Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Matkabloggaajilta suorat sanat suomalaisista: ”Maataan vain sohvalla ja valitetaan”

Vierailija
02.12.2018 |

Veera ja Anna-Katri tekevät 15 matkaa vuodessa – täräyttävät nyt suorat sanat suomalaisista: ”Maataan vain sohvalla ja valitetaan”

https://www.is.fi/matkat/art-2000005909795.html

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla ei taida olla lapsia. Lasten hankkiminen on paljon pahempi asia kuin monet lentomatkat. Sitäpä ei mammat koskaan kritisoi.

Minä olen lapseton, mutta tuo on niin väsynyttä argumentointia. Suomessahan on väkiluku laskussa, ja taatusti näidenkään naisten hiilijalanjälki ei rajoitu pelkästään 15 lomalentoon vuodessa.

Vierailija
22/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin aikanaan Veeran seuraamisen kun lensi nykiin 3päivää, se oli niin idioottimaista.

Ihan yhtä laillahan se kone saastuttaa, olet kohteessa sitten 3, 7 tai 13 päivää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustusvegaaneja... Olen vegaani, siis parempi ihminen vs. matkustan, olen siis parempi ihminen. Hukkaan heitetty artikkeli.

Vierailija
24/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin aikanaan Veeran seuraamisen kun lensi nykiin 3päivää, se oli niin idioottimaista.

Ihan yhtä laillahan se kone saastuttaa, olet kohteessa sitten 3, 7 tai 13 päivää?

Ehkä olisi kuitenkin viettää sillä yhdellä lennolla yhdessä paikassa vaikka se 13 päivää tutustumassa paikkaan oikein kunnolla, kuin lentää moneen eri paikkaan pikkulomilla ympäri vuotta. Jotkut käyvät Nykissä parin päivän pyrähdyksillä parikin kertaa vuodessa.

Vierailija
25/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin aikanaan rikkaan perheen vesan kanssa, jolla oli rahaa tehdä huvilentelyreissuja. Eli lensi vaikka Hesasta Nykkiin ja sama keikka takas ilman_yöpymisiä. Teki myös sellaisia matkoja että välilaskuja oli useissa maissa. Kehuskeli käyneensä 50 maassa, vaikka itse asiassa koskaan ei ollut niissä kunnolla edes yöpynyt, muuta kuin lentokentillä.

Itsekin olen lentänyt 30 vuoden aikana 40 kertaa, ja en ole ylpeä. Tuollainen määrä kertyy varkain, huomaamatta vaikka välillä et lentäisi moneen vuoteen. Mutta huvin vuoksi en ole lentänyt ikinä, se on ollut kulkuväline paikasta A paikkaan B ja takaisin. 

Todella outo käsitys hauskanpidosta! Ei se lentäminen itsessään mun mielestä mikään nautinto oo. Perse puuduksissa saa istua ahtaasti monta tuntia ja yrittää jotenkin saada se aika kulumaan. Mä lennän kyllä ihan vaan sen kohteen takia, en itse lentämisen.

Vierailija
26/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Anna-Katri Räihä tekee työkseen ympäristökonsultin ja bloggaajan töitä, mutta matkustaa hänkin reippaasti enemmän kuin keskivertosuomalainen. Tänä vuonna Räihä on pakannut matkalaukkunsa 15 kertaa."

Ympäristökonsultti... :o

Tuohan on se entinen Adalminas Secret-bloggaaja! :D Sisusteli ex-miehen isoa omakotitaloa kun kuvitteli että pääsee tämän kanssa naimisiin, lukijat kertoivat että osti hääpuvut valmiiksi ennen kuin mies oli edes kosinut. Teetti sinne taloon itselleen putiikkimaisen vaatehuoneen, brassaili blogissa kalliilla merkkituotteillaan. Esitteli tuota vaatehuonettaan Hesaria myöten. Joutui lähteä talosta ja muuttaa pieneen yksiöön kun mies löysi uuden naisen. Vanha ketju

https://www.vauva.fi/keskustelu/4246764/ketju/lopetin_adalmina_s_secret…

Vierailija
27/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle Veeralle en ainakaan ole tippaakaan kateellinen, on sen verran tuhdissa kunnossa.

Vierailija
28/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan matkustelu pari kertaa vuodessa olisi ainakin suurimmalle osalle ihmisistä mahdollista jos se on se juttu mihin haluaa panostaa. Mutta ei 15 matkaa vuodessa ole kyllä enää pelkästään "kovalla työllä" toteutettavissa kelle tahansa.

En tiedä keitä nämä naiset ovat, mutta ilmeisesti heillä ei ole perhettä tai ainakaan pieniä lapsia? Matkustusmahdollisuuksia heillä helpottaa tavallista kansalaista enemmän sekin, että he matkustavat työkseen. Mietin vaan, että jos he tekisivät helvetisti töitä ihan vaan voidakseen elättää perheensä ja jälkikasvunsa, eikä työnkuvaankaan kuuluisi matkustelu, niin kokisivatko he silloinkin että noin paljon matkustelu on kelle tahansa mahdollista, jos haluaa.

Ei kaikki meistä kuitenkaan voida olla matkabloggaajia, joille matkustelusta maksetaan. Suurin osa ihmisistä joutuu hoitamaan matkustelunsa vapaa-ajallaan, jota ei keskivertokansalaisella ole niin paljon, että 15 matkaa vuodessa olisi realismia, jos elämässä on muutakin sisältöä kuin matkustelu. Ovatko nämä naiset ottaneet sen huomioon?

Vierailija
29/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla ei taida olla lapsia. Lasten hankkiminen on paljon pahempi asia kuin monet lentomatkat. Sitäpä ei mammat koskaan kritisoi.

Koska noilla ei ole lapsia, niin eihän ne välitä että maapallo saastuu jälkikasvuja ajatellen.

Vierailija
30/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin osuvasti joku kommentoinut tuonne lehtijuttuun

No kulkaapas bloggaajat teille nämä huvimatkat on työmatkoja jotka mitä ilmeisemmin ilmoitatte kirjanpidossa yritystenne kuluiksi. Ja näin ollen matkustatte osittain meidän veronmaksajien piikkiin samalla kun kiihdytätte ilmastonmuutosta.

Vierailija
31/31 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo kai pitkälti matkustavat työnsä (matkablogi) vuoksi, että sama kuin vertaisi vaikka lentoemännän matkustelua...