Pilottitakki ja maiharit on nykyään täysin hyväksyttyjä vaatteita. Onko mikään muu tyyli kokenut noin rajua muutosta näin lyhyessä ajassa?
20 vuotta sitten se oli täysin skinien leimaama tyyli. Nyt naistenlehtienkin pakottama.
Kommentit (40)
No kyllähän se edelleen on totaalisen ääliön tyyli vaikka ei olisikaan ainoastaan skineille.
Olen syntynyt 1980 ja vietin teinivuoteni Mikkelissä, missä oli ysärillä massiivinen skiniongelma. Omistin itsekin pilotin mutta pidin sen kanssa lenkkareita, ei ikinä maihareita ! Maiharit ja pilotti olivat pahaenteinen yhdistelmä.
Trenssistä taas on tullut "itsensäpaljastajien takki" vaikka aiemmin se oli hieno takki.
Huppari ja lippis on nykyään aikuisten miesten vaatteita
Enpä usko että Ukrainan sodan myötä kovin tykätään armeijapukeutumisesta
Teinitytöillä Matti Nykäsen farkut jalassa.
Eikö nämä ole nyt muotia ysärityylin myötä?
Minkälainen hius- tai tukkamalli sopisi parhaiten pilottitakin ja maihareiden jatkoksi?
Ihanaa kun maiharit on taas muodissa. Olenkin käyttänyt niitä vasta 30 vuotta ja nyt olen taas aallonharjalla.
Niillä maihareiden nauhojen väreillä oli aiemmin tietty merkitys tai viesti, nykyään tuskin väliä.
Laitoin kuitenkin keltaiset. ⚂
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen hius- tai tukkamalli sopisi parhaiten pilottitakin ja maihareiden jatkoksi?
McGyver tyylinen takatukka ;)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun maiharit on taas muodissa. Olenkin käyttänyt niitä vasta 30 vuotta ja nyt olen taas aallonharjalla.
Komppaan! 🎸
Ei kai pilottitakissa ja maihareissa mitään muuta "kiellettyä" ollut, kuin se, että niitä käytti kaikki peräkylien rockabilly/psychobilly -juntit, joihin suurin osa kansasta ei halua tulla rinnastetuksi.
Tampereen keskustassa on tyylikästä muotia. Ei näy pilotti takkeja eikä skinejä vaan kauniita, hyväkroppaisia naisellisia naisia ja asiallisia miehekkäitä miehiä. Aloittaja asuu varmaan jossain perähikiällä tai Hervannan helvetissä tai liikkuu juoppo/narkki piireissä..
Hienoa! Homoseksuaalisen alakulttuurin suosima asukokonaisuus on tullut osaksi mainstraemia.
Vierailija kirjoitti:
Taas? Eikö DrMartensit ole olleet jo pitkään muodissa, varmaan menossa jo taas pois? Itse oon käyttänyt koko ajan maihareita, enkä ole kokenut itseäni erityisen epätrendikkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Homoseksuaalisen alakulttuurin suosima asukokonaisuus on tullut osaksi mainstraemia.
Yhteiskunta on avautunut myös seksuaaliselle vähemmistöille ja tuo on selvästi tietynlainen kunnianosoitus siihen suuntaan.
Silloin kun itse olin nuori niin addun verkkarit oli vaan nolot ja niitä käytettiin koulun sisäliikuntatunneilla. Nykyään muotia
Lenkkareita katsottiin kieroon, seki oli noloa jos kouluun meni lenkkareissa. Sai heti juntin maineen. Nykyään neki ok arkipukeutumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
McGyver tyylinen takatukka ;)
Sitä kun joku uskaltaisi rokata eikä vain hipsteri-ironisesti
:O