Ei taaskaan kutsua työhaastatteluun
Pitäisikö miettiä uudelleenkouluttautumista?
T. 26v KTM joka tekee edelleen töitä perus aspana.
Kommentit (70)
Sympatiat AP:lle. KTM on hyvin työllistävä, jos pääaineena on laskentatoimi. Ja varsinkin jos hakeutuu IT- alalle. Mä kyllästyin controllerin töiden hakemiseen, koska niitä töitä ei tuntunut Tampereen alueella irtoavan. En edes päässyt haastetteluihin vaikka mulla on siitä työstä jo entuudestaan kokemusta.
Päätin tehdä vaihdoksen uran suunalla. Haleuduin IT- alalle, mutta finapuolelle. IT- puolella on huutava pula fina-konsulteista ja hakeuduin siihen työhön konsulttiyritykseen. Sain paikan heti ja palkka on hyvä (hiukan alle 5000 eur/kk). Ei kannata pyrkiä Acc*nturelle tai Ti*dolle. Koita ensin pienempiä konsulttifirmoja ja sitten kun on muutama vuosi kokemusta hakeudu vaikkapa So*italle tms.
Oletko miettinyt tällaista vaihtoehtoa?
Näköjään kommenttiani ei julkaistu. Tiedä sitten mikä siinä oli loukkaavaa.
No kuitenkin, ärsyttää kun täysin vanhempiensa avulla työllistynyt koulukaverini jaksaa aina kehua miten helppoa hänelle oli saada töitä. Ei myöskään jaksa ymmärtää työttömien asemaa.
Kaveri jaksaa aina selittää miten "tekemällä yhen sivun CVn saa aina töitä". Pyysin laittamaan hänen CVn + hakemuskirjeen minulle malliksi. No eihän ne kummoisia ilmestyksiä olleet.
Joo. Olen katkera, mutta en jaksa sitä kun ihmiset vouhkaavat aiheettomasti omasta paremmuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Sympatiat AP:lle. KTM on hyvin työllistävä, jos pääaineena on laskentatoimi. Ja varsinkin jos hakeutuu IT- alalle. Mä kyllästyin controllerin töiden hakemiseen, koska niitä töitä ei tuntunut Tampereen alueella irtoavan. En edes päässyt haastetteluihin vaikka mulla on siitä työstä jo entuudestaan kokemusta.
Päätin tehdä vaihdoksen uran suunalla. Haleuduin IT- alalle, mutta finapuolelle. IT- puolella on huutava pula fina-konsulteista ja hakeuduin siihen työhön konsulttiyritykseen. Sain paikan heti ja palkka on hyvä (hiukan alle 5000 eur/kk). Ei kannata pyrkiä Acc*nturelle tai Ti*dolle. Koita ensin pienempiä konsulttifirmoja ja sitten kun on muutama vuosi kokemusta hakeudu vaikkapa So*italle tms.
Oletko miettinyt tällaista vaihtoehtoa?
Olen miettinyt. Minulka on tälläkin hetkellä hakemuksia sisässä.
"Kyllä niitä töitä löytyy kun kasvatat hakualuetta vaan, ei pidä katsoa pelkästään mollista, kokeile avoimia hakemuksia".
Näihin vinkkeihin hajoaa pää.
Hae poliisikouluun. Voit sitä kautta päästä yllättäviin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
No kuitenkin, ärsyttää kun täysin vanhempiensa avulla työllistynyt koulukaverini jaksaa aina kehua miten helppoa hänelle oli saada töitä. Ei myöskään jaksa ymmärtää työttömien asemaa.
Kaveri jaksaa aina selittää miten "tekemällä yhen sivun CVn saa aina töitä". Pyysin laittamaan hänen CVn + hakemuskirjeen minulle malliksi. No eihän ne kummoisia ilmestyksiä olleet.
Joo. Olen katkera, mutta en jaksa sitä kun ihmiset vouhkaavat aiheettomasti omasta paremmuudestaan.
Opiskelukavereistani moni työllistyi vanhempiensa avustuksella tai muuten suhteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelukavereistani moni työllistyi vanhempiensa avustuksella tai muuten suhteilla.
Eikä siinä mitään väärää ole. Mutta se ei oikeuta katsomaan muita alaspäin jos itsellä käy tuuri.
Miten siis eikö jokin opiskelijalle/kokemattomalle suunnattu assistentto ym. tehtävä olisi yksi vaihtoehto? Ovat usein osa-aikaisia, mutta saisi ainakin jalkaa oven väliin. Itse olen myös valmistuneena päässy harjoitteluun. Aarresaaressa esim. paljon niitä auki, mutta toki jotkin ovat vain opiskelijoille. Mihinkään isoihin traineeohjelmiin en ole hakenut.
Kieltämät tähti johonkin toimistoassisten osa-aikapestiin verrattuna tuo Saksaan muutto kuulostaa paljon paremmalta idealta, rohkeasti vain.
Vierailija kirjoitti:
AP tässä. Kiitos kaikille viesteistä. Ajattelin pikakerrata saksan opintoja ja vuoden vaihteen jälkeen hakeutua töihin muualle.
Minua aidosti vituttaa tämä nykytilanne. Miten tämä on mennyt tähän, että jokaiseen paikkaan on 100 hakijaa? Ja ylipäätään minkälainen superihminen ne vähäiset paikat vie.
Jos ulkomaille työllistyn niin tarjoan teille kaikille virtuaalikaljat.
Kiitos, minulle riittääkin virtuaalikänni ihan oikeasti.
Moni työpaikkailmoitus on esillä vähän tavan vuoksi. Oikeasti se työ on annettu kaverille.
AP tässä. Kiitos kaikille viesteistä. Ajattelin pikakerrata saksan opintoja ja vuoden vaihteen jälkeen hakeutua töihin muualle.
Minua aidosti vituttaa tämä nykytilanne. Miten tämä on mennyt tähän, että jokaiseen paikkaan on 100 hakijaa? Ja ylipäätään minkälainen superihminen ne vähäiset paikat vie.
Jos ulkomaille työllistyn niin tarjoan teille kaikille virtuaalikaljat.