Siis mitä oikeasti pitää tehdä että saa sairaslomaa??
Mulla on verenpaine 180/120, en ile nukkunut kunnolla kahteen kuukauteen ja viimeisen viikon olen vain itkenyt väsymystä mutta ei, en saanut yhtään päivää sairaslomaa vaan vain reseptin verenpainelääkkeisiin... Omasta mielestäni en ole työkykyinen (kiva tehdä asiakaspalvelua kun itku pyötii kurkussa ja silmät kostuu ja päässä humisee verenpaineen takia).
Kommentit (28)
Ei pidä tehdä mitään. Jos on sairas siten että menettää työkykynsä, niin sitten saa sairauslomaa.
Sinulla muuten suhisee korvissa ihan muuten vain. Korkea verenpaine ei tunnu miltään eikä aiheuta mitään suhinaa eikä huminaa.
Sanoitko ettet nuku?
Minä en ymmärrä näitä jotka luulevat että automaattisesti tulee saikkua, eikä uskalla sanoa mitään. Itse sanon aina etten koe olevani työkykyinen. Koskaan ei ole jäänyt saikku saamatta.
Minä sain parin minuutin vierailulla lääkärin luona 6 viikkoa, eli äitiysloman alkuun asti. Rupea siis raskaaksi ja valita raskausvaivoja.
No ihan rehellisesti siis, en ole kykeneväinen työhöni tällä hetkellä mitenkään, joten kyllä silloin saa helposti sairauslomaa.
Sano, että pelkäät tekeväsi itsellesi tai muille pahaa työssä. Äkkiä tulee saikku.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on verenpaine 180/120, en ile nukkunut kunnolla kahteen kuukauteen ja viimeisen viikon olen vain itkenyt väsymystä mutta ei, en saanut yhtään päivää sairaslomaa vaan vain reseptin verenpainelääkkeisiin... Omasta mielestäni en ole työkykyinen (kiva tehdä asiakaspalvelua kun itku pyötii kurkussa ja silmät kostuu ja päässä humisee verenpaineen takia).
Mene lääkäriin. Minä saan sairaslomaa, kun olen kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko ettet nuku?
Minä en ymmärrä näitä jotka luulevat että automaattisesti tulee saikkua, eikä uskalla sanoa mitään. Itse sanon aina etten koe olevani työkykyinen. Koskaan ei ole jäänyt saikku saamatta.
Sanoin kyllä, ja itkin väsymystä myös lääkärille mutta ei, ei auttanut.
Mä menen vain työterveyteen ja sanon mitä on ja että tulin hakemaan sairauslomaa. Se on sillä taputeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko ettet nuku?
Minä en ymmärrä näitä jotka luulevat että automaattisesti tulee saikkua, eikä uskalla sanoa mitään. Itse sanon aina etten koe olevani työkykyinen. Koskaan ei ole jäänyt saikku saamatta.Sanoin kyllä, ja itkin väsymystä myös lääkärille mutta ei, ei auttanut.
Mene sitte muualle hoitoon, jos muu ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt sekä terveyskeskuksessa että työterveyshuollon lääkärillä muttei kummaltakaan herunut sairaslomaa. Tk:n lääkäri ei käynyt edes katsomassa kun olin verenpaineseurannassa vaan oli ohjeistanut hoitajan että kotona pitää verenpaineita seurata ja sitten terveydenhoitajalle aika. Sitten tilasin työterveyshuoltoon ajan (sinne matkaa 140km) ja siellä lääkäri vain tökkäsi reseptin kouraan vaikka itkin väsymystä.
Kuulostaa oudolta, koska itse oon saanut aina saikkua kun olen sitä tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt sekä terveyskeskuksessa että työterveyshuollon lääkärillä muttei kummaltakaan herunut sairaslomaa. Tk:n lääkäri ei käynyt edes katsomassa kun olin verenpaineseurannassa vaan oli ohjeistanut hoitajan että kotona pitää verenpaineita seurata ja sitten terveydenhoitajalle aika. Sitten tilasin työterveyshuoltoon ajan (sinne matkaa 140km) ja siellä lääkäri vain tökkäsi reseptin kouraan vaikka itkin väsymystä.
Vaadi lähete mielenterveyspuolelle niin johan alkaa hommat pelittämään. Aloita masennushoitosuhde, mutta älä suostu lääkitykseen. Saikkua saa aina. Siinä samalla sit tutkitutat, että fyysinen puoli on kunnossa.
Jätä sormet oven väliin ja paiskaa se kiinni. Toista toiselle kädelle. Saikkua irtoaa, mutta voi myös irrota sormia.
Valita unettomuutta ja masennusta. Kun seuraavan kerran lähdet matkalle, niin muista, että vakuutus ei käytännössä korvaa mitään, koska mielenterveysdiagnoosiisi vedoten kaikki onnettomuudet lasketaan itse mur haha kuisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä tehdä mitään. Jos on sairas siten että menettää työkykynsä, niin sitten saa sairauslomaa.
Sinulla muuten suhisee korvissa ihan muuten vain. Korkea verenpaine ei tunnu miltään eikä aiheuta mitään suhinaa eikä huminaa.
Kyllä muuten humisee! Ei välttämättä kaikilla, mutta minulla kyllä.
T. Ei ap
Auttaako sairausloma tuohon vaivaasi? Johtuuko siis työstä tuo ahdistus vai kotioloista? Kun ei se kotonaolo autuaaksi tee, pitää ne mielen lukot avata ihan ammattilaisen kanssa.
Oletko kunnolla kertonut oireistasi ja tunteistasi lääkärille? Minä purin kaiken huonon oloni lääkärissä ja puolen tunnin itkemisen ja vuodatuksen jälkeen sain heti sairauslomaa, joka kyllä tuli tarpeeseen.
Sairaslomaa määrätään silloin kun siihen on tarve, sitä ei siis "saada" se on lähtökohta.
Yleensä työntekijä joka ei mielestään "saa" sairaslomaa, on sitä jo lääkärin ja työnantajan mielestä "saanut" riittävästi.
Kannattaa pitää mielessä, että kun sitä saikkua riittävästi "saa" se voi vaikuttaa negatiivisesti sitten kun on se oikea tarve.
Esitä surullista. Lapsikin osaa. Googleta ja lue masentuneiden oirekertomuksia ja harjoittele niitä ja tadaa! Masennus-saikkua pukkaa. Ole hyvä, mukavaa saikutusta.