Pariisissa mielenosoittajat varastaneet poliisilta rynkyn
Ja sytyttäneet talon tuleen. Sytyttäneet autoja ja murtautuneet kauppoihin.
Samaan aikaan mamma palstalla itketään miksi suomalaiset ei osoita mieltä niinkuin ranskalaiset.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa Suomeen, kiitos.
Taitais sullakin tulla surupuseroon kun sun omaisuutta tuhottaisiin.. Jos vaikka sun asuintalo poltettaisiin.
Ei mulla olekaan omaisuutta ja asun kaupungin rähjäisessä vuokrayksiössä. Joten en jää mistään paitsi.
No tämä ei kyllä tullut yhtään yllätyksenä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksei?
Viha on ymmärrettävää, kun selkänahastasi revitään kaikki.Kerro mulle miten se helpottaa vihaa kun polttaa jonkun toisen auton? Jonkun jolla ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Tai rikkoo liikkeiden ikkunoita? Voitko nyt hieman valaista?
Se helpottaa sen verran, että tietyt asiat ei mene siellä. Kun olin aikoinaa pariisissa ja alkoi autot palamaan ja ikkunat helisi ja kaikkea muuta kivaa, niin kysyin yheltä ranskalaiselta, että mitä vtttua täällä tapahtuu, niin se sano että opintorahoista yritetään leikkaa 50euroa. 50e ja koko pariisi tulessa ja eipä leikanneet opintotukea. Noin voi vaikuttaa asioihin, kun se joka kerta toimii. Suomessa taas itketään palstoilla ja baareissa ja työpaikoilla, niin ettei päättäjät kuule ketään. Suomalaisten prostestointi on itkemistä naapurreille ja kavereille. Jos ranskassa olisi ylimielisesti heitetty kansalaisaloite roskikseen käymättä mitenkään läpi, niin olis samat tuhot kun nyt. Täällähän itkettiin palstoilla, kun se vaan lens roskiin.
Ne pöntöt siellä arkadialla ottaa vasta sitten tosissaan, kun alkaa kamat lentelee kunnolla. Niin se vaan on. Niin kauan meille nauretaan.
Kaikesta huolimatta en ole väkivallan kannalla. Mikään vihan määrä ei auta ymmärtämään että tuhotaan toisen koti.
ja varsinkaan kotimaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksei?
Viha on ymmärrettävää, kun selkänahastasi revitään kaikki.Kerro mulle miten se helpottaa vihaa kun polttaa jonkun toisen auton? Jonkun jolla ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Tai rikkoo liikkeiden ikkunoita? Voitko nyt hieman valaista?
Se helpottaa sen verran, että tietyt asiat ei mene siellä. Kun olin aikoinaa pariisissa ja alkoi autot palamaan ja ikkunat helisi ja kaikkea muuta kivaa, niin kysyin yheltä ranskalaiselta, että mitä vtttua täällä tapahtuu, niin se sano että opintorahoista yritetään leikkaa 50euroa. 50e ja koko pariisi tulessa ja eipä leikanneet opintotukea. Noin voi vaikuttaa asioihin, kun se joka kerta toimii. Suomessa taas itketään palstoilla ja baareissa ja työpaikoilla, niin ettei päättäjät kuule ketään. Suomalaisten prostestointi on itkemistä naapurreille ja kavereille. Jos ranskassa olisi ylimielisesti heitetty kansalaisaloite roskikseen käymättä mitenkään läpi, niin olis samat tuhot kun nyt. Täällähän itkettiin palstoilla, kun se vaan lens roskiin.
Ne pöntöt siellä arkadialla ottaa vasta sitten tosissaan, kun alkaa kamat lentelee kunnolla. Niin se vaan on. Niin kauan meille nauretaan.
Kaikesta huolimatta en ole väkivallan kannalla. Mikään vihan määrä ei auta ymmärtämään että tuhotaan toisen koti.
Ei niin. Väärin toi kaikki on tietenkin, mutta tollanen toimii ja siksi ne sitä tekee. Ei ne välitä mistään. Tollanen touhu on toiminut aina siellä. En minä ihannoi tollasta touhua, mutta kerroin pitkässä textisssä miten asiat on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksei?
Se pakottaa eliitin ajattelemaan myös niitä mellakoivia vähäosaisia.
Siis tämä nykyinen riistoverotus ei ole vielä tarpeeksi kova vai?
Just...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksei?
Se pakottaa eliitin ajattelemaan myös niitä mellakoivia vähäosaisia.
Siis tämä nykyinen riistoverotus ei ole vielä tarpeeksi kova vai?
Just...
Lässyn lässyn. Kokkarien kepujen ja persutorakoiden kannatus syöksyy... ei lässytys verotuksesta tuo sitä takaisin... buaahhaaaaaaa....