Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisen kuivan ihon puhdistus

Vierailija
02.12.2018 |

On pintakuiva ja herkkäkin. Nenässä ja leuassa tiukassa olevia mustapäitä. Olen puhdistusöljyä käyttänyt ja lv:n misellarivettä. Eivät auta. Millä ja miten voisin puhdistaa? Toki voi muukin ihonhoito olla epäonnistunutta :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritko ihoa?

Vierailija
2/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha/bha-tuotteet käyttöön. C-vitamiinitipat myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hapoilla epäpuhtaudet pois

Vierailija
4/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kosmetologilla kasvohoidossa ja kysy mitä kotona kannattaa tehdä. Älä kuitenkaan (jos et itse tahdo) osta kalliita tuotteita häneltä vaan selvitä mitä vaihtoehtoja on.

Misellivedestä muuten Cattierin sellaisesta olen tykännyt itse.

Kannattaa juoda riittävästi vettä ja antaa ihon hikoilla = liikkumalla/saunomalla/höyryttämällä.

Vierailija
5/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle iholle sopivia naamioita. Voi tehdä kotonakin, jogurtista, hunajasta, kaurasta,banaanista, avocadosta ja vaikka mistä.

Vierailija
6/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla. Ei paljon varmaan lohduta.

Mulla on todella kuiva iho ja epäilen, että hormonikierukka tuotti aikuisiän aknea. Kun se on nyt pois, ei näppyjä enää tule, kuten ei tullut edes teini-iässä.

Mulla on käytössä todella omituinen kombo, joka sopii mulle:

- Lidlin Cien puhdistusgeeli naaman pesemiseen, myös silmämeikkiin

- Biothermin kasvovesi pesun jälkeen, kuivalle iholle.

- Aqualan apteekin perusvoide "yövoiteeksi"

- Aamulla pesu Cienillä ja kasvovesi Biotherm

- Voiteeksi Biothermin Aquasource cocoon geeli.

Meikkivoiteena Estee Laudein hyvin kevyt voide, joka ei kuivata (en muista nimeä)

Varmaan ap yöksi on tärkeää saada melkein naamiomainen rasvainen voide, perusvoiteista löytyy, merkkikosmetiikalla kalliimpaa, kivan tuoksuista ja ylellistä. Teho todennäköisesti sama.

Vierailija
7/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pintakuiva ja herkkäkin. Nenässä ja leuassa tiukassa olevia mustapäitä. Olen puhdistusöljyä käyttänyt ja lv:n misellarivettä. Eivät auta. Millä ja miten voisin puhdistaa? Toki voi muukin ihonhoito olla epäonnistunutta :(

Jos sulla on mustapäitä, ihosi ei ole kuiva vaan sekaiho. Pintakuivuus on sekaihon huonon hoidon tulos. Ja lisäksi herkkä iho (kenties couperosaa?).

Sun pitäisi ensin selvittää miksi iho on pintakuiva? Mitä muita ihonhoitotuotteita käytät kuin LV:tä, miten paljon ja mitä meikkejä käytät? Mitkä ovat ihonhoitorutiinisi? Mikä elämäntyyli?

Onko pahin ongelma pintakuivuus ja mustapäät?

Vierailija
8/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinit ja hyvät rasvat pitäisi saada ruuasta tai edes purkista, tarpeeksi vettä, ravinto on ratkaisu moneen ongelmaan.

Vierailija
9/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa hyviä neuvoja ja vinkkejä mitä tuotteita kannattaa käyttää, nämä ovat paljon laadukkaampia kuin markettien tuotteet ja monet saippuat yms. kestävät käytössä pidempään.

Vierailija
10/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorin ihoani kyllä, pari kertaa vkossa Favoran kirkastavalla kuorintavoiteella. Käyn saunassa ja hikoilen. Puhdistuksen jälkeen laitan yleensä jotain perusseerumia/xyliderm-voidetta ja päälle kosteutta sitomaan acon ihoöljyä. Kuureina käytän avitcid-retinolvoidetta. Happoja en ole testannut, ehkä pitäisi. Esim.silmänympärykset kuivuvat ja punoittava herkästi. Öljyjä syön sisäisesti. Ap

Vierailija
11/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa on kyllä tosi usein kuorintaa, etenkin kuivalle iholle.

Vierailija
12/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi voisit jättää sen kuorinnan kokonaan pois tai ainakin vähentää, kerran max 2 kuussa riittää.

Sillä voi jo olla iso vaikutus.

Vierailija
13/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneudenhoidon edelläkävijät eli korelaiset rauhoittavat ja kosteuttavat kangasnaamiot ovat auttaneet ainakin minulla

https://eleven.fi/korealaiset-naamiot

Tuolta saa myös täsmätuotteita mustapäihin eli esim. nenänpäänaamioita jotka "imaisee" ne mustapäät huokosesta kokonaan pois.

Vierailija
15/15 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän Frantsilan Midsummer Rose-tuotteita. Eli puhdistusmaitoa, anti age-voidetta ja silmänympärysvoidetta. Aivan ihania ja riittää ainakin mun viisikymppiselle iholle oikein hyvin, ihana luonnon tuoksu, ei testattu eläimillä, kotimaisia, kohtuuhintaisia, ei väriaineita tai ylipäätään mitään haitallisia aineita, ei eläinperäisiä ainesosia eikä mineraaliöljyjä. Minulla on lievästi couperosa-iho ja sopii siis mainioisti, joskus laitan vielä anti age-voiteen alle Frantsilan kehäkukkavoidetta. Guasha-hieronnan teen pari kertaa viikossa ja kuivaharjauksen pari kertaa kuukaudessa. 

Olen kasvissyöjä, vältän gluteenia, sokeria, kofeiinia, alkoholia, maitotuotteita, kananmunia. Juon joka päivä n. 1,5 l vettä, aamulla lasillisen vettä, johon sekoitan puolikkaan sitruunan mehun, päivittäin myös lasillisen kasvismehua, jonka teen itse, siinä on esim. porkkanaa, punajuurta, kurkkua, tomaattia, omenaa, greippiä, mustaherukoita, mustikoita, puolukoita, kukkakaalin naatteja, punakaalta. Syön myös riittävästi rasvaa. Suolisto kannattaa myös hoitaa kuntoon. 

Kaunis iho tulee sisältä, ulkoinen hoito sitten täydentää sitä.