Kuonokoppa pennulle joka syö ulkona KAIKEN
Pentunu on 4kk ja on tähän mennessä syönyt tai yrittänyt syödä kaiken mahdollisen. Etenkin purkkaa... olen kokeillut namipalat, lelulla huomio muualle, kielto, nostaminen ja sormet suuhun yms . kaikki vain sanovat että tällaisiä pennut ovat ja pitää vain kestää. Kauhulla odotan sitä että nappaa lasinsirum huomaamatta. Joudun vetää lenkil taskulamppu toisessa kädessä ja toinen käsi valmiina laittamaan suuhun :( minulle suositeltiin testiin kuonokoppaa ulkoilun ajaksi. Itsellä ei ole mitään kokemusta kuonokopista, edesmennyt perhekoirani oli pentu yli kymmenen vuotta sitten kun olin 14, ja hän ei ikinä syönyt tällä tavalla kun nykyinen. Kertokaa miksi kannattaisi ja miksi ei kannattaisi. Ja ihan vain ulkoilun ajaksi, ei todellakaan muuten. Pentu on erittäin sosiaalinen ja tulee toimeen kaikkien koirien kanssa.
Kommentit (24)
Kannattaa ehdottomasti käyttää kuonokoppaa, ettei pentu syö innostuksissaan esimerkiksi mitään myrkytettyä.
Kaikenlaista. Itse en ole koskaan estänyt pentuja syömästä mitä sitten löytävätkin. Siinähän oppivat jos jostain tulee mahanpuruja. Ei siellä mitään niin vaarallista ole, että täytyisi estää syömästä. Ikinä en mitään kuonokoppaa tuon asian takia laittaisi, enkä kyllä stressaisi muutenkaan sen pennun napsimisista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti käyttää kuonokoppaa, ettei pentu syö innostuksissaan esimerkiksi mitään myrkytettyä.
Myrkytettyä? Eihän tuolla kävelyteiden varsilla nyt järin yleisesti mitään myrkytettyä ole. Vaarallisimmat asiat lienee tupakantumpit, joita meillä on jokainen pentu pari kertaa syönyt ja sitten todennut että tuli paska olo, noita ei kannata syödä.
Ainiin, tärkein unohtui!
Tänään koirani oli taas saanut syötyä jotain, joka sekoitti hänen vatsansa. Hän oksensi ja ripuloi sisään kaksi kertaa jossa toisessa oli verta ja jotain vaahtoa. Hän on siis sisäsiisti joten vatsan täytyi olla todella sekaisin että ulosti sisään. Tämän takia aloin vakavasti harkitsemaan tätä. Ja jos jollain on parempi idea, otan kiitollisena vastaan.
Koirani on myös nyt oppinut sen että kannattaa niellä se heti, ennenkuin ehdin ottamaan sen ulos, jonka seurauksena hän ei pureskele niitä..
Koira ei kyllä piimää ja viiliä jatkuvasti tarvis, vain jos on mahavaivoja. Silloin niillä voi olla mahaa rauhoittava vaikutus.
A p kirjoitti:
Ainiin, tärkein unohtui!
Tänään koirani oli taas saanut syötyä jotain, joka sekoitti hänen vatsansa. Hän oksensi ja ripuloi sisään kaksi kertaa jossa toisessa oli verta ja jotain vaahtoa. Hän on siis sisäsiisti joten vatsan täytyi olla todella sekaisin että ulosti sisään. Tämän takia aloin vakavasti harkitsemaan tätä. Ja jos jollain on parempi idea, otan kiitollisena vastaan.Koirani on myös nyt oppinut sen että kannattaa niellä se heti, ennenkuin ehdin ottamaan sen ulos, jonka seurauksena hän ei pureskele niitä..
ELÄINLÄÄKÄRIIN! Ymmärätkö että koirasi on saattanut saada myrkytyksen?? Veri ja vaahtoaminen viittaa siihen.
A p kirjoitti:
Ainiin, tärkein unohtui!
Tänään koirani oli taas saanut syötyä jotain, joka sekoitti hänen vatsansa. Hän oksensi ja ripuloi sisään kaksi kertaa jossa toisessa oli verta ja jotain vaahtoa. Hän on siis sisäsiisti joten vatsan täytyi olla todella sekaisin että ulosti sisään. Tämän takia aloin vakavasti harkitsemaan tätä. Ja jos jollain on parempi idea, otan kiitollisena vastaan.Koirani on myös nyt oppinut sen että kannattaa niellä se heti, ennenkuin ehdin ottamaan sen ulos, jonka seurauksena hän ei pureskele niitä..
Joo se on jo mennyt tuollaiseksi peliksi, kun olet kerran lähtenyt sille linjalle että yrität saada koiralta pois sen löytöjä. Eipä tuossa voi juuri kuin joko lopettaa sen hotkimisten kontrollointi ja toivoa että pakkomielle siihen loppuu kun sinä et enää välitä siitä, tai tosiaan laittaa se kuonokoppa. Ihmisiltä tulet kyllä luultavasti saamaan ei-toivottua kommenttia siitä että sulla on pieni pentu kuonokopassa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrkytettyä? Eihän tuolla kävelyteiden varsilla nyt järin yleisesti mitään myrkytettyä ole. Vaarallisimmat asiat lienee tupakantumpit, joita meillä on jokainen pentu pari kertaa syönyt ja sitten todennut että tuli paska olo, noita ei kannata syödä.
Etkö koskaan ole lukenut että teiden varsille heitellään myrkytettyjä lihapullia? Nyt valoja tauluun.
Etkö lue uutisia?
Kaduilla nimenomaan on myrkytettyjä herkkupaloja löytynyt.
Omalla pennulla oli vaihe, kun se söi pieniä kiviä ja asfalttia. Lisättiin sen ruokaan luujauhoa, liitujauhoa ja kalkkia.
Kerran kaivoin sen suusta pullonkaulan. Se oli pahin, mutta paljon muutakin se söi.
Vierailija kirjoitti:
A p kirjoitti:
Ainiin, tärkein unohtui!
ELÄINLÄÄKÄRIIN! Ymmärätkö että koirasi on saattanut saada myrkytyksen?? Veri ja vaahtoaminen viittaa siihen.
No jaa, aika monella herkkämahaisella yksilöllä aina jos menee ruikulille, tulee vähän myös verta ja joko limaa tai vaahtoa. Ilman mitään myrkytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista. Itse en ole koskaan estänyt pentuja syömästä mitä sitten löytävätkin. Siinähän oppivat jos jostain tulee mahanpuruja. Ei siellä mitään niin vaarallista ole, että täytyisi estää syömästä. Ikinä en mitään kuonokoppaa tuon asian takia laittaisi, enkä kyllä stressaisi muutenkaan sen pennun napsimisista.
Toivottavasti sun koira syö jotain myrkytettyä ja kuolee niin opit huolehtimaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö koskaan ole lukenut että teiden varsille heitellään myrkytettyjä lihapullia? Nyt valoja tauluun.
Olen lukenut että joskus yksittäisiä tapauksia on ollut siellä täällä jossain päin Suomea. Ei liene yleistä. Itselläni on ollut koiria 20 vuotta, koskaan en ole rajoittanut mitä ne ulkoa syövät, eikä ole mitään myrkkypullia löytäneet.
voi.....h....tti. On teillä huolet. Älkää nyt per...kule ottako niitä koiriä kun niistä ei oo kuin haittaa.
A p kirjoitti:
Ainiin, tärkein unohtui!
Oletko ihan daiju???
Koira heti lääkäriin.
Ja koira on "se". Ihminen on " hän".
Baskervillen kopat on yleisesti tykättyjä ja löytyy monessa eri koossa. Kuonokoppaan opettaminen on ihan suositeltavaa kaikille koirille. Kannattaa myös miettiä, ruokkiiko mahdollisesti itse käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sun koira syö jotain myrkytettyä ja kuolee niin opit huolehtimaan paremmin.
En minä siltikään alkaisi. Vapaus on tärkeämpää kuin ääriturvallisuus minulle. Pidän sitä myrkytetyn syömisen riskiä siis hyvin pienenä. Mutta jos se äärimmäisen pieni riski realisoituisi, niin en minä siitä mitään muuttaisi. Elämä ei ole aina turvallista. Jokainen kuolee joskus, niin ihminen kuin koira. Itse hyväksyn sen.
Vierailija kirjoitti:
Ystävän pikkukoira just paineli lihapullan missä oli rotanmyrkkyä. Ihme kyllä selvisi hengissä kun tuhatta ja sataa suoraan eläinlääkäriin mutta tietysti lasku ja säikähdys oli hirveä.
Koiran vatsassa voi olla kipua mitä se koittaa kaikkien syömisellä rauhoitella.Mene eläinlääkärille ei tuo voi jatkua.
Kiellä sitä, kyllä se oppii. Ajoitus on tärkeä, kiellä jo kun meinaa syödä ja kaivat suusta jos kerkeää haukata. Koppalinjalle en lähtis. Oma koira söi pentuna paskasta lähtien kaiken, mutta oppi kyllä.
Koira muuten syö canagan small breediä ja mustin ja mirrin raakaruokaa. Viiliä/piimää ajoittain, nutrolin pentuöljy, herkkuina suomalaista maukas sarjan kivipiiraa, broilerin kaula, kalkkunaa,nautaa yms. Ei voi olla puutoksen takia tämä