Tapailemani mies ihmetteli kun luin kirjaa "miks sä luet kun ei koulun jälkeen ole enää ollu pakko"
Ei ymmärtänyt miksi luin vapaaehtoisesti kirjaa, vaikka selitin että pidän lukemisesta ja kirjoista. Hoki "no et oo tosissas" Olemme melkein 30-vuotiaita.
Kommentit (27)
Ja sinä jäit kuuntelemaan tuollaista hokemista ja selittelemään lukemistasi? Miksi? On niin ihq tyyppi?
Hei oikeasti, ei kukaan usko satuasi.
Tää vois olla ihan tottakin. Oon keränny kirjoja ja lukenutkin niitä ja pidän niitä olkkarin hyllyssä näkyvillä. Aina löytyy joku joka ei ymmärrä miten joku toinen lukee vapaaehtoisesti. No, eipä yleensä kutsuta uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tää vois olla ihan tottakin. Oon keränny kirjoja ja lukenutkin niitä ja pidän niitä olkkarin hyllyssä näkyvillä. Aina löytyy joku joka ei ymmärrä miten joku toinen lukee vapaaehtoisesti. No, eipä yleensä kutsuta uudelleen.
No ei kyllä voisi.
Miksi helvetissä kukaan tuollaista häviäjää "tapailisi"?
Ymmärrän hyvin pointtisi, ei kutsuta uudelleen mutta sama pätee tuohon väitettyyn seurustelukumppaniin... Se olisi moro tuollaisen tyypin kanssa jo hyvin paljon ennenkuin päästäisiin siihen pisteeseen että kukaan näkisi minua kotonani, kirjaa lukemassa tai mitään muutakaan tekemässä.
Sitäpaitsi oikeasti, _kukaan_ ei tulisi asiaa minnekään vauva.fi:lle päivittelemään vaan pistäisi ukkelin ulos ja häpeäisi hiljaa omaa typeryyttään.
No ei tuo vielä ihan täys syy ole hylätä. Mäkin rakastuin vähän junttiin mieheen joka ei varmasti ole lukenut kirjan kirjaa ennen tapaamistamme ja kaikki ammatilliset koulutukset jääny kesken. Itse olen korkeakoulutettu yrittäjä. Mutta miehellä on sydän kultaa, rakastava ja ihana ja rakastelee mua niin intensiivisesti että huh... joo. En laita vaihtoon vaikka emme analyyttisia keskusteluja hirveästi käykään. Ja on löytänyt vähän kirjojen maailmaakin mun kautta. Arvostan sitä että tulee vastaan mun maailmaa, kasvattaa minunkin halua ymmärtää hänen maailmaansa. Ja minussakin onneksi asuu pieni ja välillä vähän isompikin juntti.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo vielä ihan täys syy ole hylätä. Mäkin rakastuin vähän junttiin mieheen joka ei varmasti ole lukenut kirjan kirjaa ennen tapaamistamme ja kaikki ammatilliset koulutukset jääny kesken. Itse olen korkeakoulutettu yrittäjä. Mutta miehellä on sydän kultaa, rakastava ja ihana ja rakastelee mua niin intensiivisesti että huh... joo. En laita vaihtoon vaikka emme analyyttisia keskusteluja hirveästi käykään. Ja on löytänyt vähän kirjojen maailmaakin mun kautta. Arvostan sitä että tulee vastaan mun maailmaa, kasvattaa minunkin halua ymmärtää hänen maailmaansa. Ja minussakin onneksi asuu pieni ja välillä vähän isompikin juntti.
Hokeeko hän koko ajan, että et ole tosissasi kun luet kirjoja, vaikka ei ole enää pakko?
Mitä sanoi blondi kun sai kirjan joululahjaksi? - Kirja minulle? Minulla on jo kirja!
No mutta kirjojen lukemattomuus ei välttämättä tee henkilöstä yhtään huonompaa eikä aina se lukeneisuuskaan fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai kun söpöä, taas yksi mamma miehenmuutosprojektinsa kanssa.
"Kyllä minä tuosta luolamiehen mörököllistä sivistyneen kasvatan..."
Turha sitten muita syytellä kun heräät totuuteen.
Jotkut elävät omaa elämäänsä, eivät kuvitteellisten henkilöiden kuvitteellista elämää.
Tuollainen olisi jo todella paha turn-off.
Tyyppi on moukka. Etsi itsellesi laadukkaampaa miesseuraa.
Oikeasti ap-mamma jättää mainitsematta että luki jotain harlekiinia ja mies huomautteli nimenomaan siitä
Harvat ihmiset lukevat älykästä kirjallisuutta. Silti he kuvittelevat, että lukeminen tekee heistä sivistyneitä.
Sama tilanne on klassisen musiikin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan et nyt ymmärrä lukemaasi. Mä en ole yrittänyt muuttaa miestä vaan hän on utelias mun maailmasta ja esim lukenut joitain kirjoja joita olen ylistänyt. En tiedä oletko sä jokin toisia ihmisiä muokkaava tyyppi vai vaan nais vihaa julistava perus u li. Sama se. Oon jo aikuinen niin tiedän tuollaiset toisen muokkaamiset ihan turhaksi. Ei mun kumppani ole täydellinen mutta kaukana siitä oon itsekin. Hän on kuitenkin mies joka saa mut hymyilemään joka päivä
Vaimo sanoi aikoinaan, että lukee mielellään kirjoja kunhan vain olisi aikaa.
20 vuoteen sitä aikaa ei ole löytynyt yhteenkään kirjaan. Sarjojen ja Youtube-videoiden katsomista se ajanpuute ei sen sijaan ole häirinnyt.
Mutta on hän silti ihana ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Harvat ihmiset lukevat älykästä kirjallisuutta. Silti he kuvittelevat, että lukeminen tekee heistä sivistyneitä.
Sama tilanne on klassisen musiikin suhteen.
Lukemisesta on todella paljon hyötyä vaikkei lukisikaan tuhatsivuisia filosofien tiiliskiviä. Se me sivistyneet tiedetään ;)
Parempi jopa lukea keskittyneesti Harlekiinia kuin vain suhata somessa keskittymättä mihinkään yli 5 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hokeeko hän koko ajan, että et ole tosissasi kun luet kirjoja, vaikka ei ole enää pakko?
Eikös sen voi ottaa positiivisesti? Tyyppi havahtui vasta tajuamaan, että koulussa halveksitut hikarit oikeasti olivat erilaisia ihmisiä kuin hän, eivätkä olleetkaan perseennuolijoita ja joukonpettureita. Jos hän on kehityskelpoinen tapaus, niin saattaa jopa tulla miettineeksi, olisiko omassa asenteessa ollut maailman sivu jotain vialla.
Kyllä näitä löytyy. Yksi parikymppinen nuori mainosti ylpeänä miten hänen ei ole tarvinnut peruskoulun jälkeen lukea mitään kieliä. Puhuimme saksan, englannin ja ruotsin opiskelusta kaverin kanssa ja hän tuli jysäyttämään uutisensa äärimmäisen ylpeänä itsestään kun vaihdoimme vertqiluja osaamisesta.
Olisin voinut odottaa tuollaista kommenttia eksältäni, jolta tuli vastaavia aivopieruja harvase päivä. Täytin kerran yhtä lomaketta hänen puolestaan ja jätkä alkoi vinoilemaan miten kirjaimet eivät meinaa pysyä samalla rivillä. Lopetin kirjoittamisen ja mietin ennen kuin tajusin että kundi oli aivan oikeasti tosissaan arvostellessaan kun kirjoitin J- kirjaimen siten kuin se oli koulussa opetettu, eli jiin alasilmukka viivan alle ja k- kirjaimen tukiviiva vai miksi sitä haluaisi kutsua on pidempi kuin muut kirjaimet. Kun viimein sain varmistuksen asialle, niin kundi ei edelleenkään tajunnut vaan sai taas leiman lisää todisteeksi tyhmyydestäni. Hän oki käsittääkseni käynyt ihan normaalin peruskoulun, eikä tämä ollut ainoa outo heitto.
Työpisteemme siivooja ylpeili miten heillä on nyt sisustusviikot kotona ja kaikki turha lähtee pois. Kirjat lähtevät ensimmäisenä, koska ne ovat aivan turhia ja rumia sisutuksessa ja lisöksi lähtevät viinilasit sillä nekin ovat hänen makuunsa juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan et nyt ymmärrä lukemaasi. Mä en ole yrittänyt muuttaa miestä vaan hän on utelias mun maailmasta ja esim lukenut joitain kirjoja joita olen ylistänyt. En tiedä oletko sä jokin toisia ihmisiä muokkaava tyyppi vai vaan nais vihaa julistava perus u li. Sama se. Oon jo aikuinen niin tiedän tuollaiset toisen muokkaamiset ihan turhaksi. Ei mun kumppani ole täydellinen mutta kaukana siitä oon itsekin. Hän on kuitenkin mies joka saa mut hymyilemään joka päivä <3. Ei tosiaan kannata yhden ”junttikommentin” takia ketään heivata. Kaikissa vikamme :D
Pahoitteluni, tuolla tekstintuottotaidolla kukaan ei usko sinua korkeakoulutetuksi.
Yrittäjä saatat toki siitä huolimatta olla, mutta tämäkin on erittäin epätodennäköistä.
Etkö vaan voisi rehellisesti kertoa olevasi laitoshuoltaja, joka lukee korkeintaan Seiskaa silloin kun sattuu röökaamiseltaan ehtimään?
Jos tuo on totta, niin en suosittele kehittämään syvempää suhdetta tuohon kaiffariin.