Miten oppia nopeasti englantia?
Pitäisi oppia nopeasti englantia. Unelmaduunini on sellainen jossa tarvitaan englannin kielen taitoa.
Eikä kannata mitään vaihtoon lähtöä tai kielikurssia ulkomailla ehdottaa, sillä ei tosiaankaan mahdollista tällä hetkellä eikä varaakaan.
Englannin puhekurssitkin kauhean kalliita.. ja worddiveä olen jo aloitellut, mutten oikein tahdo päästä siinä jyvälle... Yritetään nyt kuitenkin vielä, kun hyväksi sitä on kyllä kehuttu.
Kaikki vinkit kehiin kiitos! Kun opin englantia, pääsen hakemaan unelma työhöni :)
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun lähtötaso on? Jos täysin nolla, vie vuosia oppia kieli niin että sillä voi tehdä tehokkaasti töitä (jos nyt ei puhuta jostain tarjoilijan työstä tms hyvin rajatun sanavaraston hommasta).
No shit? Vierasta kieltä ei opi parissa kuussa?😂
Ap on varmasti käynyt peruskoulun, eli lähtötaso ei ole nolla. Suomessa kielenopetuksessa vaan keskitytään virheiden välttämiseen, sen seurauksena ihmiset eivät uskalla avata suutaan.
Kannattaa rakastua englantia äidinkielenään puhuvaan. Nuoruudessa minulle kävi näin ja hyvin pian aloin nähdä unenikin englanninkielisenä. Unet olivat kieltämättä aika imeliä, mutta muuten oli toimiva tapa yhdistää huvi ja hyöty.
Eivät muutkaan suomalaiset englantia osaa, luulevat vain osaavansa. Todennäköisesti aloittaja osaa ihan yhtä huonosti englantia kuin kaikki muutkin, joten siinä mielessä sitä työtä voi varmaan hakea vaikka heti. Perheenjäseneni opettaa kyseistä kieltä ja huokailee välillä kuinka ihmiset kuvittelevat osaavansa englantia, vaikka osaavat vain jotain yliopiston graduun kelpaavaa tönkköenglantia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun lähtötaso on? Jos täysin nolla, vie vuosia oppia kieli niin että sillä voi tehdä tehokkaasti töitä (jos nyt ei puhuta jostain tarjoilijan työstä tms hyvin rajatun sanavaraston hommasta).
Olen kyllä käynyt ihan lukionkin, enkun ylppäreistä kirjoitin A. Tosin olen siitä parantunut jo paljonkin. Tasoni on ehkä jotain 7. Luokkaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eivät muutkaan suomalaiset englantia osaa, luulevat vain osaavansa. Todennäköisesti aloittaja osaa ihan yhtä huonosti englantia kuin kaikki muutkin, joten siinä mielessä sitä työtä voi varmaan hakea vaikka heti. Perheenjäseneni opettaa kyseistä kieltä ja huokailee välillä kuinka ihmiset kuvittelevat osaavansa englantia, vaikka osaavat vain jotain yliopiston graduun kelpaavaa tönkköenglantia.
Mene trolli muualle, aikuiset puhuu.
Mä opin lapsena ihan hirveästi englantia katsomalla Simpsoneita. Olen aina ollut luokkani parhaita ja sanasto on kehittynyt hirveästi. Jokaisesta kurssista on lukiossakin tullut vain kymppejä, kuten peruskoulun todistuksissakin oli. Kannattaa ehdottomasti katsella sarjoja englanniksi ja yrittää lukea vaikka kirjoja, aloitat jostain helposta ja yksinkertaisesta ja vähitellen lisäät vaikeustasoa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa rakastua englantia äidinkielenään puhuvaan. Nuoruudessa minulle kävi näin ja hyvin pian aloin nähdä unenikin englanninkielisenä. Unet olivat kieltämättä aika imeliä, mutta muuten oli toimiva tapa yhdistää huvi ja hyöty.
Nuorena onkin helpompi oppia uusi kieli, jos ap on vaikka 40v niin ei ole yhtä helppoa noinkaan.
Hanki ulkomaalainen kaveri. Minä juttelen lähes päivittäin kirjoittamalla ulkomaalaisten ystävien kanssa jotka olen tavannut nettipeleissä. Puhumiseen en ole koskaan uskaltautunut, mutta tällä kielikokemuksella kyse on vain uskalluksesta, koska kommunikoin sillä muuten sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene trolli muualle, aikuiset puhuu.
Olen kyllä jo keski-ikäinen, enkä todellakaan trollaa, mutta ilmeisesti suomalaisten on todella vaikea uskoa, että he eivät osaa englantia.
Vierailija kirjoitti:
Nih. Monien kieliopiskelut on jääneet jonkun älyttömän kieliopinväännön takia. Sama kun koululiikunnasta menee ilo kilpailun takia.
En pärjännyt koulussa mutta opin käytännössä auditiivisesti ja hyvin on sujunut.
Kun oppii puhumaan, kirjoitustapa selviää myöhemmin lukemalla.
Tärkeintä on ollut sosiaaliset taidot, se ettei pelkää virheitä eikä välitä suomenkielisistä nillittäjistä.
Vocabulary.com on hyvä sivu sanaston opiskeluun.
Podcasteja voi kuunnella hidastettuna.
Youtubessa voi kelata taaksepäin, jos ei ymmärrä.
Ääntämisvideoista voi oppia myös kuuntelemaan.
Gedoon, gedoon beibi gedoon