Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, olenko pikkumainen?

Vierailija
03.12.2018 |

Minusta tuntuu ikävältä että mummu tuo toisten lapsenlapsiensa piirtämiä kuvia minun lapsilleni lahjaksi.
Ei ole oikeastaan yhtään meidän lasten kanssa, kun taas näiden toisien kanssa on aina.
Ymmärrän että lasten äiti tuo lastensa piirtämiä kuvia, mutta kun mummu tuo, se on vähän outoa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt jotenkin kiteytyi näihin kuviin. Aika pikku juttu, mutta aiheuttaa meillä ilmiriitoja tämä tilanne.

En tiedä miksi välitän, ei ketään saa väkisin tykkäämään kenestäkään..

Mummun kylmyys välillä vaan saa minut suuttumaan lasten puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tapauksia tuntuu olevan. Kauhean vaikea siihen on mitenkään vaikuttaa, surullista kyllä.

Onko teillä joitain muita sukulaisia tai ystäviä jotka voisivat 'korvata' mummun välinpitämättömyyttä? Joku jonka kanssa voisi puhua ongelmasta ja joka auttaisi omasta puolestaan asiassa?

Vierailija
4/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help! Sanokaa nyt joku jotain..

Vierailija
5/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummu haluaa kuvien avulla luoda yhteyden lasten välille? Tuomalla kuvia lapsenne tulee tietoiseksi, että hänellä on serkkuja. Itse luulin vielä kouluikäisenä, että minulla on vain kolme serkkua vaikka niitä oikeasti oli vaikka kuinka paljon.

Vierailija
6/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tapauksia tuntuu olevan. Kauhean vaikea siihen on mitenkään vaikuttaa, surullista kyllä.

Onko teillä joitain muita sukulaisia tai ystäviä jotka voisivat 'korvata' mummun välinpitämättömyyttä? Joku jonka kanssa voisi puhua ongelmasta ja joka auttaisi omasta puolestaan asiassa?

On meillä. Hirveän ihanat vaari ja hänen puolisonsa ja jopa hänen sukunsa.

Olen heistä todella onnellinen ja kiitollinen.

Kuitenkin, jos mummu tulee tänne meillekin, on näiden toisten lasten kanssa.. Huomaahan meidän lapset sen. Se jotenkin surettaa..

Vierailija
7/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mummu haluaa kuvien avulla luoda yhteyden lasten välille? Tuomalla kuvia lapsenne tulee tietoiseksi, että hänellä on serkkuja. Itse luulin vielä kouluikäisenä, että minulla on vain kolme serkkua vaikka niitä oikeasti oli vaikka kuinka paljon.

Juu, varmasti haluaa.. Se on totta.

Vierailija
8/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole pikkumainen vaikka ehkä kannattaa asiasta sanoa hienovaraisesti eikä tylyttäen. Onhan tuo vähän outoa. Ikään kuin mummo olisi se keskushenkilö, jonka välittämänä serkut kommunikoivat? Kun serkusten välejä hoitavat kuitenkin ne serkusten vanhemmat ja aikanaan serkut itse.

Itse en tuohon kyllä vaivautuisi puuttumaa, sillä on loppujen lopuksi vain sellainen pieni ärsyttävä asia.

Vierailija
9/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sinäkin mummulle omien lastesi piirustuksia ja pyydä häntä viemään ne näille toisille lapsille vastalahjaksi. Kysy mummulta ihan reippaasti, että milloin ehtii teille käymään ja/tai lapsenne hänen luokseen kyläilemään. Tai jos sinulla on tiedossa, koska muut lapset menevät mummun luokse, yritä sopia omien lastesi vierailu mummun luo samaan aikaan. Perustele vaikka, että tapaisivat samalla sekä serkkuja että mummua. Jos ehdottamasi tapaamiset eivät milloinkaan sovi tai piirustusten kuskailu yksipuolisesti jatkuu vaan, vedä sitten vasta herne nenään. 

Vierailija
10/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole pikkumainen. Minusta tuo on todella omituista ihan siksikin, että piirustuksen tekijä on ilmeisesti tarkoittanut teoksensa isoäidille eikä serkulle. Ei ole tapana antaa saatuja lahjoja eteenpäin. Muutenkin tuo on lahjana ajattelematon. Ilahtuvatko lapsesi serkkujen töherryksistä, jotka on mummille tehty? Tuskin. Minusta voit ihan hyvin sanoa, ettei teillä ole käyttöä muiden lasten askarteluille, elleivät he itse ole niitä lahjoittamassa. Nehä ovat ihan turhaa ryönää, joka jää kaapin täytteeksi kuitenkin. 

Vierailija
11/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et ole pikkumainen vaikka ehkä kannattaa asiasta sanoa hienovaraisesti eikä tylyttäen. Onhan tuo vähän outoa. Ikään kuin mummo olisi se keskushenkilö, jonka välittämänä serkut kommunikoivat? Kun serkusten välejä hoitavat kuitenkin ne serkusten vanhemmat ja aikanaan serkut itse.

Itse en tuohon kyllä vaivautuisi puuttumaa, sillä on loppujen lopuksi vain sellainen pieni ärsyttävä asia.

Ja siis serkukset kyllä näkevät toisiaan usein. Ovat aina mummulla kun meidänkin lapset on ja oikeastaan toivoisin että mummu kerkiäisi olemaan joskus meidän lasten kanssa ihan itsekseen, ilman että serkut on aina mukana, kun kerran serkut sitä aikaa saavat todella paljon.

Oikeastaan meille ja lapsille on tehty oikein selväksi että serkut on tärkeämpiä.

En tiedä vouhotanko asiasta mustasukkaisuuttani (kuten mies sanoo) vai onko oikeasti terveellistä meidän lapsille..?

Vierailija
12/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kuvitella ottavasi asian joskus puheeksi kahden kesken mummun kanssa? Onko hän tajunnut asiaa, tekeekö niin tarkoituksella, ja miksi?

Vierailija
13/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole pikkumainen. Minusta tuo on todella omituista ihan siksikin, että piirustuksen tekijä on ilmeisesti tarkoittanut teoksensa isoäidille eikä serkulle. Ei ole tapana antaa saatuja lahjoja eteenpäin. Muutenkin tuo on lahjana ajattelematon. Ilahtuvatko lapsesi serkkujen töherryksistä, jotka on mummille tehty? Tuskin. Minusta voit ihan hyvin sanoa, ettei teillä ole käyttöä muiden lasten askarteluille, elleivät he itse ole niitä lahjoittamassa. Nehä ovat ihan turhaa ryönää, joka jää kaapin täytteeksi kuitenkin. 

Siis olivat tehneet piirustukset mummulla ennenkuin mummu tuli serkkujen kanssa meidän lasten synttäreille.

Juu, on ihana ajatus noin jos äiti tuo omien lastensa piirustuksia, mutta kun sen tekee mummu niin... En tiedä. Ehkä olen tosiaan vaan mustis.

Vierailija
14/14 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kuvitella ottavasi asian joskus puheeksi kahden kesken mummun kanssa? Onko hän tajunnut asiaa, tekeekö niin tarkoituksella, ja miksi?

Olen koittanut asiasta jutella.. Ihan kertonut että kun hänellä on aikaa niin kertoo rohkeasti jos jaksaa ottaa lapsia sinne kylään. Mutta ei hän oikein löydä aikaa eikä jaksa.. Serkut ovat siellä kuitenkin liki päivittäin. Ja olkoonkin, mutta jos mummu tulee tännekin serkkujen kanssa ja on heidän kanssaan, niin se menee mulla vähän yli.