt sotamaalaukset asiakaspalvelijoilla, sellaisia näkee välillä.
Pääkaupunkiseudulla niitä näkee ihan jokapuolella.
Mulle on ihan sama, onko kassaneiti meikannut. Kassaneidin katselu on niin pieni osuus mun päivästä että ei sen meikeillä väliä. Ei pilaa mun päivää kassaneidin meikkaamattomuus eikä toisaalta myöskään pelasta mun päivää kassaneidin meikit.
Ei kai kaupan kassan tehtävä olekaan olla sinulle silmänilona? Minusta normaalihygienia ja asiallinen vaatetus riittää asiakaspalvelutehtäviin noin ulkoisen habituksen puolesta ihan hyvin.