Mitä ajattelet ihmisestä jolla on yksityinen Instaram-tili?
Kommentit (13)
En mitään. Haluaa pitää yhteyttä kaveeihinsa sitä kautta. Vähän niin kuin ihmettelisi miksi joku pistäisi FB-julkaisunsa pelkästään kavereille eikä kaikille.
Miksi niiden kuvien pitäisi näkyä kaikille?
No ihan siksi, että Instagramin idea on kuvien julkisuus (esim. hashtagit kertoo tästä). Eihän Twitterikään ole salainen. IG:ssä ei myös ole pakko esiintyä omalla nimellä, toisin kuin vaikka Facebookissa sääntöjen mukana tulisi tehdä.
ap
Ei halua jakaa kuviaan muille kuin tutuille ihmisille.
Enpä erityisemmin ajattele mitään, välillä toki oisin halunnut kyttäillä jonkun puolitutun elämää, mutta en ole halunnut sen kummemmin alkaa seuraamaan hänen tiliään niin olen tyytynyt tuhahtamaan ja unohtanut koko jutun.
Useat yksityiset käyttäjät jakavat aika härskiä läppää tai kyseenalaisia kommentteja - kuviakin. Se yhdistettynä esim. tietynlaiseen asemaan tai työhön selittää varmaan miksi ei haluta jakaa kaikelle kansalle. Olen ottanut pahimmista tapauksista kuvakaappauksia ja lähettänyt työnantajille, jotta näkevät mitä somessa touhutaan. Vaikka olisi yksityinen tili, kaikki on kuitenkin julkista somessa.
Moni haluaa jakaa kuvat vain läheisimpien ihmisten kanssa ja minimoida riskin, että kuvat joutuisivat vääriin käsiin. Jotkut myös haluavat tarkalleen tietää, kuka heidän postauksiaan seuraa.
Olen itse ammatiltani luokanope ja haluan pitää yksityiselämän yksityisenä. Avointa tiliäni seuraa moni oppilas, mutta yksityistä vain tarkoin valitut ystävät, kaverit ja sukulaiset. Yksityisellä tilillä kuvia esim. kodinsisustuksesta, omien lasten juttuja (ei kuvia kuitenkaan lapsista), omia harrastusjuttuja jne. joista en halua oppilaideni tai heidän vanhempien tietävän.
No itse lähinnä ajattelisin, kuten moni aikaisempikin vastaaja, että haluaa esitellä elämäänsä vain tutuilleen. Ja jos joku tykkäyksiä harmittelee, niin saahan joku jolla on vain esim. 100 läheisintä ihmistä seuraajissa todennäköisesti ainakin puolet siitä tykkäyksiä, jos on ne oikeasti tärkeät ihmiset listoilla, joita jopa kiinnostaa mitä toiselle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
No ihan siksi, että Instagramin idea on kuvien julkisuus (esim. hashtagit kertoo tästä). Eihän Twitterikään ole salainen. IG:ssä ei myös ole pakko esiintyä omalla nimellä, toisin kuin vaikka Facebookissa sääntöjen mukana tulisi tehdä.
ap
Mun instassa kuvat on julkisia vain niille joita seuraan ja jotka seuraa minua. EI mua kiinnosta tuntematon stalkkeri.
Haluan päättää, ketkä näkevät kuvani, koska arvostan yksityisyyttäni. Samalla estän Googlea ja muita hakukoneita indeksoimasta kuviani.
Jokainen saa ihan itse päättää, haluaako Instagram-profiilinsa olevan julkinen vai yksityinen; se ei kuulu muille.
Mulla on avoin tili mutta alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että muutan yksityiseksi kun päivittäin tulee seuraajaksi jotain Mohammedeja joita sitten joutuu poistelemaan :/
Minä olin isoäitinä kiitollinen kun lapsenlapsen äiti muutti tilinsä yksityiseksi. Loppui koulukiusaaminen silikonibimbon julkaisuista.
Miksi se olisi sinusta outoa?