Tiesittekö tästä?
Kuinka olette valmistautuneet kahden viikon päästä allekirjoitettavaan YK:n siirtolaissopimukseen, josta Suomen mediassa ei ole kirjoitettu sanaakaan? Saksassa kyseinen sopimus on noussut jo etusivujen jutuksi ja suureksi puheenaiheeksi. Kuinka monella suomalaisella on edes tiedossa, mikä tämä sopimus on, mitä se sisältää, mihin se meidät velvoittaa?
USA, Kanada, Australia, Israel, Unkari, Itävalta, Puola, Tshekki, Slovakia, Italia, Kroatia ja Bulgaria eivät tule kirjoittamaan sopimusta.
Kommentit (25)
En tiennyt.. Voiko asialle tehdä jotain?
En minä ainakaan aio allekirjoittaa tuollaista sopimusta, joten mikä ongelma? En minä sitoudu mihinkään, älkää te muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka olette valmistautuneet kahden viikon päästä allekirjoitettavaan YK:n siirtolaissopimukseen, josta Suomen mediassa ei ole kirjoitettu sanaakaan? Saksassa kyseinen sopimus on noussut jo etusivujen jutuksi ja suureksi puheenaiheeksi. Kuinka monella suomalaisella on edes tiedossa, mikä tämä sopimus on, mitä se sisältää, mihin se meidät velvoittaa?
USA, Kanada, Australia, Israel, Unkari, Itävalta, Puola, Tshekki, Slovakia, Italia, Kroatia ja Bulgaria eivät tule kirjoittamaan sopimusta.
Meitä viedään kuin pässiä narussa teuraaksi. Ehdimmekö herätä?
Emme me ole tällaisesta äänestäneet. Emme me tällaista halua.
törkeemmäks käy hallituksen meno.. Vttu pimitetään tollasta tietoa mikä ei ihan pieni pimitys ole
Siis.. Miten tästä ei ole ollut mitään keskustelua valtamediassa? Tuohonhan on alle viikko.
Vierailija kirjoitti:
Siis.. Miten tästä ei ole ollut mitään keskustelua valtamediassa? Tuohonhan on alle viikko.
Mediassa pitää olla "tärkeämpiä" aiheita. Kuten vitsi nimeltä työvoimapula ja mieluusti haastattelu yhdestä harvoista ideologisista työttömistä. Siinähän on pahaa kun ei klpaile vähistä työpaikoista. Suomen todellinen työttömyys kun on jotain 400 000. Näin on kun lasketaan 9e orjat ja tukityöllistetyt lukuun mukaan.
Se mikä tekee luvun todella hurjaksi on jos lasketaan näin että valtion ja kunnan/kaupungin töissä olevien palkat menee verorahoista. Siis samoista mistä työttömien tuet maksetaan. Aivan pitkästi yli puolet elää valtion kustannuksella. Siihen päälle paisunut verojen kierto. Sen voi jokainen googlata kuinka paljon valtion verotulot ovat laskeneet ysärin lamasta asti.
Sieltä löytyy se todellinen syy valtion velkaantumiseen.
Oliko tuossa listassa Viroa, oletan ettei sekään suostu allekirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan aio allekirjoittaa tuollaista sopimusta, joten mikä ongelma? En minä sitoudu mihinkään, älkää te muutkaan.
Suomen valtio, käytännössä päättäjät, sitoutuu.
Onkohan Pekka jo matkalla allekirjoittamaan sitä sopimusta?
Kai tuonkin sopparin Sipilä rientää allekirjoittamaan.
Viro oli aluksi varmasti perääntymässä sopimuksesta mutta nyt näyttää siltä, että osallistuu painostuksen vuoksi. Siellä sentään aiheesta oli keskustelua, toisin kuin täällä..
Asiat Suomessa menee kovasti päin persettä. Jossain vaiheessa maan kahtiajakautuminen synnyttää väkivallan aallon ja maa ajautuu sisällissotaan. Sen seurauksena maanpuolustustahto hiipuu ja Venäjä miehittää taas Suomen. Ehkä tähän menee vielä toivottavasti pari vuosikymmentä että ehdin rahoineni muuttaa eläkeläiseksi Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä: Suomi voidaan velvoittaa ottamaan vaikka miljoona pakolaista lisää, joilla kaikilla on automaattinen oikeus samaan terveydenhoitoon ja tukiin. Sopimus säätelee myös allekirjoittaneiden maiden sananvapausoikeutta.
Itse asiassa sopimus ei sido mitään.
mitkäs puolueet meille äänestettiinkään hallitukseen? ai niin, jytky tuli, saatiin persut, kokkarit ja kepu.
Käytännössä: Suomi voidaan velvoittaa ottamaan vaikka miljoona pakolaista lisää, joilla kaikilla on automaattinen oikeus samaan terveydenhoitoon ja tukiin. Sopimus säätelee myös allekirjoittaneiden maiden sananvapausoikeutta.