Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset uskaltaa hakea työpaikkaa uran alussa

Vierailija
03.12.2018 |

Olen ollut työelämässä vuodesta 1988, mutta en ole koskaan tehnyt muuta kuin hyvin konkreettisia töitä. Sellaisia, joista jo etukäteen suunnilleen tietää, mitä työpaikalla tehdään.

Minulla on kohta kolme tutkintoa. Oikeastaan neljä. Ongelmani on se, että en yksinkertaisesti USKALLA hakea kuin yksinkertaisia töitä, jotka selvästi osaan tehdä.

Tutkinnoistani yksi on ollut ihan pilipalia, sisältäen jotain katelaskentaa ja markkinointia, mutta kaksi tutkintoa on matkailu- ja ravitsemusalalta (toinen amk) ja yksi yliopistosta (sosiologia).

En yhtään osaa sanoa, mitä osaan, en osaa kehua itseäni, enkä tiedä miksi kukaan minua palkkaisi töihin. Teen yksinkertaisia toimistotöitä, joista saan palkkaa alle 2000€/kk. Haluaisin tehdä jotain muuta, muuta en koe osaavani mitään. Olen jo 45-vuotias, joten olen ajatellut, että näissä merkeissä tämä lopputyöura varmaan myös menee, pyörittelen toimiston perusohjelmistoja, koska tunnen ettei minusta ole mihinkään muuhunkaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä yliopistossa ollut minkäänlaisia harjoitteluja tai uraneuvontaa? Jos ei, niin mene työkkäriin tai ole yhteydessä ammattiliittoon. Niistä saa apua urapolulle.

Vierailija
2/2 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yliopistossa ole pakollisia harjoitteluita. Olen ollut kyllä elämäni varrella varmaan neljässä tai viidessä työharjoittelussa, mutta viimeiset olivat palkattomia ja en koe että oikeastaan opin mitään sellaista, mikä antaisi valmiuksia mihinkään.

Olin kunnalla töissä ja kirjoittelin jotain papereita ja kävelin virkaa tekevän perässä kuin perävaunu (pyysin kyllä itsenäisempiä työtehtäviä mutta en saanut/niitä ei ollut - paitsi kun tämä hlö oli sairaslomalla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla