Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edellinen pomoni palkkasi vain pohjanmaalaisia.

Vierailija
04.12.2018 |

Kaikki oli jotain Vaasan amk:n tradenomeja kotoisin Kauhavalta jne.

Ei ollut yhteistä huumoria.

Minä stadissa syntynyt pohjoiskarjalainen tunsin olevani kuin jossain missä kukaan ei ymmärrä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kainuulainen. Itselläni on vain kohtuudella kokemusta pohjalaisista, mutta pari kaveria, jotka ovat olleet opiskelemassa Seinäjoella, ovat kertoneet kokemuksenaan, että siellä ei kukaan ymmärrä. Jopa paljon vieraita sanoja käytössä. Huumorin erilaisuudesta puhumattakaan.

Vierailija
2/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella miten erilaisia olemme, pohjalaiset, kainuulaiset, savolaiset ja karjalaiset... kukaan ei ymmärrä toistaan 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalaisia, ei pohjanmaalaisia.

Vierailija
4/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno työpaikka, sinne haluaisin 😊 T. Koti-ikävää poteva Hämeeseen joutunut

Vierailija
5/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalaisilla on selvästi ahkera maine. Itsekin olen pohjanmaalta ja minulle on suoraan sanottu täällä pks:lla, että teitä pohjalaisia palkkaa mielellään. Olemme kuulemma luotettavia ja teemme sovitut työt ajoissa (se mikä luvataan pidetään). Itse en ollut koskaan ajatellut, että pohjalaiset jotenkin poikkeisivat muista työntekijöistä.

Vierailija
6/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yritetähän, mutta priimaa pukkaa tulemahan

Vierailija
7/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en palkkaa itäsuomalaisia enkä oululaisia. Lusmuja.

Vierailija
8/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki oli jotain Vaasan amk:n tradenomeja kotoisin Kauhavalta jne.

Ei ollut yhteistä huumoria.

Minä stadissa syntynyt pohjoiskarjalainen tunsin olevani kuin jossain missä kukaan ei ymmärrä.

Miten sinä siis sinne töihin pääsit?

Vierailija
9/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla arvostetaan pohjalaista asennetta.Annetut työt tehdään,eikä jaaritella ja kaarrella(savolaiset). Huumorista en osaa ottaa kantaa.

Vierailija
10/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en palkkaisi epäluotettavia karjalaisia. Sukumme pakeni vaimoja ryöstäviä karjalaisia jo v. 1630.

Vierailija
11/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-öööh, pohja on ihan eri paikka ku pohjanmaa. :D pohjanmaata ei todellakaan lausuta "pohja"

ja joo, mua välillä ahdistaa pohjanmaalasten puhetyyli, sellanen ihmeen sisänen aggressio aina mukana ja sellanen raskas puhetyyli joka jyrää muut.... ja sit se huumori, joka oikeesti on rasittavaa.... ja sellasii ylpeitä viel, kaiken lisäks, mut oikeesti huono itsetunto.

Vierailija
12/16 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pohjanmaalaset on myös joskus hauskoja, niiden huumori ei oo sellasta muita dissaavaa. :DD se on hyvä puoli. :)

Vierailija
13/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla arvostetaan pohjalaista asennetta.Annetut työt tehdään,eikä jaaritella ja kaarrella(savolaiset). Huumorista en osaa ottaa kantaa.

Olin aikoinaan esimiehenä harjoittelutilalla (maatalous) ja havaitsin pohjalaisten poikkeuksellisen ahkeruuden ja luotettavaisuuden! Samaa ei voi ikävä kyllä sanoa savolaisista ja karjalaisista!

Vierailija
14/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden, tulvii pohjanmaa.

Vierailija
15/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä, keskipohjalainen, ymmärrän ihan sujuvasti eteläpohjalaisia ja pohjoispohjalaisia. Ymmärrän myös hämäläisiä sekä savolaisia. Yhteistä huumoriakin löytyy. Opiskeluympyröissä löytyi varmaan porukkaa kaikista maakunnista. Ihan hyvin meillä synkkasi. Parhaat kaverit löytyi eteläpohjalaisista ja kainuulaisista. Yhteyksiä on pidetty vielä 20v. valmistumisen jälkeen.

Vierailija
16/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-öööh, pohja on ihan eri paikka ku pohjanmaa. :D pohjanmaata ei todellakaan lausuta "pohja"

ja joo, mua välillä ahdistaa pohjanmaalasten puhetyyli, sellanen ihmeen sisänen aggressio aina mukana ja sellanen raskas puhetyyli joka jyrää muut.... ja sit se huumori, joka oikeesti on rasittavaa.... ja sellasii ylpeitä viel, kaiken lisäks, mut oikeesti huono itsetunto.

Kyllä ihmisistä käytetään nimitystä pohjalainen. 

t: keskipohjalainen joka on siis lähtöisin Keski-Pohjanmaalta. Suomen pienimmästä maakunnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän