Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*SYYSYSTÄVIEN04 TORSTAI*

11.05.2006 |

Pinoon mars! :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paska juttu toi KEla!!!!!

Mä pojan aikaa valitin äp-rahasta ku vihdoin tuli päätös ja takautuvat maksut ni sit ne veiki sen ku olivat siinä ootellessa maksaneet asumistukea!!!

jatu

Vierailija
22/28 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin eilen niin täpinöissäni enkelin uutisista että kun pari kaveria tuli käymään niin hyvä, etten niillekin kertonu että Enkeli saa vauvan. Oisivat ehkä hiukan ihmetelleet...

Vihdoinkin hetki rauhaa, Idan päiväunille nukahtamiseen meni 1½h, koska tossa meidän parvekkeen takana on tollasta pusikkoa ja metsää ja sitä sit just harvennettiin ja kova meteli oli. No sain sit tarpeekseni siitä metelistä ,asutaan viel ekassa kerroksessa, ei maan tasalla kuitenkaan, ja se kuulu siis todella hyvin. Lisäks noi työmiehet vielä huuteli toisilleen kaikenlaista. Pakkasin vesipullon ja juotavaa mukaan, et meen pihalle istumaan, siinä on sellanen puutarhakeinu ja laitan Idan varjoon puun alle. No päästiin pihalle niin samalla hetkellä ne traktorit ajo pihaan, että ne siistii siitäkin pusikkoa. Ei muuta kun ylös takasin, ja Ida olikin jo ihan yliväsyny ja nukahtamisessa kesti ja kesti. Sisällä kun ei edelleenkään Ida suostu nukkumaan.

Lempilelu: Legot, kirjat, piirtäminen ja muumilaiva. Eilen ostin ton muumilaivan kun oli puoleen hintaan, se on Idasta niin ihana. Lisäksi Ida tykkää pukea kaikenlaisia vaatteita ylleen, esim. pipoja, mekkoja, kenkiä jne. Sit Ida tykkää siitä et mä kirjotan sanoja paperille, ja sanon aina ne kirjaimet esim. I-D-A Ida, Ä-I-T-I äiti jne.

Äitienpäivälahja-askartelua on meillä vielä edessä, ostin sellasia luonnonvaaleita kangaskasseja ja niihin kirjoitetaan Mummi ja painetaan Idan jalanjäljet. Yhteensä noita kasseja tehdään 5, kun on vielä 3 isoisoäitiäkin elossa. No siinä on huomiseksi hommaa.

Harmi Lila sitä Kelan-juttua. Se on kyllä sellanen laitos ettei toista ole. Sillon ku mies pääsi intistä pois niin kävin viemässä muutosilmoituksen asumistukeen. Kysyin sitten, että ehtiikö se päätös ennen seuraavan kuun alkua, etteivät maksa liikaa mulle. No ei kuulemma ehdi. Totesin sitten, että no säästän sen summan ja maksan kerralla pois. Siihen se virkailija totes, että sen voi maksaa tosi pienissä erissä pois, minä taas että maksan sitten kerralla ja virkailija ei vaan ymmärtäny miks joku haluais maksaa kerralla pois, jos on saanut liikaa tukea :)

Lähes kaikki tenttiarvosanat on jo tullu, ihan hyvältä näyttää ekan vuoden jälkeen. Kevään tentit meni vähän heikosti (siis muutama kolmonen...hmm) mutta näyttäis et keskiarvo olis lähellä neljää. Jipii, en ole kaikkein huonoin.

Huh, hurjalta kuulosti Lillin onnettomuus. Ida on kanssa sellanen apina ja ikiliikkuja, ei toivoakaan et mä hetkeäkään saisin pihalla istahtaa. Ens olin innoissani kun meillä on tosi iso piha, paljon kallioita jne. nyt haluan pienen aidatun pihan, kiitos! Käytiin tänään puistossa ja siellä oli Idan päiväkotiryhmä myöskin. Ida vaan katsoi niitä, eikä sanonut mitään. Puristi tiukasti kädestä, että kai äiti meillä nyt on loma. Ihana :)

Meillä on muuten tossa pihalla sellainen puoliympyrän tai kaaren tai miten sen nyt sanoisi mallinen kiipeilyteline, korkeutta joku 160cm korkeimmasta kohtaa, ja Ida kiipeää sinne ylös. Vähän paha kun mä en oikein edes ylety auttamaan, kun on niin hankalan mallinen teline.

Ida sanoi pari päivää sitten ekan lauseen, eli Isi on Janne, mikä on ihan totta. Lisäksi totesi tänään ensin että kukkumaan (nukkumaan), mä kysyin, että mennäänkö johon Ida vastasi että kuka menee?

Oon vieny tilaa jo vaikka miten paljon, mut piti vielä kysymäni, et miten pitkiä teidän syystaaperot on? Ida on nyt n. 82cm (1v8kk) ja mietin, et onko se sitten niin lyhyt kun koko ajan kaupungilla, puistossa ym. ihmiset kyselee, että onko hän just vuoden täyttäny... Lisäks yks mamma kysy, et onko oppinu just käveleen, sanoin et reilu 9kk sitten. Se mamma oli ihan ihmeissään, et miten se on mahdollista, kun on vasta vuoden ikäinen???!!!! Pöh.

No jos hakis hiukka jätskiä, Ida teki jätskilakon, joten kaikki jää mulle ja miehelle. Tarjosin Idalle tänään herkkuruokaa, spagettia ja jauhelihakastiketta. Lisäks annoin niitä pakaste-miniporkkanoita, herneitä ja kukkakaalia. Mitä teki Ida? Jätti spagetin ja jauhelihakastikkeen syömättä, ihme lapsi :)

Moi moi!

Petra ja Ida

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onkin ollut vaikea pitää tätä teiltä salassa (sekä muilta kavereilta/sukulaisilta), etenkin kamalampina väsymyksen ja huonovointisuuden hetkinä! Vain muutamille harvoille kerroin aiemmin. Jotenkin ajattelin, että haluan tän alun odottaa. Että jos jotain ikävää olisi käynyt, niin ei sitten olisi ihan kaikille kertonut..mutta mieli olis moneen otteeseen tehnyt kertoa! :) Nyt on helpottavaa, kun ei tarvitse elää kaksoiselämää!!! ;)

Mulla oli tosiaan 3vkoa tosi ikävä olo, pahoinvointia 24h/vrk, en oksentanut kuitenkaan, vaikka sitä jopa toivoin. Syöminen vain pahensi oloa, kaikki yökötti, Nean syöttäminen painajaista, ruuat jäi laittamatta. Ei ollu noin kamalaa kun Neaa odotin, nautinto elämästä kaukana! Onneks meni pian ohi. Himoitsen lähinnä salmiakkia (Mättökaks pussin sammakoita) ja MegaLagu (kirjoitettiinkohan noin?)pussin lakuja! Ja että ottaa päähän, kun ei hirveästi niitä uskalla syödä.

La on 18.11. ja mä oon jo miettinyt kauhukuvia puistoreissuista ja pukemisesta ison mahan kanssa. kevät/kesävauva oli toiveissa, mut toisin kävi. Ja nyt oon kyllä ihan tyytyväinen, että Nea ehtii vielä omatoimisemmaksi. Tosin varmaan kamala uhma päällä ja mä oon miettinyt, et miten tästä selvitään. Mut kai (?) siitä selvitään. Toivon vaan, et päästäis ajoissa muuttamaan lähemmäks ystäviä, etten menetä mielenterveyttä täällä ilman kunnon kavereita. Nean vauva-aika oli traumaattinen, nyt toivon ja rukoilen parempaa!

Nea oli tosi väsynyt ja nukahti hetkessä (pitkästä aikaa), kun eilen jäi päikkärit lyhyiksi ja aamullakin heräs väsyneenä ja kiukkuisena. Melkein 2 tuntia oltiin ulkona, ihana aurinko vaikka tuuli olikin kylmä. Sataa vois vaikka yöllä, niin ilma raikastuisi!

Voi pientä Lilliä, onneksi hampaat tallella! Toivottavasti illan menot järjestyy, jaksamisia Ankkis!

Tea, toivottavasti pian selviää hormonijutut. Ihanaa, että oot niin positiivisesti kuitenkin jaksanut suhtautua. Olet ollut paljon ajatuksissa menneinä kuukausina. Mulla on muutes ovistestejä, jos haluisit ostaa halvemmalla! Mä olin muutes varma, että mulla häiriö prolaktiinin tuotannossa, kun multakin tuli maitoa, kierrot epäsäännöllisiä ja järkyttävän pitkiä. Kävin lääkärissä ja kokeissa ei mitään näkynyt. Olin aika ahdistunut. Lääkäri sanoi, että mittaa kuukausi aamulämpöjä, jotta selviäsi tuleeko ovulaatio ( niiden ovistestien kanssa olin jo menettänyt hermot) ja niinpä mä mittailin. Se oli kyllä hyödyllistä, sillä selvisi, että ovis tulikin paljon myöhemmin, mitä olin ennen ajatellut (tosin meillä ei kovaa yritystä enää ollut päällä, kun ahdisti..). Siinä sitten vaan ihmettelin, kun ei lämmöt alkaneetkaan laskemaan, vaikka niinhän käy menkkoja kohden! Ajattelin, että kierto lopullisesti sekaisin. Mies oli varma siinä vaiheessa, että oon raskaana, mä vaan naureskelin ja sanoin, et naamakin jo kertoo, et menkat saapuu pian (finnien hyökkäys). Yks aamu meinasin pyörtyä ja mies sano, et usko jo, oot raskaana. En uskonu, kun ei ollenkaan samoja oireita kun Nean alkuraskaudessa. Nyt paleli ja juoksin vessassa, en uskonu sittenkään. Lopulta tein testin ja olin tosi epätodellisissa tunnelmissa, kun haalea plussa siinä oli!

Kylläpä tulee selostusta. Pesin äsken vessan ja lattiat ja kostoksi söin jäätelön (yritän ilmeisesti suklaansyönnillä hankkia tyytyväisen vauvan ;) ), kun ei ois yhtään huvittanut siivota. On kuitenkin osoittautunut hyväksi tää torstain siivous kun sitten saa koko viikonlopun nauttia ilma ikäviä kotitöitä, tästä en luovu! Pölyt pyyhin illalla Nekun kanssa. Ruokaostokset pitää myös tänään hoitaa ja sitä ennen kuitenkin hierojalle, ihanaa!

Ynikselle voimia lähetän ja toivon. Ihanaa jos saatte arkeen helpotusta siivouksen muodossa! Yksi stressin aihe vähemmän!

Aavikselle jaksamisia sinne kiireeseen! Oispas mukava nähdä millaisessa ympäristössä siellä traktorilla huristelet! :)

Kukkuulle ja Simamille jaksamisia työjuttuihin myös!

Piti vielä siitä kirjoittaa, kun Nea sillon puistossa " mukiloitiin" niin nyt todella vieläkin arempi muita lapsia, etenkin poikia kohtaan. Se on jotenkin tosi kurjaa, kun monet vanhemmat ei sitten tätä ymmärrä, eivät kiellä lapsia esim. tönimästä ja sanovat, että näin se menee, että isommat aina pieniä rökittää ja kyllä Neakin pienempiä kohtaan sitten näin tekee. No ei oo tähän päivään mennessä missään vaiheessa yhtään lasta tönässyt, läpsinyt ym, vaan enempi on arka ja tarkkailee kauempaa. Tuntuu, et moni ei yhtään ymmärrä, et arka mikä arka, ja ei siinä tönimiset karaise, päinvastoin. Tänään eräs pikkupoika hyväntahtoisesti juoksi Nea luo ja Nea kävi heti itkemään. :-( Itse haluan olla tytön tukena ja turvana, ettei tarvitse pelätä ilman vanhemman turvallista läsnäoloa. Rohkeus tulee, kun on tullakseen, ärsyttää ihmettelyt!

LeluG: Kirjat kirjat aina vaan! Muut lelut ei nappaa YHTÄÄN! Kyllä sitten piirtää ja leikkii, jos on siinä itse hääräämässä, mut jos Nea sais valita, niin luettais vaan.

Hö, kadunlakaisukone tuli Nean herättämään, grrrr!!!!!!!!!! ootteko muuten nähneet Animalancea? Meidän pihaan ajoi tänään eläinten oma ambulanssi ja joku koira siellä kyydissä istui! Hieman hassulta tuntui! :) No, pitää mennä typy noutamaan partsilta! iItkuhälärissä huudellaan äitiä! Jotain varmaan oli vielä, mut en muista!

Jaksamisia ihan kaikille ja voimia tarvitseville!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
24/28 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on monia mutta ehdotan jotakin.

Kylmäsavuporon kaveriksi: Omenaa tai maustekurkkua ja itse tykkään käyttää täytteessä raejuustoa, sekä kala- että lihakakuissa. Siitä tulee mukavasti mehevyyttä täytteeseen.

Kalakakkuun sopii myös hyvin maustekurkku, ruohosipuli, tää onkin vähän vaikeempi. Katkarapuja ?

Kasviskakkuun: Herkkusieniä ja sipulia, pyöräyttää sen verran pannulla että kosteus haihtuu, paprikaa kuutioina, oliiveja (raejuustoa) ja jotain hyvää tuorejuustoa.

Tahnaan tuorejuuston kaveriksi käy mun mielestä maitokastike ihan hyvin, aika neutraalin makuinen sellaisenaan, mä tykkään käyttää majoneesia täytteissä.

Hilu

Pst. Kiva että pusuyhteys löytyi :)

Vierailija
25/28 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu anoppia lastenvahdiksi, vaan anoppi sai äkillisen ruusutulehduksen. Olisivat laittaneet sairaalaan osastolle, vaan ei suostunut lähtemään. Kun se tuolla voimalla tulee, niin tietää että menee päiviä toipumiseen. Anopilla on leikattu rintasyövän yhteydessä imusolmukkeet kainalosta ja ruusutulehdus on valitettavan tuttu vieras estolääkityksestä huolimatta.

Olen soittanut kaikille varteen otettaville, mutta kukaan ei pääse tulemaan Motin hoitajaksi. Voi P****! Stressikäyrät pilvissä. Nyt vaan katson ulos ja manailen mielessäni. Kaiken lisäksi sateen piti tulla huomenna, nyt jo on nousemassa:/

Voi itku sitä Kelaa Lila, tosi kurjan kurja juttu. En osaa muuta sanoa. Lämmin halaus ja paljon sympatiaa.

Meen tuijottamaan ikkunasta, sehän se auttaa;)

Aavis ja Motti

Vierailija
26/28 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hätiköityä ehkä vielä innostua siivoojasta. Se oli sellainen heitto jota kyllä mietittiin hyväksi ratkaisuksi, mutta käytännössä ei olla tehty mitään asian hyväksi. Tai tiedän firman jota kaverit alkaa käyttää, mutta siinä kaikki. Se hyvä siinä on, jos ovat min 3h kerrallaan, niin tekevät myös silityshommia ja mitä vaan, jos aikaa jää perustöiden jälkeen jäljelle. Eli imuroinnin, lattianpesun ja vessojen pesun lisäksi voi teettää jotain muutakin, jos aikaa jää. En tiedä miten kauan tähän meidän kämppään sitten kuluu aikaa. Laitoin miehelle linkin firman sivuille ja toivon, että tekis jotain asialle:)

Voileipäkakuista en tiedä. Anoppi kerran teki niitä meille. Nams! Kun sais useamminkin:)

Jatu, mullakin on sellanen olo, että vieläkö huomenna on arkipäivä! Ei millään jaksais. Tää viikko on tuntunut aika pitkältä.

Sain hetken nukuttuakin, kun pieni neiti nukkui pitkät päikkärit. Kestää ensin aikansa, että pääsee edes sohvalle makuuasentoon. Sitten kestää aikansa, että esikoinen rauhottuu tekemään jotain ja saa itse olla rauhassa.

Minä en muuten raskauksista tiennyt ennen testiä. Epäsäännöllisen kierron takia ei osannut niin oireita seurailla ja muutenkin oltiin niin luovuttu jo toivosta molemmilla kerroilla. Oireet oli ihan sellasia kuin ois menkat olleet alkamassa, mutta sitten ne vaan puuttui ja puuttui. Testasin lähinnä sen takia, kun odottelin niitä myöhäisiä menkkoja ja oli jotkut bileet tulossa ja halusin varmistaa.

Nyt on taistelupari keksinyt jotain...

T: Ynis

Vierailija
27/28 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen harmissani, kun olen missannut parin päivän pulinat ja heti on ollut isoja uutisia. Illat menee niin vauhdilla, etten meinaa ehtiä enää edes pikana pinossa poiketa.

Enkeli: Onnea masuvauvasta. Ihana uutinen! Hurjasti lämpimiä halauksia ja hyvää vointia! Siunausta. =)

Lempolle halit ja onnittelut valmistumisesta. Kakun ja juhlinnan olet ansainnut. Tsemppiä työnhakuun. =)

Ynkälle jaksua ja voimia halausten kera.

Lillille parantavia puhalluksia ja emolle jaksua.

Aavikselle ja miehelle jaksua kevätpuuhiin. Harmi, kun hoitajaongelmat iskevät suurimman kiireen aikaan. Motille helpotusta.

Tealle voimia.

Lilalle jaksua rahahuoliin ja pitkää pinnaa Kelan kanssa.

Jatu: Ensi viikon tiistaina tulemme Itiksen Pikku Jättiin. Aika on klo 17. Ehditkö tuon aikamme jälkeen vähäksi aikaa kahveelle vai onko liian myöhäinen? Ennen emme ehdi, kun tulemme suoraa töistä. Onko muita innokkaita kahvitteluseuraksi?

Vähäsen omaa napaa: Nöösä kehittyy hurjaa vauhtia. Neuvolalääkärissä sujui hyvin, lääkäri oli jopa asialtaanen tällä kertaa. Päästiin kasvuseurannasta pois. Allergiajutut on oma lukunsa sekä Nöösällä että mulla. Töissä on kiire, kun väkeä on sairaana. Auringon paiste on ihanaa, mutta pientä sadetta toivon pölyjen hillitsemiseen.

Smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
28/28 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut!

Omaa ja muiden napaa joskus paremmalla ajalla.

Voimia kaikille!

T@hti