Voiko tämä olla totta,kauramaidon suosio rajussa nousussa?
Se litku ei ole mitään muuta kuin kaurahiutaleet vedessä MONIKYMMENKERTAISEEN HINTAAN.Vinkki : Kotimaista kaurahiutaleet maksaa 0,69€ 1kg,jos tuolla naurettavalla litkulla pitää leikkiä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurakerma helpotti ruoanlaittoani potenssiin sata, kun se tuli myyntiin. Kauramaitoa en käytä mihinkään,
Sama. Kaurakermaa käytän, mutta kauramaitoa tarvitsen vain litran tai pari vuodessa.
Et tarvitse.
Ohis
Mun mielestä maku on hyvä mutta suurta määrää ei maha kestä. Juon 8 annosta kahvia ja se vielä menee.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole vittu helpompaa syödä kaurapuuroa?
Ootko kokeillut kaurapuuroa kahvin joukossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleita ja vettä blenderiin jonka jälkeen suodatus. Helppoa.
Pistätkö sekaan myös kalsiumin ja kaiken muun, mitä kaurajuoma sisältää?
Äkkikös sinne yhden kalkkitabletin tiputtaa sekaan.
Ostaa kalsiumjauhetta ja sitä sekoittaa kotitekoiseen kaurajuomaan.
https://www.hyvinvoinnin.fi/products/puhdas-kalsiumsitraatti-600-mg
Kauramaidosta ja kermasta tulee monet leivonnaiset parempia kuin lehmänmaidosta ja tavallisesta kermasta. Lisäksi säilyvyys on parempi. Siksi meillä on aina näitä vaikka ollaankin sekasyöjiä.
Tulee hyvää pirtelöä marjojen kans.
En millään usko, että saisin koostumukseltaan yhtä täydellistä ja maultaan pehmeää kuin Oatlyn iKaffe. Ja siihenhän on lisätty vitamiinejakin. Plus mä olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen, että mielelläni ostan sen valmiina. Ja siitä päätellen, että se on usein loppu niissä kolmessa ruokakaupassa, joissa minä käyn, niin moni muu on samaa mieltä. Juuri siis tämä iKaffe, muita yleensä kyllä on.
Itse siirryin kauramaitoon, sillä en tykkää kahvista mustana, mutta halusin lopettaa maitotuotteiden käytön. Ihottumat hävisi kuin myös finnit. Kusetusta tai ei, kauramaitoa kiitos.
Mä en kans ymmärrä miten ihmisiä nyppii se jos kaadaan kahvini joukkoon kauramaitoa lehmänmaidon sijasta. Kauramaito on sentään lähiruokaa, kasvipohjaista ja kohtuu terveellistä. Kaiken lisäksi se on parempaa kahvin seassa kuin lehmänmaito ja säilyy pidempään.
Rypsi-hysteerikoille sanoisin että nuo ruokasuositukset ovat hyvin riippuvaisia ko. maan omasta ruokatuotannosta. Oliiviöljyä ei ikinä pitäisi kuumentaa syöpäriskin takia, silti oliiviöljy-yritykset markkinoivat öljyään parhaimpana ja terveellisimpänä. Palmuöljyssä on myös syöpäriskinsä, mutta niin sitä vaan myydään USA:ta myöten. Kaiken kaikkeaan voidaan todeta ettei mitään öljyjä tai rasvoja pitäisi syödä liiallisuuksiin asti.
Maitotilalla työskennelleenä en todellakaan halua juoda maitoa enää ikinä...
Sitä ostetaan enemmän kun sitä on nykyään oikeastaan kaikissa kaupoissa ja ihmiset on oppineet sitä käyttämään. Eli aika monet tykkää käyttää..
Kauramaitoa sopii maidon korvikkeeksi hyvin.
Meillä aina leivonnassa ja ruoanlaitossa kun lehmänmaito ei sovi kaikille. Kahviin on hyvää, tiedän moniakin joille maito sinänsä sopii jotka ovat alkaneet käyttää kauramaitoa kokeiluajan sitä. Maitoallergisille lapsille on myös hyvä juomaksi, sopii useammille kuin soija.
On mukava että saa nykyään maidolle korvikkeita, kun se lehmänmaito ei todellakaan kaikille käy. Vesi ei ihan kaikkeen ole hyvän makuista!
Meillä juodaan maitoa suoraan tankista. Kaikista parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleita ja vettä blenderiin jonka jälkeen suodatus. Helppoa.
Vesi pitäisi tislata tai muulla tavalla "pudistaa" mauttomaksi. Olen yrittänyt tehdä monia kasvimaitoja, juurikin hinnan takia, mutta hanaveden maku pilaa ne. Olivat toki juotavia mutta eivät lähimainkaan yhtä hyviä kuin teollisesti tuotetut.
Ei se nyt vedestä johdu. Teollisesti tehdyt sisältävät sellaisia aineita, jotka saavat aikaan "hyvän maun" Ne näkyy siitä purkin kyljestä.
käytän oatlyn luomukauramaitoa ja sen purkin kyljessä lukee: vesi, kaura, merisuola. Mitäköhän näistä tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä esimerkkejä kaurapitoisuudesta kaurajuomissa: Rainbow Kaurajuomassa kauraa 10%, Planti kaurajuomassa kauraa 7,5%, Oatly kaurajuoma luomussa kauraa 10%, Valio Oddlygoodissa kauraa 10%, Kaslin Aito kaurajuomassa 10%, Juustoportin kaurajuomassa kauraa 10%, Fazer Yosa Täyteläinen kaurajuomassa kauraa 14%. Vertailuksi Pirkka kaurajuomassa kauraa 7,4% ja HUOM se on sama tuote periaatteessa kuin Plantin kaurajuoma. GoGreenin kaurajuomassakin kauraa 10%.
tällä logiikalla ei kannattaisi ostaa monia muitakaan juttuja. Kurkussa esimerkiksi on 96% vettä- ei kannata tuhlata rahaa pelkkään veteen.
Meillä töissä ostetaan kahvin kanssa sekä iKaffea että tavallista maitoa. IKaffe loppuu hetkessä koska suuri osa ns. 60 hengen työyhteisöstämme ottaa mieluummin sitä kuin tavallista kevytmaitoa.
IKaffe in kahvin kanssa todella pehmeän makuista, tavallinen maito maistuu siihen verrattuna jotenkin happamalta. Kahvi iKaffen kanssa on niin hyvää että ainakin minulle se käy vähän niin kuin jälkiruoasta lounaan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kuluttajat ovat tyhmiä.
jokainen, joka vaihtaa lehmänmaidon kasvipohjaiseen vaihtoehtoon on fiksu.
Saa sitä ostaa jo siitä pitää. Syön kaurapuuroa ja kauraleipää, mutta rn pidä kauramaidosta. Lehmänmaidosta taas pidän ja juon joka päivä. Ihan sama mitä siitä joku muu on mieltä!
Mä olen vaihtanut kahvimaidon kauramaitoon kun huomasin sen sopivan kahviin peremmin. Oatly-kauramaito on paras. Mieheni ei käytä maitoa ollenkaan ja teinit siirtyivät lehmänmaidosta kauramaitoon, koska ovat kasvissyöjiä. Jonkin aikaa meille ostettiin lehmänmaitoa vain minun kahvejani varten. Ihan turhaan.
Mielestäni Rainbow-kauramaito on parasta maistamaani. Aivan ihanaa!
Täältä löytyy. Olen yhdistänyt oireet torjunta-aineisiin ja homeeseen. Eli joko viljassa on ollut hometta tai torjunta-aineita, koska luomusta en ole saanut samoja oireita.