Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkava muistisairaus?

Vierailija
04.12.2018 |

Toinen vanhemmistani (en halua kertoa kumpi) on alkanut puuttumaan jatkuvasti ulkomuotooni. En ole IKINÄ ollut lihava, koko teini-iän olin muutaman kilon päässä alipainosta ja nykyään olen painavampi, mutta en mikään läskitankki. Yksikään lääkäri ei ole koskaan puuttunut painooni mitenkään, paitsi teininä ollessani terkkari sanoi, että paino ei saa laskea ollenkaan. Oli kirjaimellisesti 200 gramman laihtumisestakin huolissaan. Muistan sen kuin eilisen. Itse en ymmärtänyt, miksi se on niin vakavaa. En ymmärtänyt kuinka hoikka olin.

Vanhemmalla iällä painoni on ollut about sama jo vuosia. En käy vaa'alla jotta en ruokkisi syömishäiriöistä mieltäni. Ei siitä sen enempää.

Nykyään minulla on lääkitys ja sen aloittamisen jälkeen en ole enää pystynyt kontrolloimaan kroppaani. En silti ole mikään läskitankki, edelleenkään.

Joka tapauksessa, pitkän tauon jälkeen tapasimme vanhemman kanssa ja kadun sitä edelleen. Kunpa olisin tiennyt millainen soppa siitä syntyy. Heti ensimmäiset sanat olivat, että olenko raskaana. Haista v*ttu. Ensinnäkin mahani turpoaa kaikesta mitä laitan suuhuni ja toiseksi tuollainen on vain törkeää.

Sen tapaamisen jälkeen en ollut yhteydessä pariin kuukauteen. Sen jälkeen vanhempi ei ole kertaakaan ollut pahoillaan, vaan "huolehtimisen" varjolla jatkaa ja jatkaa ja jatkaa kaikkeen puuttumista. Oli se rahankäyttö, asuinpaikka, kroppa, aivan kaikkeen hän puuttuu ja yrittää määrällä. Kyselee muka vaivihkaa, että tuleeko harrastettua hyötyliikuntaa, olenko käynyt erilaisissa testeissä terveyden vuoksi. Mitä helvettiä?

Yksikään lääkäri ei ole koskaan puhunut minulle noin, mutta yhtäkkiä vanhempi on kokenut oikeudekseen kajota minuun tuolla tavalla. Koen tuon erittäin törkeänä ja nöyryyttävänä. Kuin olisin joku läskikasa, joka tarvitsee elämäntaparemontin ja kyttäämistä.

Minä olen nuori nainen jonka paino ei ole tasan sama kuin joskus pari vuotta sitten, koska minulla on lääkitys. Olen lyhyt ja vaatekoko on yhtä kokoa isompi kuin aiemmin. Sehän on noin viitisen kiloa, eli aivan totaalisen järkyttävä muutos.

En tajua minkä takia vanhempi ei voi jättää minua ja ulkonäköäni rauhaan!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen vanhempaan olen jo katkaissut välit ja hyväksynyt, että hän on mitä on. Hän sai minut lapsena pelkäämään, masentumaan ja inhoamaan itseäni. Ikinä ei pyytänyt anteeksi mitään. Lopulta vuosia sitten päätin, että riittää. Enää en ole yhteyksissä häneen. Näköjään sama on edessä toisenkin vanhemman kanssa, koska hän kokee oikeudekseen kohdella minua törkeästi omien ongelmiensa takia. Ap

Vierailija
2/8 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi on sinusta huolestunut ja haluaa auttaa. Olen pahoillani kaikista oireistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi on sinusta huolestunut ja haluaa auttaa. Olen pahoillani kaikista oireistasi.

Huolestunut siitä, että en nyt ole tasan samankokoinen kuin aiemmin? No, se on elämää. Ainakaan en nykyään halua koko ajan kuolla jne. Ei hänkään ole samankokoinen kuin aiemmin eikä yhtä nuoren näköinen, mutta en koe asiakseni hokea päivästä toiseen, että oletko harkinnut jotain kirurgin palveluja yms.

Vierailija
4/8 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Sinun ventovieraan ei tarvitse olla "pahoillasi" minun asioistani.

Vierailija
5/8 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko oireisiisi kireys ja hermostuneisuus?

Olet läski!

Vierailija
6/8 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet läski!

Tämähän eskaloituikin äkkiä!

Vierailija
7/8 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet läski!

Jaa, no en ole. Et ehkä ymmärtänyt lukemaasi, mutta sinähän oletkin lievästi kehitysvammainen mikäli oikein ymmärsin. Ap

Vierailija
8/8 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet läski!

Jaa, no en ole. Et ehkä ymmärtänyt lukemaasi, mutta sinähän oletkin lievästi kehitysvammainen mikäli oikein ymmärsin. Ap[/quote

Anteeksi. En halua levittää pahaa mieltä enkä epäsopua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi