Helsinki menettänyt vetovoimansa, nuoret muuttavat pois.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/726199-sanna-muutti-pois-hels…
Väkivaltaa sekä levottomutta ja tästä pitäisi maksaa suuria summia. Monet nuoret muuttavat mielummin rauhallisempaan kaupunkiin ja matkustelevat sillä rahalla mitä jää yli. Helsinki on houkutteleva enää alkoholisoituneelle pummille jonka ei tarvitse maksaa vuokraa itse.
Itse olen muuttanut jo Espooseen, mutta tämäkin on liian rauhaton ja kallis paikka.
Kommentit (49)
Yksi ihminen muuttaa 50km päähän Porvooseen ja se on sitten suuri muutos ja Helsinki menettänyt vetovoimansa? :D Tämä Sannakin käy töissä Pasilassa.
Tuusulasta tai Sipoosta peltojen keskeltä on kätevää käydä töissä tai koulussa Helsingissä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Yksi ihminen muuttaa 50km päähän Porvooseen ja se on sitten suuri muutos ja Helsinki menettänyt vetovoimansa? :D Tämä Sannakin käy töissä Pasilassa.
Suurempi trendi menossa.
Ap, sano suoraan vaan! Sinulla ei ole rahaa asua Helsingissä!
Kyllä ne kokeiden tulokset ja pisteet määrittä esim opiskelupaikkoja.
Helsingissä on paljon ahkeraa ja koulutettua ulkomaalaistaustaista väestöä.
Porvoosta työssä käynti Helsinkiin toiminee , jos työpaikka on idässä tai jossain Vantaan Aviapoliksen ,Tammiston tienoilla.
Muuten jumitat ensin Lahdentiellä ja sen jälkeen kehillä ja vielä lisää , jos pitää yrittää jonnekin keskemmälle.
Jokainen tietenkin valitsee itse, minua ei tuohon rumbaan saisi.Ihan riittävää kun yrittää tämän kylän rajojen sisäpuolella ja julkisilla päästä jonnekin.
Muutimme 60 km Helsingistä. Työpaikat Vantaalla ja Espoossa. Työmatkat pitenivät mutta aikaa menee vain 10-15 min enemmän kuin ennen.
Paljon rauhallisempaa ja asunnot paljon halvempia. Nyt on varaa reissata ja nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Porvoosta työssä käynti Helsinkiin toiminee , jos työpaikka on idässä tai jossain Vantaan Aviapoliksen ,Tammiston tienoilla.
Muuten jumitat ensin Lahdentiellä ja sen jälkeen kehillä ja vielä lisää , jos pitää yrittää jonnekin keskemmälle.
Jokainen tietenkin valitsee itse, minua ei tuohon rumbaan saisi.Ihan riittävää kun yrittää tämän kylän rajojen sisäpuolella ja julkisilla päästä jonnekin.
Täällä pienessä kaupungissa minulta kestää joka paikkaan 5 minuuttia polkupyörällä. Jos työt alkaa kahdeksalta, voin herätä puoli kahdeksalta eikä puoli kuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sano suoraan vaan! Sinulla ei ole rahaa asua Helsingissä!
Joo, ei ole rahaa kuten ei ole muillakaan työssä käyvillä. Helsingissä ei ole varaa asua kuin rikkailla ja sossupummeilla.
Vaimo lähetti eilen viestin Helsingistä ohikulkumatkalla,"kamala kaupunki,paljon idi-ootteja ja narko-maaneja".
Etätyöt mahdollistavat tämän. Ennen oli pakko matkustaa toimistolla ja siksi lähempänä oli pakko asua. Nykyään toimistolla ei tarvitse käydä niin usein.
Pendelöijä kirjoitti:
Tuusulasta tai Sipoosta peltojen keskeltä on kätevää käydä töissä tai koulussa Helsingissä. 😂
Niin on! Tuusulan Jokelasta tulee vielä junakin Helsinkiin noin puolessa tunnissa! En ikinä muuttaisi Helsinkiin, kun sieltä olen kerran pois päässyt.
Helsinkin on ihan hyvä vaihtoehto, jos tekee mieli muutta lähi-itään asumaan, mutta jostain syystä siihen ei ole mahdollisuutta.
858
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole yksi eikä kaksi eikä muutos alkanut viimeisen parin vuoden sisällä. Helsingin (ylimielinen) johto tuntuu tekevän kaupungista tarkoituksella epähoukuttelevaa ja varsinkin nuoremmille sukupolville liian kallista jos ei ole perintöasuntoa. Perintöasunnotkin tosin on nuoremmille sukupolville liian kalliit jos ei jää myös käteistä verojen maksuun eli omaisuus tuppaa kasaantumaan entisestään rikkaille.
Töissäkäynti muualta taas on liikennepolitiikan vuoksi tehty hankalaksi ja kohta katoaa varmaan firmatkin kun ei ole duunareita ja kaupungin sisäiset matkat kestävät kauan. Siinä sitä kaukonäköistä "kestävän kehityksen" politiikkaa.
Sais ainakin valtion työpaikat siirtää muualle Suomeen.
En ole ikinä ymmärtänyt sitä, mikä porukkaa niin kovin sinne pääkaupunkiseudulle vetää. Kalliit vuokrat, liikenne ei kulje, liikaa ihmisiä, paljon rikollisuutta ja betonihelvettiä muutenkin.
Kyllä niitä hyviä kouluja ja työpaikkoja on muuallakin. Varmaan enemmänkin, kun ei puoli Suomea hae samaan paikkaan.
Pikkukaupungissa koko elämäni asuneena halusin nyt ison kaupungin menoa katsomaan. Ei käynyt Helsinki mielessäkään, muutin Tampereelle. Jyväskylässä ja Turussakin olisi ollut paljon hyvää. Miksei näihin niin haluta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole yksi eikä kaksi eikä muutos alkanut viimeisen parin vuoden sisällä. Helsingin (ylimielinen) johto tuntuu tekevän kaupungista tarkoituksella epähoukuttelevaa ja varsinkin nuoremmille sukupolville liian kallista jos ei ole perintöasuntoa. Perintöasunnotkin tosin on nuoremmille sukupolville liian kalliit jos ei jää myös käteistä verojen maksuun eli omaisuus tuppaa kasaantumaan entisestään rikkaille.
Töissäkäynti muualta taas on liikennepolitiikan vuoksi tehty hankalaksi ja kohta katoaa varmaan firmatkin kun ei ole duunareita ja kaupungin sisäiset matkat kestävät kauan. Siinä sitä kaukonäköistä "kestävän kehityksen" politiikkaa.
No muutokset menevät sykleinä. 20-vuotta sitten porukka muutti innoissaan Nurmijärvelle ja Kirkkonummelle omakotitaloihin. Hetken päästä moni huomasi että oli lopulta aika kallista kun piti olla kaksi autoa että pääsi liikkumaan ja koko ajan oli ajamista sinne ja tänne kun palvelut olivat kaukana. Sitten trendi käänty siihen että lapsiperheetkin muuttivat jälleen lähemmäs keskustaa. Ja tätä on nyt eletty viimeiset 10 vuotta.
Nyt voi olla sitten taas heilahdus toiseen suuntaan mutta on naivia ajatella että kyse olisi jostain kaupungin kaikenpuolisesta kamaluudesta tai että kukaan ei enää haluaisi asua kaupungissa. Ihmiset vain hakevat sitä asumismuotoa ja -paikkaa joka juuri heille sopii parhaiten.
Eipä tuo Oulukaan enää turvallinen ole. Vain maaseudut ovat enää turvallisia.