Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako äiti harrastaa? ja kuinka paljon?

Vierailija
03.12.2018 |

Meillä on kaksi lasta 5 ja 3 vuotiaat, ennen lapsia harrastin paljon liikuntaa ja olin hyväkuntoinen. Lasten saannin jälkeen liikunta on ollut lähinnä kävelylenkkiä. Nyt minusta kuitenkin tuntuu, että minulla alkaa taas olla enemmän voimia rankempaan liikuntaan. Haluiaisin ihan hirveästi alkaa harrastaa erästä liikuntaharrastusta ja siihen olisi nyt ilmoittautuminen auki. Harkkoja olisi aluksi 4 viikossa, kuitenkin niin, että kaksi arki iltana ja kaksi viikonloppu aamuisin. Kysyinkin mieheltäni, että sopisiko se hänelle ja kyllä se sopii. Mutta miksi tunnen kuitenkin syyllisyyttä? Järjellä ajateltuna pari tuntia poissa kotoa ei ole lapsilta paljoa pois, vai onko?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun säännöllinen harrastus on ratsastus. Käyn tallilla aika säännöllisesti 3 kertaa viikossa, yleensä kaksi kertaa arkena ja kerran viikonloppuna.

Vierailija
2/7 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai äiti saa harrastaa. Jos nuo kerrat ovat pari tuntia, ihan hyvillä mielin voit mennä, lapset tuskin edes huomaavat sinun olevan poissa paria tuntia. 

Itsekin harrastan monenlaista, tosin kaikkea kotona, mutta mies vahtii lasta ja leikkii tämän kanssa, kun teen näitä omia juttujani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa kun lapset ovat vielä aika pieniä, lähteminen on tosi vaikeaa. Nytkin jo pelkkä ajatus tuottaa sinulle epäilyksiä. Mutta harrastaminen kannattaa ehdottomasti! Pidät vain tiukasti kiinni siitä, että jokaisella pitää olla oikeus myös omiin juttuihinsa. Ehkä puolisollasikin on omia menoja? Miksei sinulla voisi olla?

Lapsille tekee hyvää nähdä pienestä pitäen, että äidilläkin on omia mielenkiinnon kohteita. Samoin oma harrastus tekee hyvää parisuhteelle. Erityisesti liikunta parantaa kehon hyvinvoinnin lisäksi mieltä ja lisää tyytyväisyyttä elämään. Silloin voi olla myös parempi äiti ja kumppani, joten tilanne on win-win.

Varmasti tulee niitä iltoja, kun lapsi itkee perääsi tai puoliso kiukuttelee kun olet lähdössä. Päätä jo etukäteen, että menet silti. Happinaamari laitetaan omille kasvoille ensin, jotta riittäisi voimia auttaa muita tarvittaessa. Samoin omasta hyvinvoinnista huolehditaan, vaikka joskus se tuottaisi hetkellisen epämiellyttävän tilanteen. Kun perhe oppii ettei sinun menojasi kontrolloida kiukuttelemalla, homma alkaa sujua.

Vierailija
4/7 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieskin saa olla pois kotoa monta tuntia viikossa niin sitten.

Vierailija
5/7 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan uintia, tosin vain kaksi kertaa viikossa käyn masters-uimareiden treeneissä, mutta se nyt on tuollainen säännöllinen harrastus johon menee matkoineen ja muineen aina kolmisen tuntia kerralla. Lisäksi lenkkeilen aika paljon ja yleensä yksin.

Tavallaan hassua, etten ole ikinä joutunut miettimään, onko tämä nyt jonkun mielestä sopivaa vai ei, koska olen kolmen lapsen äiti. Eivät lapsemme ole ikinä olleet heitteillä eikä heillä ole ollut mitään hätää, vaikka treenaan. Jos ei lasten isä ole ollut kotona treenien aikaan, aina on järjestynyt jokin ratkaisu.

Itse sanoisin siis että mene hyvä ihminen harrastamaan jos mieli tekee! Hyvä kunto on mielettömän iso ilo ja kaikin puolin järkevää terveyden kannalta. Samalla opetat lapsesikin urheilulliseen elämään, kun huomaavat sen olevan kiinteä osa arkea.

Vierailija
6/7 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saat harrastaa, hassu kysymys. En lopettanut uintiharrastustani missään vaiheessa vaikka sain lapsia (pl. muutama viikko synnytyksen jälkeen). Lapsille se on ihan normaalia, että käyn uimassa. Joskus tulevat mukaan iskän kanssa ja pulikoivat lastenaltaassa sillä aikaa kun minä kauhon menemään.

Vierailija
7/7 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä maajoukkuetason urheilijoita,joilla on lapsia. Luuletko ihan vaan 4 kertaa viikossa riittävän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän