Miesystävä sanoi, että ei aio ostaa lahjoja lapsille eikä mulle- Itkettää aivan kanalasti
Miesystävä sanoi suoraa, ettei aio ostaa meille joululahjoja. Kuulema ostaa itselleen ja vanhemmilleen vain. Tuli surullinen olo. Itsellä ei ole paljon varaa ostella mitään :(
Kommentit (40)
Mitä lahjoja olit toivonut ostavan sinulle ja lapsillesi? Jos ette osta toisillenne lahjoja, niin etkö voi ostaa itse lapsillesi ja itsellesi toivomat/tarvitsemanne jutut.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika, ansaitset parempaa!
Jätä sika, osta kana tai koko kanala.
Miksi hänen pitäisi väkisin ostaa teille? Oliko sinä sitten ostamassa jotain hänelle ja hänen perheelleen? Arvaan: et.
Lahjoja annetaan antamisen halusta. Antaja päättää haluaako antaa.
Itse en anna mitään kenellekään ja toivon, etten myös mitään saa, koska en tarvitse tai halua mitään. Jouluntoivotus riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanalat muuten haisee pahalta. Mut vietiin yksissä juhlissa emännän kotikanalaan kanoja ihailemaan. Melkein itketti kanalassa mutta sain kennollisen munia lahjaksi. Korkkarit meni kyllä pilalle.
Oliko merten korkkareita vai aavikon korkkarit vai mitä lajia Korkkareita ?
Minullakin on vanhoja numeroita, mutta mitään ihan kanashitiltä haisevia en kelpuuttaisi kokoelmiini, eivätkä ne kelpaisi mihinkään divariinkaan enää, eli voi harmi puolestasi..
Korkeajännitykset on mökillä turvassa. Korkokengät vaan meni piloille.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta,jos kuitenkin sanoo ostavansa " itselleen ja vanhemmilleen". >Sanoisin sinuna hänelle, että menköön vaan sitten sinne vanhempiensa luokse viettämään joulua ja että itse aion viettää joulumme lasteni ja joidenkin mukavien jouluvieraiden kanssa kotonani erikseen ja että jos kokeilu tuntuu mukavalta niin voidaan kohta viettää muutkin juhlapyhät ja vaikka arkipäivätkin erikseen ja ihan eri huusholleissakin, jos niin alkaakin paremmalta tuntumaan ...
No mä ostan lahjan äidilleni koska hän ostaa aina mulle, vaikka olen yrittänyt sanoa ettei tarvitse. Minusta joululahjojen ostaminen aikuisten kesken on turhaa, mutta en kehtaa jättää ostamatta lahjaa toiselle jos hän ostaa minulle lahjan. Miesystäväni kanssa emme kumpikaan osta toisillemme joululahjoja. Ostetaan itse itsellemme jos jotain halutaan.
Minä ostankin itselleni yleensä aina jouluna jotain sellaista kivaa, josta olen haaveillut, mutta en ole raaskinut ostaa. Olen pienituloinen ja muutenkin tarkka ja pihi rahankäyttäjä, joten hankin lähes aina vain tarpeellisen ja senkin yleensä mahdollisimman edullisesti. Kerran vuodessa sitten hemmottelen itseäni muutaman kympin lahjalla ilman huonoa omatuntoa! Miesystäväni puolestaan ei ole niin pihi kuin minä, joten hän ei yleensä osta itselleen joululahjaa. Hän kun ostelee haluamiaan turhempiakin juttuja pitkin vuotta muutenkin. Mulle tuo oma joululahja on hyvä systeemi juuri sen takia, että joulu antaa tavallaan syyn ostaa itselleen sellaista mitä ei ehdottomasti tarvitse.
Lapsia meillä ei kummallakaan ole, mutta en mä olettaisi miesystäväni ostelevan mun lapsille lahjoja. Jos minulla olisi lapsia, ostaisin heille itse lahjoja ja äitini ostaisi aivan varmasti niitä myös. Varmaan liiankin kanssa. Toki toivoisin että myös lasten isä ostaisi heille lahjoja, mutta en muilta sellaista odottaisi. Ei mun mielestä lapsiakaan tarvitse kauheisiin lahjavuoriin opettaa. Joulussa pitää olla muutakin kuin lahjat.
Mitä ihmettä. En minäkään ostanut lahjoja miehen lapsille. Tai siis yhdessä oltiin ostamassa, mutta mies maksoi. Oltiin myös sovittu, ettei osteta toisillemme mitään. Nyt taas kun meillä on YHTEISIÄ lapsia, minä vastaan suurimmaksi osaksi lahjojen ostosta, koska saan myös lapsilisät.
Siis kuka ääliö ilmoittaa ostavansa jouluna lahjoja itselleen?!!?? Mulle riittäisi jo tuo syyksi eroon. En kyllä odottaisi omille lapsille lahjoja miesystävältä, joka ei ole lapsien isä, ja aikuiset nyt voi muutenkin sopia ettei lahjoja osteta keskenään. Mutta tuollainen "ilmoitus" ja sitten vielä että itselle kyllä ostaa lahjoja :DDD Joo, en kyllä katselis noin itsekästä ja lapsellista tyyppiä. Itsellehän voi ostaa haluamansa milloin vaan, mutta että oikein joululahjaksi itselle. Voi jeesus millaisia tyyppejä on olemassa.
Joululahjat kannattais lopettaa kokonaan. Tuntuu, että juuri kukaan ei saa niistä oikeasti iloa. Ennen joulua, itketään, kun ei oo rahaa lahjoihin ja joulun jälkeen itketään, kun ei saanu sitä mitä oli salaa toivonut.
En minäkään ostele joululahjoja naisystävilleni tai heidän lapsilleen. Omat vanhemmat ja sisarukset ja heidän lapset saavat kuten ennenkin. Siinä on jo lahjoja yli 10 hengelle.
Ei niitä lahjoja tarvitse ostaa, mutta todella tökeröä sanoa kuitenkin ostavansa lahjat itselleen ja vanhemmilleen. Tuon lopun olisi voinut jättää sanomatta, koska kyllähän tuo loukkaa ettei toinen ole lahjojen arvoinen.
Juntti mies.
Minustaparisuhteessa tehdään puolin ja toisin romanttisia tekoja toista kohtaa. Eikä ilmoiteta, en sitten osta sulle mitään joululahjoja,, mutta itsellenija äidilleni ostan.
Jätä tollanen heti.
Trolliksi paljastuu kun ei vastaa mihinkään viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Trolliksi paljastuu kun ei vastaa mihinkään viestiin.
Trolli tai ei, hyvä miettiä sellaisten, jotka tuon kaltaisten miesten kanssa tuhlaavat elämäänsä.
Mammanpojat kannattaa palauttaa mammojensa helmoihin heti, kun tilanne on havaittu.
Mieheni ei ole ostanut noin 30 vuoden yhteiselon aikana joululahjoja minulle enkä minä hänelle. Tavarataivas ei vaan kiinnosta. Meillä ei ole kyse siitä, että rahaa ei olisi lahjoihin, mutta hyvä ruoka, perhe ja yhteiselo on sitä parasta lahjaa.
Tyttöystävälle ostan jotain ja omille lapsille tietenkin, mutta tyttiksen lapselle tuskin mitään ostan. Lapset eivät vietä joulua muutenkaan tänä vuonna yhdessä.
Materialisti! Mieti, mikä tässä elämässä on oikeasti tärkeää. Nyt on priorisoinnin ja henkisen kasvun aika!
Mua ärsyttää nää otsikot joissa kerrotaan että itkettää ja itken täällä jne. Tulee kuva että ap:t itkeä vollottaa ääneen ja kirjoittaa näitä aloituksia.
Eikä sillä miehellä ole mitään velvollisuuksia ostaa teille lahjoja niin kuin ei sinullakaan ole mitään velvollisuutta katsella tuollaista itsekästä äijää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta,jos kuitenkin sanoo ostavansa " itselleen ja vanhemmilleen". >Sanoisin sinuna hänelle, että menköön vaan sitten sinne vanhempiensa luokse viettämään joulua ja että itse aion viettää joulumme lasteni ja joidenkin mukavien jouluvieraiden kanssa kotonani erikseen ja että jos kokeilu tuntuu mukavalta niin voidaan kohta viettää muutkin juhlapyhät ja vaikka arkipäivätkin erikseen ja ihan eri huusholleissakin, jos niin alkaakin paremmalta tuntumaan ...
Miksi kuulostaa oudolta? Ei kaikki halua isoa lahjaverkostoa, koska kaikille joulu ei merkitse nimenomaan lahjoihin keskittymistä. Jos hänellä on ennenkin ollut tapana vain ostaa vanhemmille lahja, niin mitä sitten? Ap voi ostaa omille lapsilleen lahjat. Ei hänen miesystävänsä sitä tarvitse tehdä.
Viettäköön joulunsa sitten vanhempiensa kanssa tai missä vaan. Jouluruoat ja muu jouluun liittyvä laitetaan vain sinulle ja lapsillesi. Miesmölli olkoon omillaan. Muistakin olla tiukkana tässä asiassa.