Onko vaarallinen crp 350
Kommentit (17)
Ei se pelkkä CRP sitä kerro, riippuu siitä minkä takia se on koholla.
Kyllä. CRP 350 on vaarallisen korkea. Merkki pahasta tulehduksesta jossain elimistössä. Heti lääkäriin. Normaali crp on alle 10.
Kyllä noin korkea arvo on huolestuttava. Nyt heti lääkäriin.
Ei ole ihan yksiselitteistä vastausta. Tavallinen flunssakin voi nostaa tosi korkeaksi ilman, että on sen vaarallisempaa. Mutta jos ei esim. tiedetä mistä johtuu, niin ehdottomasti pitää selvittää.
Antibioottitipassa yleensä ollaan noilla lukemilla!!
Eikö vaarallinen crp ole yli tuhat
Vierailija kirjoitti:
Kotonako se on mitattu?
Eikö vaarallinen crp ole yli tuhat
hoitaja kirjoitti:
Kyllä. CRP 350 on vaarallisen korkea. Merkki pahasta tulehduksesta jossain elimistössä. Heti lääkäriin. Normaali crp on alle 10.
Ei kai kukaan kotona tällaisia mittailee? Luulidi nyt, että jossain terveysasemalla mitattu ja toivottavasti lääkäri aika ollut tai tulossa. Vai miten on ap?
Oon jo tipassa. Nousi leikkauksen jälkeen.
Nielutulehdus esimerkiksi nostaa crp:n välillä noihin lukemiin.
Mulla oli 560 ja lääkäri raivosi että hullu nainen mikset tullut aiemmin lääkäriin. Oli keuhkokuume ja odottelin liian pitkään että meneekö ohi itsestään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotonako se on mitattu?
No ei varmaan. Ajattelin tilannetta, jossa ap on lukenut tulokset vaikka omakannasta. Toki hänelle olisi kyllä varmasti jo soitettu lääkäristä noin korkean arvon takia.
Minulla oli nielupaiseen takia 360. Paiseen tyhjentänyt lääkäri oli sitä mieltä että nyt vaan kotiin antibioottikuurin kanssa, kunnes huomasi tiedoista crp:n lukemat. Sen jälkeen ei puhettakaan kotiin menosta, osastolla 4 päivää antibioottitipassa ja kotiin vielä 10 päivän kuuri syötäväksi.
Jo yli 200 on erittäin vaarallinen.