Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö geenitestin selvittääksesi perimäsi?

Vierailija
02.12.2018 |

Mielipiteitä puolesta ja vastaan.

Tekisitkö geenitestin selvittääksesi perimäsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdäkin, vaikka en ole oikeastaan asiasta kovin kiinnostunut. Vaikka testi sanoisi, että juureni on Afganistanissa ja Ambomaalla, ei se mitenkään mullistaisi maailmaani.

Vierailija
2/9 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Miksi tekisin? Minulle ollaan televisioitu pelkästään minun televisioon amerikasta ohjelma maailman hienoimmalla tecnologialla ja siinä kerrottiin kaiken minun suvun historiasta siitä asti kuin olimme viellä kaikki apinoita afrikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo.

Oli mulla muutamakin ikävämpi variantti geeneissä, joten täytyy selvittää mahdollisten tulevien lasten äidinkin genomi, ettei vain ole samoja variatteja, jolloin saattaisi jälkikasvu kokea astetta ikävämmän syndrooman vaikutukset.

Genomista sai myös raakadatan, joten voin about jokaisen geenitutkimuksen yhteydessä tarkistaa onko mulla mikäkin variantti.

Vierailija
4/9 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisivat omat sukujuureni, koska en näytä kovinkaan suomalaiselta.

Sen sijaan en haluaisi tietää, kannanko syöpägeeniä, mikäli sairastumista ei voi estää.

Vierailija
5/9 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion selvittää jossain vaiheessa, olenko erään geenivirheen kantaja. Meillä on suvussa perinnöllinen sairaus. Olisin päässyt jo vauvana testiin, mutta jostain syystä meitä ei testattu. Minulla ei ole kyseistä sairautta (se ilmenee vastasyntyneellä), mutta samaan elimeen liittyvä eri sairaus on selvinnyt nyt aikuisena. En tiedä, onko sattumaa vai voiko mahdollinen geenivirhe vaikuttaa.

Vierailija
6/9 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo. Alle 60% suomalainen, n. 40% skandinaavi, alle 2% eskimo/inuiitti

Vierailija
7/9 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

#Poliisi n kannattaisi lähettää pieni pala tuntematonta DNA:ta näihin rekistereihin, koska näistä saattaa löytyä nykyään jo rikollisen joku edes kaukainen sukulainen, kun niin moni näitä testejä teettää.

Hyvä keksintö.

Vierailija
8/9 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään olosuhteissa suostuisi antamaan geenitietojani firmoille. Siinä vaarantaa sukulaistenkin yksityisyyden itsekkäästi.

Vierailija
9/9 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kyllä löytyykö mongolialaista verta, paljon on mongolialaisia piirteitä, kuten useilla suomalaisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän