Kertokaapas, mistä rahat työttömän silmälaseihin?
Näkötarkastuksessa todettiin, että tarvitsisin jo moniteholasit, etenkin autoa en saisi enää ajaa ilman ns. kaukonäköön tarkoitettuja silmälaseja, mutta ei ole varaa.
Ei työttömyyspäivärahat riitä silmälaseihin, eikä hammaskaluston korjaamisiin yms.
Toimeentulotukea en saa, koska puolisolla sen verran tuloja, ettei myönnetä minulle mitään. Sitä paitsi puolisonikin tarvitsee uusia vanhat silmälasinsa, ja nehän maksaa ihan hirveästi.
Kommentit (33)
No se pitää säästää, kuten työssäkäyvänkin.
Mulla lasit halvimmillaan yli 200 ja ei niihin noin vaan rahaa irtoa.. Monta kuukautta paan muutaman kympin sivuun että ne saan.
Ei tuu kukaan auttamaan.
Fattasta, siis kunnalta toimeentulotukena.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lasit halvimmillaan yli 200 ja ei niihin noin vaan rahaa irtoa.. Monta kuukautta paan muutaman kympin sivuun että ne saan.
Ei tuu kukaan auttamaan.
Minunkin tekisi mieli säästää silmälaseihin, kun ensi vuoden aikana on varmaan pakko uusia. Silmäsairauden takia lasini maksoivat viimeksi yhteensä n. 1000 euroa.
Harmi vain, että säästäminen pitää tehdä jemmaamalla käteistä, koska jos en vieläkään löydä töitä, joudun alkuvuodesta hakemaan toimeentulotukea.
Nyt varmaan tarttis mennä töihin ja säästää
Vierailija kirjoitti:
Luotollinen Visa.
Vai tarkoititko luonnollinen Visa?
Naiset saavat aina rahaa avaamalla saksensa.
Zenni Opticalilta tilaat eikä maksa paljoa. Siellä laitetaan tarkat tiedot silmälasireseptistä ja ainakin mulla olleet aina hyvät. Kaukolasit saa kuluineen alle 20 €, monitehot muutaman kympin enemmän. Kannattaa tutustua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu kukaan auttamaan.Minunkin tekisi mieli säästää silmälaseihin, kun ensi vuoden aikana on varmaan pakko uusia. Silmäsairauden takia lasini maksoivat viimeksi yhteensä n. 1000 euroa.
Harmi vain, että säästäminen pitää tehdä jemmaamalla käteistä, koska jos en vieläkään löydä töitä, joudun alkuvuodesta hakemaan toimeentulotukea.
Miksi et hae maksusitoumusta silmälaseihin samalla kun joudut hakemaan sitä toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu kukaan auttamaan.Minunkin tekisi mieli säästää silmälaseihin, kun ensi vuoden aikana on varmaan pakko uusia. Silmäsairauden takia lasini maksoivat viimeksi yhteensä n. 1000 euroa.
No sitten jemmaat käteistä. Niin jemmaan minäkin. Kauppareissulla 20 e automaatista ja patjan väliin. Ikävä kyllä se meinaa sitä, että jotain muuta jää hankkimatta.
No juuri tätä varten ihmisillä pitäisi olla "hätävaratonni" aina tilillä säästettynä.
Käytän itse monitehoja, ja Nissenillä on paras hinta/laatusuhde 120-150e saa ihan hyvät.
Ja Dave Ramseyn Total money makeover-kirja kirjastosta.
Jokainen on vastuussa omasta elämästään, ja aina voi tehdä muutoksia oman talouden tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja turha on tulla neuvomaan köyhille osamaksulla tekemään hankintojaan, sehän se vasta kalliiksi tuleekin.
Paskapuhetta, että osamaksu olisi aina kallis. Silmälasit saa usein ostettua jopa täysin kuluttomalla osamaksulla, jolloin lopullinen hinta on täsmälleen sama kuin jos maksaisi kaiken kerralla pois.
puoliso vaan maksaa silmälasit ymm.Toimentulo tukena er saa mitään.Katsotaan lain mukaan puoliso kuuluu toista elättä.ja eiköh'n yhteistulonnen ole yli kela etuksien katon.Auto myntiin.Sillä rahalla rillit. Hamasläkri varaa ajt ulkonen sektori.Käyt vaikka vaimon tilipäivänä aina kalustoasi hoitamassa.Niin kerralla ei isoa laskua tule.
Lensway. Eka käyt näöntarkistuksessa että voit lähettää ne vahvuustiedot. Sit valkkaat 4 kehykset jotka tulee kotiin sovitettavaksi. Valkkaat niistä sopivat ja muut lisäpalvelut. Ei tarttenu maksaa liikkeen palvelusta.
Jos on paljon vahvuuksia, ei voi käyttää noita tarjouksia. Joko niissä on rajana esim max 4 voimakkuus, ja/tai ohennus maksaa satasia päälle.
Ja käytännössä se ohennus on pakollinen vahvoilla linsseillä, koska linssi ei yksinkertaisesti mahdu kehykseen liian paksuna, tai laseista tulee niin painavat ettei niitä voi käyttää.
Esim itsellä on miinus 7, ja halvimmalla mahdollisella ohennuksellakin (noin sata-150e lisähintaa) linssi on vielä niin painava että jo tunnin päästä lasit on pakko ottaa pois, kun ne aiheuttavat päänsärkyä ja nenässä on syvä painauma. Ja näillä vahvuuksilla ne lasit olisi pakko olla joko ajan päässä.
Eli ei ne halpislasit aina ole vaihtoehto.